پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

یکی از مهمترین کارهای ما ایرانی ها در فصل گرما ، تعمیر و سرویس کولر آبی و یا کولر گازی است.با شروع فصل گرما بسیاری از ما فوری اقدام به سرویس کردن کولر آبی و راه اندازی آن میکنیم ، حال برخی از ما خودمان این کار را انجام میدهیم و برخی از افراد به دیگران میسپارند تا این کار را برایشان انجام دهند.

اما در برخی از مواقع هوای بیرون آنقدر گرم خواهد شد که کولر آبی هم دیگر توان بازدهی بالا و خنک کردن محیط منزل یا محیط کاری ما را ندارد!!

حالا باید چه کار کرد تا هوای بهتر و خنکی را داشته باشیم؟؟

روش های بازدهی بیشتر کولر آبی

بسیاری از افراد در روز های گرم تابستانی ، به کولر آبی خود و عملکرد صحیح آن شک میکنند چرا که باد خنکی ندارد و بازدهی قابل توجهی نیز ندارد.در این جا استادکاران تعمیر و سرویس کولر آبی مجموعه خدمات تاسیسات غرب تهران روش هایی را بری شما میگویند تا بازدهی کولر آبی شما افزایش پیدا کند و هوای مطلوب تری داشته باشید.

1-اطمینان از عملکرد صحیح کولر آبی و قطعات آن 

ابتدا کولر آبی خود را به طور کامل بررسی کنید و ببینید تا تمامی قسمت های کولر آبی به خوبی وظیفه خود را انجام میدهند یا خیر ؟

در برخی اوقات خرابی پمپ کولر آبی و یا رسوب بستن شلنگ های انتقال آب بر روی پوشال ها باعث عدم خیس کردن کامل پوشال ها میشوند و این مورد باعث باد گرم کولر آبی شما میشود.

2-اطمینان از مناسب بودن پوشال یا پد کولر آبی

به طور کلی با توجه به جنس پوشال و آلودگی ها بهتر است تا پوشال را هر سال تعویض کنیم و پد سلولزی را هر سه سال تعویض کنیم. در بسیاری از مواقع مناسب نبودن پوشال و پد سلولزی باعث میشود تا هوا به خوبی عبور نکند و گردش هوایی نامناسب باعث کاهش بازدهی کولر آبی و خنک نبودن باد آن میشود.

این مشکل با تعویض پد و پوشال کولر آبی حل میشود .

 

3-استفاده از سایه بان برای کولر آبی

یکی از مهم ترین مشکلاتی که کولر آبی دارد ، به دلیل قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید، بازدهی آن کاهش می یابد و به خوبی خنک کاری را انجام نمیدهد.

اگر پوشال های کولر خود را تعویض کردید ، آن را دور نیندازید!! میتوانید همان پوشال ها را بر روی سقف کولر آبی خود قرار بدهید و به عنوان یک سایه بان و عایق حرارتی بسیار خوب عمل خواهد کرد.

استنفاده از سایه بان به گفته استادکاران خدمات لوله کشی چیتگر بسیار مهم است و بازدهی کولر آبی شما را بسیار بیشتر از قبل خواهد کرد و این مورد را به خوبی میتوانید در قبل و بعد از استفاده از سایه بان احساس کنید!!

4- تهویه مناسب برای کولر آبی در نظر بگیرید.

برخی از کولرهای آبی در حیاط خلوت یا تراس قرار گرفته اند و گردش هوای مناسبی ندارند و با توجه به نوع عملکرد کولر آبی ، اینجور مواقع باعث دم کردن کولر آبی و کاهش بازدهی و در نتیجه خنک نکردن مناسب آن خواهد شد.

کولرهای آبی باید در مکان مناسب و باز و با گردش هوای مناسب نصب گردند.بهترین مکان برای نصب کولر آبی در پشت بام ها و بعد از آن در فضای تراس های باز است.

کولر آبی نیاز دارد تا هوای مناسبی در اطراف آن در گردش باشد پس استفاده کردن از کولر آبی در محیط بسته باعث میشود تا کولر آبی همانند پنکه و بلکه بد تر از آن باشد.

5-سرویس کولر آبی را درست و اصولی انجام دهید !

خدمات تاسیسات غرب تهران

به گفته استادکاران خدمات لوله کشی شهران مجموعه خدمات تاسیسات غرب تهران ، بسیاری از مواقع سرویس و راه اندازی کولر آبی توسط افراد بی تجربه انجام میشود و این مورد باعث میشود تا این کار به صورت اصولی و صحیح انجام نشود.

دقت کنید که سرویس کولر آبی صرفا آب گرفتن و روشن کردن نیست! بهتر است اگر تجربه ای در زمینه سرویس و تعمیر کولر آبی نداریم آن را به یک متخصص بسپاریم  شاید در مواقعی نیاز به تعمیر یاتاقان کولر آبی و یا سایر موارد باشد و ما از آن بی اطلاع باشیم و باعث خسارت و خرابی بیشتر شود!

6-کولر آبی مناسب با محیط خود انتخاب کنید!

در بسیاری از ساختمان ها برای صرفه جویی در هزینه ها ، از کولر های آبی نامناسب استفاده میکنند که تناسبی بین متراژ واحد ، تعداد طبقات و میزان بازدهی کولر آبی نیست!

این مورد در بسیاری از موارد دیده شده است و همین باعث شده است تا کولر آبی بازدهی نامناسبی داشته باشد و در نتیجه در فصل گرما هوای مناسبی نداشته باشید.

در برخی موارد هم ، برخی از افراد به دلایل مختلفی مانند صرفه جویی در هزینه ها و یا بی اطلاع بودن از کولر آبی خود ، اقدام به تعویض قطعات کولر آبی و جایگزین کردن آن با قطعات ضعیف تر میکنند. برای مثال در بسیاری از موارد استادکاران مجموعه ما مشاهده کردند که دینام کولر 5000 بر روی کولر 7000 نصب شده است که باعث کاهش بازدهی خواهد شد!

7-مقدار آب داخل کولر آبی را چک کنید

آب یکی از مهمترین موارد برای خنک کاری کولر آبی است و باید توزیع آب مناسب باشد تا به خوبی هوای محیط شما را خنک کند. یکی از مهمترین دلایل کاهش بازدهی کولر آبی عدم وجود آب یا نامناسب بودن مقدار آب است.

در اینجور مواقع باید از استادکار کمک بگیرید تا مسیر آبرسانی ، شناور کولر آبی و سایر موارد را برای شما بررسی کند.

8- سالم نبودن برزنت کولر آبی

یکی از مواردی که باعث هدر رفتن باد تولید شده توسط کولر آبی میشود ، خرابی برزنت است.

برزنت رابط بین کانال کولر و خود کولر آبی است و باد از این طریق به کانال کولر منتقل خواهد شد و اگر این رابط پاره یا پوسیده باشد قطعا با مشمل مواجه خواهید شد.

منبع : خدمات تاسیسات غرب تهران | www.khadamatthehran.ir

خدمات تاسیسات غرب تهران

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان