پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

بتن کن سه کاره یکی از انواع دریل‌ها در بازار ابزارآلات برقی است که برای تخریب سطوح سخت و سوراخکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. بتن کن سه کاره دستگاهی حرفه‌ای است و مهارت لازم را می‌طلبد که هم برای تخریب‌های نیمه سبک و هم برای کنده‌کاری یا سوراخکاری در بتن و سنگ و مته‌گیری و قلم‌گیری کاربرد دارد. در این نوع دریل هرچه قطر قلم بیشتر می‌شود برای کارهای سنگین‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. بتن کن سه کاره، برای ایجاد کردن حرکات چکشی، از فرآیند بادامکی استفاده کرده و می‌توانید به دلخواه خود، این مکانیزم را فعال یا غیر‌فعال کنید.

انواع بتن کن سه کاره

بتن کن سه کاره در سه حالت زیر، کار می‌کند:   

حالت چکشی: مکانیزم چکشی در این حالت از بتن کن، فعال شده و حرکت آن بصورت دورانی غیر‌فعال می‌گردد. می‌توانید در این حالت، با استفاده از قلم‌های مختلف بر روی بتن کن، برای کارهایی که نیاز به تخریب سبک دارند استفاده کنید. 

  حالت دورانی: مکانیزم چکشی در این حالت، بصورت غیرفعال درآمده و می‌توانید از دستگاه بتن کن سه کاره، مانند یک دریل معمولی استفاده کنید.   

حالت دورانی همراه با حالت چکشی: در این حالت از بتن کن، هر دو حالت چکشی و دورانی فعال بوده و می‌توانید با استفاده از آن، سوراخ‌های بزرگی را برای کاربردهای مختلف، ایجاد کنید.باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که بیشتر بتن کن‌ها، بیشتر در حالت دورانی و چکشی همراه با دوران کار می‌کنند و حالت چکشی، تنها در بتن‌کن‌های خیلی قوی دیده می‌شود.

دریل بتن کن 3 کاره چیست و چه کاربردی دارد؟

دریل بتن کن، یکی دیگر از انواع دریل‌های موجود در بازار است. از این دریل، برای تخریب و سوراخ کردن دیوارهای سخت و سطوح بتنی استفاده می‌شود. قدرت بالای این دریل، آن را برای تخریب مناسب می‌کند. این نوع دریل‌ها دارای قلم‌گیر و مته‌گیر پیشرفته نیز می‌باشند که تا حدودی می‌توان از آن برای تخریب استفاده کرد.علاوه بر این موضوع، از دریل بتن کن، برای کار‌های سوراخکاری بر روی بتن‌ها نیز استفاده می‌شود.

در طراحی آن از سیستم AVS استفاده شده که ضد لرزش بوده و تا حدود زیادی در زمان کار با آن، لرزش را کنترل می‌کند.در دریل‌های بتن‌ کن، دو مدل 5 شیار و 4 شیار وجود دارد که مدل 4 شیار آن، وزن سبک‌تری داشته و قلم نازک‌تری را نیز در اختیار دارد. قابلیت حمل و نقل آن راحت‌تر بوده و مته‌ی آن، 23 میلی متر است.اما در مقابل، دریل بتن کن 5 شیار، وزن بالاتری نسبت به مدل دیگر آن داشته و در حقیقت، مدل تکمیل شده‌ی نمونه‌ی 4 شیار آن تلقی می‌شود.

تفاوت بتن کن سه کاره با دریل 13 چکشی چیست؟

اگر برای کارهایی همچون سوراخ کردن سازه‌های ساختمانی به دریل احتیاج داشتید بهتر است از دریل‌های چکشی یا دریل‌های ضربه‌ای استفاده کنید. این دریل‌ها به دریل ۱۳ چکشی معروف هستند. برندهای مختلفی اقدام به تولید دریل ۱۳ چکشی کرده‌اند که در برخی خصوصیات با هم متفاوتند.

دریل 13 چکشی و بتن کن سه کاره، از سری دریل‌های پر‌قدرت در بازار است که عموماً برای کارهای سنگین و سبک از آنها استفاده می‌شود. معمولاً از این دو دریل،  برای حفاری روی سطوح سخت و کارهای ساختمانی و ساخت و سازهای مختلف و همچنین برای سوراخکاری مصالح ساختمانی نیز استفاده می شود.

از نظر قدرت، بتن کن 3 کاره، کمی قوی تر از دریل 13 چکشی بوده اما این دو دریل تفاوت‌های مختلفی با یکدیگر دارند.

یکی از پارامترهای مهم در انتخاب دریل، اندازه آن است. اگر قصد دارید یک دریل، برای تخریب ساختمان ها تهیه کنید، باید از انواع بزرگتری استفاده کنید. بنابراین، شما باید سعی کنید یک بتن کن بخرید که بزرگتر از دریل 13 چکشی نیز باشد.

اگر می خواهید دریلی برای حفاری روی بتن، سنگ و سطوح سخت تهیه کنید نیز، باید دریل کوچکتری انتخاب کنید. بنابراین یک دریل چکشی معمولی برای شما مناسب است.

هنگام مقایسه مقاومت یک دریل 13 چکشی و یک بتن کن سه کاره، کفه‌ی ترازوی بتن کن سه کاره، سنگین‌تر است. اگر از این دو وسیله استفاده کرده باشید، به قدرت آنها نیز پی خواهید برد. چرا که به راحتی می توان از نوع و حجم ابزار تشخیص داد که مقاومت بتن کن سه کاره از دریل 13 چکشی بیشتر است.

رایان ابزار معتبرترین فروشگاه ابزارآلات

دریل‌ها، یکی از ابزارآلات مهم و کاربردی در زندگی انسان هستند که در این مقاله، به دو نوع پرکاربرد آنها یعنی بتن کن سه کاره و دریل 13 چکشی اشاره کردیم. عموماً از این دریل‌ها برای مکانیزم سوراخکاری و دریل کاری بر روی اجسام سخت ساختمانی استفاده می‌شود. شما میتوانید از هر دو دریل، برای عملیات تخریب بتن و سوراخکاری استفاده کنید اما این دو، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که در این مطلب به آنها نیز پرداختیم.

شما عزیزان می‌توانید انواع دریل‌ها و ابزارآلات را از فروشگاه اینترنتی رایان ابزار به نشانی www.rayantool.ir تهیه فرمائید. رایان ابزار همواره در تلاش است تا جهت کسب رضایت مشتریان، بهترین و باکیفیت‌ترین ابزار موجود در بازار را با کمترین قیمت در اختیار افراد قرار دهد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان