پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

در این مطلب قصد داریم با هم یک راهنمای کامل انتخاب و رزرو بهترین اقامتگاه شیراز را بخوانیم. شیراز یکی از مقاصدی است که حتما دوست دارید از آن دیدن کنید. با وجود تخت جمشید، پاسارگاد، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی و بسیاری جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی دیگر، می‌توان شیراز را زیبایی فرهنگ و تاریخ ایرانی نامید. این شهر نه تنها به خاطر خانه‌ها، باغ‌ها و مساجد تاریخی‌اش، بلکه به ‌خاطر شاعران نامی (حافظ و سعدی) که در این شهر متولد و بزرگ شده‌اند، شهرت دارد. در این مطلب پس از معرفی مختصر این شهر، به بررسی رزرو بهترین اقامتگاه‌ها در شیراز می‌پردازیم.

 

معرفی شیراز

شهر باستانی شیراز شهر عشق و ادب و خاستگاه نخستین نمونه‌های باغ‌های ایرانی است. شیراز نمونه بی‌نظیر مهمان‌نوازی و خون‌گرمی مردمانش است و جاذبه‌های تاریخی و باستانی فراوان و شهرهای قدیمی امپراتوری ایران را به نمایش می‌گذارد. ملتی مانند تخت جمشید و قبرستان و پاسارگاد. اگر در فصل بهار که عطر گل‌ها به‌ویژه شکوفه‌های پرتقال فضا را پر کرده، به این شهر زیبا سفر کنید، می‌توانید نقاط برجسته شهر فرهنگی شیراز را کاملاً احساس کنید. ثانیاً، باید واقعاً از باغ‌های شگفت‌انگیز جذاب آن دیدن کنید، باغ‌های متعدد و فوق‌العاده زیبا و چشم‌نواز. پس از بازدید از اماکن مذهبی افسانه‌ای این شهر که رنگ‌آمیزی شده‌اند، تجربه شگفت‌انگیزی خواهید داشت و بازدیدکنندگان از مکان‌ها را مسحور بازی رنگ‌هایی می‌کند که عمدتاً آرامش‌بخش و مقدس هستند. در نهایت معماری شگفت‌انگیز این جاذبه‌ها چیزی است که واقعاً هر بازدید کننده‌ای را مجذوب خود می‌کند، به خصوص کسانی که به طور حرفه‌ای معماری و سبک‌های معماری را چه از نظر معماری باستانی و تاریخی و چه از نظر سبک‌های معماری مدرن مطالعه می‌کنند. اگر قصد سفر به شیراز را دارید، می‌توانید برای تهیه پرواز تهران شیراز، به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید.

 

راهنمای انتخاب و رزرو اقامتگاه

در شیراز علاوه بر رزرو هتل، می‌توانید با رزرو یکی از اقامتگاه‌های زیبا که از خانه‌های تاریخی در بافت قدیم سر دترآورده‌اند به سراغ تجربه‌های جدیدتر و متفاوت‌تر هم بروید. اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی، دو نوع رایج اقامتگاه‌ها در شیراز هستند. از اصلی‌ترین تفاوت اقامتگاه‌های بومگردی می‌توان به هزینه کم‌تر و مقرون به صرفه‌تر بودن اقامتگاه بومگردی نسبت به هتل اشاره کرد. اگر می‌خواهید با این گروه از اقامتگاه‌ها و هتل‌های شیراز بیشتر و بهتر آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

 

اقامتگاه بوم گردی لوتوس

این اقامتگاه بوم‌گردی، شاید در نگاه اول شما را به یاد خانه‌های قدیمی در فیلم و سریال‌های تاریخی بیندازد. در اتاق‌هایی با نقاشی‌های مینیاتوری که دور حیاط قرار گرفته‌اند می‌توانید در کمال آرامش استراحت کنید و در حیاط نقلی و ساده‌اش، به گپ و گفت بپردازید. اقامتگاه بومگردی لوتوس، به دیدنی‌های شیراز هم نزدیک است و می‌توانید پیاده از آن‌ها بازدید کنید.

نشانی اقامتگاه بومگردی لوتوس: خیابان لطفعلی خان زند، کوچه ۱۲/۲، پلاک ۱۲

 

اقامتگاه بوم گردی عمارت هفت رنگ

عمارت هفت رنگ در بافت قدیم شهر شیراز، استان فارس قرار دارد که در اواخر سال ۱۳۹۷ بازسازی و افتتاح شده است. خانه بومی عمارت هفت رنگ دارای ۱۲ باب اتاق به صورت ۴ اتاق دو تخته، ۶ اتاق سه تخته و ۲ اتاق چهار تخته است. برخی از اتاق‌ها دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند، میهمانان سایر اتاق‌ها باید از سرویس بهداشتی و حمام داخل حیاط به صورت مشترک استفاده کنند.

عمارت هفت رنگ خانه‌ای متعلق به دوره پهلوی اول در بافت قدیم شهر شیراز است که در محله آستانه با بهترین دسترسی به سایت‌های تاریخی و فرهنگی و مراکز خرید قرار دارد. این عمارت دارای معماری سنتی ایرانی با پنج دری شاخص از آن دوران است که اقامت در اتاق‌های این عمارت و بازی نور شیشه‌های رنگی ارسی برای میهمان بسیار خاطره‌انگیز است. معماری عمارت دارای فضای دالان ورودی و عمارت شرقی و غربی است و حیاط با حوض آبی به زیبایی آراسته و با صدای فواره گوش نواز شده است. همچنین عمارت هفت رنگ، به مناسبت‌های خاص رویدادها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی میزبان هنرمندان و هنردوستان از سراسر ایران و جهان بوده است.

6
نشانی اقامتگاه بومگری هفت رنگ: سه راه آستانه، انتهای خیابان حسینی، خیابان کنار پارکینگ بین‌الحرمین، نبش کوچه ۸۴

 

اقامتگاه بوم گردی بام برم

اقامتگاه بوم گردی بام برم در استان فارس، شیراز قرار دارد. بام برم در شهریور ماه سال ۱۳۹۷ افتتاح شده است و با عنوان اقامتگاه بوم گردی به بهره برداری رسیده. مجموعه اقامتی بام برم دارای ۱۲ کلبه به صورت چهار کلبه ۲ تخته و هشت کلبه ۴ نفره با سرویس کف خواب است که در مجموع ظرفیت اسکان و پذیرش ۴۵ گردشگر را دارد. تمام کلبه‌ها فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی هستند؛ بنابراین مهمانان باید از سرویس بهداشتی (توالت ایرانی و توالت فرنگی سیار) و حمام داخل مجموعه به صورت مشترک استفاده کنند. این منطقه به هفت برم معروف است؛ برم در زبان ترکی به معنای دریاچه کوچک و برکه است. هفت برم ۴ دریاچه دارد که مسافران گرامی می‌توانند از ۳ دریاچه که به صورت عمومی است بازدید کنند. شب نشینی و اقامت در کلبه‌های رویایی بام برم با ویو و منظره رو به دریاچه محل مناسبی برای لذت بردن از طبیعت بکر و آب و هوای مطبوع منطقه است. بوم کلبه بام برم در ضلع جنوبی برم اول (اولین دریاچه) واقع شده است، گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت در کنار دریاچه علاوه بر بازی و تفریح در کنار دریاچه، می‌توانند قبل خرید بلیط هواپیما شیراز تهران به تماشای آسمان زیبا و پرستاره‌ی هفت برم، گشت و گذار در جنگل‌های سرسبز منطقه، شنا کردن و صید خرچنگ بپردازند.

نشانی اقامتگاه بوم گردی بام برم: استان فارس، شیراز، جاده شیراز کازرون، ٤ کیلومتر بعد از خانه زنیان، هفت برم، برم اول

 

خانه سنتی ماه منیز

اقامتگاه سنتی ماه منیر در شهر شیراز استان فارس قرار دارد. این اقامتگاه دارای ۷ باب اتاق مستر شامل اتاق‌های ۲ تا ۳ نفره ۲ تخته، ۱ باب اتاق ۸ نفره کف خواب مناسب سفرهای خانوادگی، ۲ باب اتاق ۳ تخته و همچنین ۱ باب سوئیت ۶ نفره، ۱ خوابه دارای ۱ تخت دو نفره و امکانات رفاهی است. از جمله امکانات و خدمات ارائه شده در این اقامتگاه می‌توان از پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، پارکینگ غیر مسقف، خدمات خشکشویی، راهنمای تورهای گردشگری، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، اینترنت رایگان، نظافت روزانه، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مانند کولرگازی و بخاری نام برد. گفتنی است یک کافی شاپ سنتی نیز در این اقامتگاه وجود دارد که انواع نوشیدنی‌ها و دمنوش‌های گیاهی را در محیطی زیبا برای گردشگران تدارک می‌بیند.

رستوران هتل سنتی ماه منیر نیز ارائه‌دهنده انواع غذاهای محلی شهر شیراز چون کلم ‌پلو شیرازی، دو پیازه آلوی شیرازی، شکرپلو، قورمه‌به، یخنی نخود، لوبیا پلو، رب پلو، شیرازی پلو، آب پیازک یا اشکنه شیرازی، هویج پلو، کوفته هلوی شیرازی، دمپختک شیرازی و کوفته سبزی و انواع غذاهای رسمی ایرانی است و گردشگران می‌توانند برای وعده‌های غذایی خود از این رستوران سنتی بهره‌مند شوند.

 

7


نشانی خانه سنتی ماه منیر: استان فارس، شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، کوچه نارنجستان قوام

 

 

اقامتگاه بوم گردی ستایش

اقامتگاه بوم گردی ستایش در شهر شیراز استان فارس واقع شده است. این اقامتگاه معماری بسیار جالبی دارد که تلفیقی از معماری سنتی و مدرن است و سالانه پذیرای بسیاری از توریست‌های داخلی و خارجی است. این اقامتگاه با داشتن ۳ واحد و ۳ باب اتاق ۳ نفره که هر کدام از اتاق‌ها ظرفیت اضافه کف خواب نیز دارند، در مجموع می‌تواند پذیرای ۱۳ گردشگر باشد. از جمله امکانات و خدمات این اقامتگاه می‌توان به پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی چون اسپیلت و شوفاژ، سرویس‌دهی اینترنت، حمام و توالت ایرانی و فرنگی مشترک و راهنمای تورهای گردشگری و محلی اشاره کرد. این اقامتگاه در شهر تاریخی و گردشگری شیراز قرار دارد که گردشگران با اقامت در این اقامتگاه می‌توانند به راحتی از سایر جاذبه‌های گردشگری شیراز مانند آرامگاه سعدی و حافظ، شاه چراغ، دروازه قرآن و تخت جمشید دیدن کنند.

نشانی اقامتگاه بوم گردی ستایش: شیراز، مسجد مشیرالملک، خیابان سنگ سیاه

 

 

اقامتگاه بوم گردی خانه باغ ایرانی

بسیاری از مکان‌هایی که به اقامتگاه شیراز تغییر کاربری داده‌اند، عمر بنایشان به قاجار بر می‌گردد. اما اقامتگاه بومگردی خانه باغ ایرانی، در دوران پهلوی یک عمارت و خانه مسکونی برای خانواده‌ای پرجمعیت بوده است. فضای سبز و حیاط بزرگ، دسترسی مناسب به مکان‌های دیدنی شیراز و قیمت مناسب اتاق، باعث شده است تا بوم گردی خانه باغ ایرانی جایش را میان قلب مسافران شهر شیراز باز بکند. آلاچیق، سفره‌خانه، کافی‌شاپ و رستوران‌هایی که غذای محلی شیراز را طبخ می‌کنند، اقامتی همه چیز تمام و عالی را برای شما رقم می‌زند.

 

8


نشانی اقامتگاه بوم گردی خانه باغ ایرانی: چهارراه گمرک، خیابان مشیر شرقی، کوچه ۱۸

 

 

اقامتگاه بوم گردی سهراب

اقامتگاه بوم گردی سهراب در استان فارس، شهر شیراز قرار دارد. این بوم گردی در بافت تاریخی شهر قرار گرفته است و قدمتی ۱۶۰ ساله دارد. اقامتگاه بوم گردی سهراب خانه‌ای دو طبقه با معماری سنتی است که دارای حیاطی باصفا، حوض آب و درب و پنجره‌های چوبی است. این خانه بومی با ظرفیت اسکان ۳۱ مسافر شامل ۹ اتاق با امکانات رفاهی از جمله سیستم سرمایشی اسپیلیت، سیستم گرمایشی شوفاژ، حوله و غیره برای گردشگران است. فضای اقامتی این بوم گردی دارای یک اتاق ۱ تخته، ۲ اتاق ۲ تخته، ۲ اتاق ۳ نفره و ۴ اتاق ۴ تخته است که فقط در برخی از آن‌ها سرویس بهداشتی اختصاصی (توالت فرنگی و حمام) تعبیه شده و مهمانان مابقی اتاق‌ها باید از توالت ایرانی، فرنگی و حمام موجود در محوطه به صورت مشترک استفاده کنند. لازم به ذکر است که هر  اتاق دارای ظرفیت اضافه برای یک الی دو نفر به صورت کف خواب (تشک و پتو) است.

لازم به ذکر است که در این خانه بومی وعده‌های غذایی ناهار و شام سرو نمی‌شود اما صبحانه به صورت رایگان در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد. مسافران در صورت تمایل می‌توانند در آشپزخانه مشترک (مجهز به سینک ظرفشویی، اجاق گاز، ظروف آشپزی و یخچال) مجموعه آشپزی بکنند و یا از رستوران‌های نزدیک اقامتگاه غذا سفارش بدهند. از آنجایی که اقامتگاه سهراب فاقد پارکینگ اختصاصی است، گردشگران می‌توانند از محوطه جلوی درب خانه که مجهز به دوربین مداربسته است برای پارک خودرو استفاده کنند. از سایر خدمات این بوم گردی می‌توان به راهنمای تور، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و وای فای رایگان برای مسافر اشاره کرد.

اقامتگاه بوم گردی سهراب: دروازه کازرون، کوچه ماهی فروشاها، محله سنگ سیاه، بن بست عظیم السلطنه

 

هتل سنتی داروش

هتل سنتی داروش در استان فارس، شهرستان توریستی و گردشگری شیراز قرار دارد. این خانه تاریخی با قدمت حدود ۱۵۰ سال مربوط به دوره قاجاریه در مرکز شهر شیراز است که پس از مرمت و بازسازی در تیرماه سال ۱۳۹۹ افتتاح شده است و در فضایی بسیار زیبا میزبان گردشگران عزیز است.

هتل سنتی داروش واقع در بافت قدیمی و تاریخی شیراز شامل ۸ اتاق به صورت یک اتاق ۲ تخته توئین، چهار اتاق ۲ تخته دبل و سه اتاق ۳ تخته است که در مجموع ظرفیت اسکان و پذیرش ۲۵ گردشگر را دارد و هر یک از اتاق‌ها نیز نامی زیبا و متفاوت همچون شاهنشین، خلوتگاه، سه کنج و گوشواره دارند. تمامی اتاق‌های این هتل دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی (گرمایش از کف و اسپیلیت)، یخچال و سرویس بهداشتی اختصاصی (توالت فرنگی و حمام) هستند. از ویژگی‌های منحصر به فرد این هتل می‌توان به وجود حمام قجری نیز اشاره کرد. در این حمام سنتی میهمانان عزیز می‌توانند از فواید حمام ایرانی که ریشه در فرهنگ کهن ایرانی دارد همچون لایه‌برداری از پوست با کیسه و سفیدآب و ماساژ کل بدن به دست دلاک بهره‌مند شوند. برای رزرو هتل می‌توانید به سفرمارکت مراجعه کنید.

نشانی هتل سنتی داروش: استان فارس، شیراز، خیابان ۹ دی

 

کلام آخر

در این مطلب تلاش شد پس از یک معرفی جزئی از شهر شیراز، به بررسی بهترین اقامتگاه‌های آن پرداخته شود. همانطور که در این مطلب دیدید، اقامت در اقامتگاه بوم گردی می‌تواند تجربه بسیار جالبی باشد و قطعا بسیار مقرون به صرفه است. اکثرا دسترسی این اقامتگاه‌ها به بافت تاریخی شهر راحت است و می‌توانید پیاده خود را به مقاصد توریستی برسانید. برای سفر از شیراز به مشهد هم می‌توانید خرید بلیط قطار شیراز مشهد را با مراجعه به سفرمارکت انجام دهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان