پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

ورق سینگل فیس نوع خاصی از کارتن است که از اتصال یک لایه صاف به یک لایه موج دار به وجود می آید. به همین علت است که نام آن را ورق سینگل فیس نام گذاری کرده اند.

لایه موج دار ورق سینگل فیس در اصل کمک به افزایش استحکام آن کرده و نقش موثری را ایفا میکند. اما این ورق برای هر محصول با هر وزنی مناسب نیست چرا که ورق سینگل فیس نهایت وزنی که میتواند تحمل کند 3 کیلو گرم است.

بنابراین فلوت های این ورق برای وسایل شکستنی و یا محصولات سنگین وزن مناسب نیستند.

اما قطعا ورق کارتن سینگل فیس را در بسیاری از محصولات مشاهده کرده اید. برای مثال کارتن های ماگ های تزیینی و یا ورق سفید زیر پیتزا ها، کارتن های بین بیسکوئیت ها و به طور کل  بسته بندی و کارتن هر محصول با وزن کم ، از دسته ورق سینگل فیس محسوب می شود.

لایه های سینگل فیس

12

باید به این نکته توجه داشت که ورق سینگل فیسی که به عنوان سینی پیتزا قرار دارد و یا بین بسته بندی ها استفاده میشود، با ورق سینگل فیس استفاده شده در کارتن ها متفاوت است.

اگر به ورق سینگل فیس یک لایه لمینتی اضافه کنند، استحکام آن افزایش یافته و میتوان از آن ها در ساخت کارتن های کوچک برای محصولات سبک استفاده کرد.

اما لایه های سینگل فیس در داخل کارتن و جعبه محصول قرار میگیرند تا قطعات محصول در حین جابه جایی با یک دیگر برخورد نکرده و به نوعی با تقسیم فضای داخلی، برای هر محصول جای مشخصی را به وجود آورند.

اگر به دو عبارت بالا توجه کرده باشین ، متوجه میشوید که ورق سینگل فیس به دو صورت عرضه میشود.

1 – یکی به صورت شیت های مقوای سینگل فیس یا همان ورق سینگل فیس صفحه ای

2- و یکی هم به صورت مقوای سینگل فیس رولی

تفاوت این دو نوع ورق سینگل فیس در ماهیت آن ها نیست. چرا که هر دو آن ها به برای محافظت کارتن و بسته بندی بهره گیری میشوند. اما هر یک استفاده ای مجزا دارند.

شیت های مقوای سینگل فیس معمولا برای سینی کف پیتزا و صفحات جداکننده داخل کارتن ها کاربرد دارند و ورقه های سینگل فیس رولی هم در تولید کارتن هایی برای کالاهای سبک وزن به کار گرفته میشوند.

هم چنین این نوع شیت مقوا برای محافظت کالا هایی که حساس هستند هم کاربرد فراوان دارند و از ورود هر گونه ضربه و آسیب به کالا در حین رفت و آمد جلوگیری میکنند.

شرکت چاپ و بسته بندی خاور میانه هر دو نوع ورق سینگل فیس را با بهترین متریال تولید کرده و در تیراژ مد نظر مشتری عرضه میکند.

برای آگاهی از قیمت انواع کارتن و خرید ورق کارتن سینگل فیس، میتوانید به صورت آنلاین از طریق سایت اقدام کرده و یا با کارشناسان فروش خاورمیانه در تماس باشید و نسبت به انتخاب نوع کارتن متناسب با محصول خود راهنمایی بگیرید.

مزیت جعبه سینگل فیس

چرا جعبه سینگل فیس برای بسته بندی محصولات مختلف خود انتخاب کنیم ؟

بیایید  در وهله اول جنبه اقتصادی را در نطر بگیریم.

قیمت ورق سینگل فیس نسبت به قیمت انواع کارتن های دیگر ارزان تر است. به همین علت از نظر اقتصادی میتواند بهترین گزینه محسوب شود.

هم چنین با توجه به اینکه ورق سینگل فیس رولی و شیت مقوای سینگل فیس در هر ابعاد ومتراژی قابلیت دسترسی دارند، میتوان آن ها را بنا به نظر مشتری و نیاز محصول او به صورت دولایه ، 3 لایه ، 5 لایه و … تولید کرد .

از نظر جنبه استحکامی، ورق سینگل فیس علیرغم وزن کم و لایه های نازکی که دارد، عایق بسیار خوبی در برابر ضربه به شمار میرود و میتواند سلامت محصول را در برابر عوامل مختلف تضمین کند. که این مقاومت به علت شیار های سینوسی است که در ساخت ورق سینگل فیس استفاده می شود.

مزیت این شیارها تنها به جنبه استحکامی آن ها محدود نمی شود و میتوانند از ورود رطوبت به داخل جعبه هم جلوگیری کرده و مانع از ورود آن به لایه های داخلی کارتن بشوند.

که این مقوله برای بسته بندی محصولات دارویی و غذایی از اهمیت بسیار زیادی برخورداراست.

دنباله مطلب

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان