پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

یکی از راه حل های خیلی مناسب برای پر کردن اوقات فراعت در تایم های خالی دیدن فیلم و سریال است، این روزا فیلم و سریال های ایرانی نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند و می توانند گزینه مناسبی برای وقت گذرانی با آن باشد، درست است که فیلم های ایرانی در حد فیلم های هالیوودی و بالیوودی نیست اما با امکاناتی که در اختیار دارند، کیفیت و محتوای مطلوبی نیز در اخیتار کاربران هدف خود می گذارند، همچنین محتواهای طنز ایرانی یکی از بهترین هاست، به همین دلیل دانلود فیلم ایرانی همیشه دنبال کنندگان زیادی داشته است، در ادامه این مطلب به معرفی چندی از این فیلم و سریال ها می پردازیم:

فیلم شب هامون

فیلم شب هامون محصول سال 1399 به کارگردانی حمیده معین ‌فر است، این کارگردان جوان متولد شهر تهران با شب هامون اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند خود را تجربه کرده است و تا پیش از این به ساخت فیلم های کوتاه مشغول بوده است او علاوه بر کارگردانی در سمت مترجم هم حاضر شده است و تا کنون دو کتاب را ترجمه و به چاپ رسانده است که نام های آنها فیلم نوآر و سینمای پارانویا و خیابان بی‌ نام، تاریخچه ‌ای بر فیلم نوآر کلاسیک آمریکا… است، او با ساخت هامون راه خود را به جشنواره های اروپایی هموار کرد و در دو جشنوراه خارجی با فیلم شب هامون حضور پیدا کرد و توانست در جشنواره پارس 2022  جایزه بهترین فیلم غیر اروپایی از جشنواره فیلم ‌های مستقل اروپا را به دست آورد او همچنین در جشنواره جشنواره اکران ‌های هالیوود، لوس آنجلس هم نیز حضور داشت اما موفق به دریافت جایزه نشد. در این فیلم تنها تماشاگر با دو طیف بازیگر روبرو است که در نوع خود جالب است و در این فیلم نازنین فراهانی در کنار رضا یزدانی خواننده، اهنگساز و بازیگر قرار گرفته است، بر خلاف یزدانی فراهانی سابقه بسیاری در بازی در فیلم های سینمایی را دارد اما یزدانی بیشتر با تک آهنگ در فیلم های سینمایی حضور داشته و اگر هم در یک فیلم به ایفای نقش پرداخته است یا حضور پر رنگی نداشته است یا در یک سکانس کوتاه حضور داشته اما اینبار او در فیلم شب هامون یکی از بازیگران نقش اول فیلم می باشد و در کنار نازنین فراهانی به ایفای نقش پرداخته است. فیلم سینمایی شب هامون داستانی در مورد یک زن از طبقه پایین اجتماعی است که با فقر دست و پنجه نرم می کند و در این بین فرزند خود را از دست می دهد  تصمیم می گیرد از مدیر یک موسسه موسیقی که رضا یزدانی آن نقش را ایفا می کند انتقام بگیرد و حول محور این فیلم درباره انتقام آیدا با بازی نازنین فراهانی از مدیر موسسه موسیقی می باشد.

فیلم بدون قرار قبلی

2

فیلم سینمایی بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی برای اولین بار در تاریخ 18 بهمن 1400 در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش عموم درآمد و در 5 رشته مختلف نامزد دریافت جایزه گردید و توانست جایزه بهترین صداگذاری را نصیب خود نماید، همچنین در بهخش های مانند بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه هم نامزد گردید اما موفق به کسب آن نشد همچنین این فیلم توانست سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی در این جشنوراه نصیب خود نماید. در فیلم سینمایی بدون قرار قبلی پگاه آهنگرانی بازیگر نقش اول فیلم می باشد پگاه آهنگرانی که این روزها در حال کسب تجربه و کارگردانی می باشد و از حیطه بازیگری کمی فاصله گرفته است حال با یک فیلم درام دیگر به گیشه های سینما بازگشته است اخرین فیلم این بازیگر به سال 1398 بازمیگردد و حال در سال 1401 با یک نقش اول به سینما برگشته است باید دید با توجه موفقیت های فیلم بدون قرار قبلی در جشنواه فجر آیا می تواند در این فیلم نظر تماشاگران را به خود جلب کند یا خیر؟؛ خلاصه داستان : داستان فیلم بدون قرار قبلی در مورد دختری به نام یاسمن است که پس از سال‌ ها به دلیل مرگ پدرش به ایران بازگشته است. پسر او دچار اوتیسم است و این مسئله، سفر را برایش دشوار می ‌کند. یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن میراثی که پدر برایش گذاشته ‌است باعث تعجب او می‌ شود. اقامت کوتاه او در زادگاه پدر و دیدار با کسانی که پدرش را می ‌شناسند او را به درک تازه ‌ای از انسان و مفهوم مرگ می ‌رساند. به طور کلی فیلم های دوبله فارسی و فیلم های ایرانی در بین مردمان فارسی زبان از طرفداران زیادی برخوردار است، لذا اگر می خواهید یکی از فیلم های ایرانی را مد نظر داشته باشید، فیلم بدون قرار قبلی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

فیلم گشت ارشاد 3

3

گشت ارشاد ۳ یا گشت ۳  فیلمی ایرانی به تهیه ‌کنندگی و کارگردانی سعید سهیلی است که در سال 1400 منتشر شد. این فیلم دنباله ‌ای بر فیلم ‌های گشت ارشاد 1390 و گشت ارشاد 2 1395 به‌ شمار می‌ رود. در این فیلم پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهنام بانی و امیر جعفری ایفای نقش می ‌کنند. گشت ارشاد 3 در 26 آبان 1400 به ‌صورت سینمایی در ایران اکران شد؛ خلاصه داستان : فیلم گشت 3، حسن و عطا بعد از چند سال از آمریکا برمی ‌گردند و به دنبال ماشین عباس آقا می ‌روند که آن را به شخصی به نام پیکان که بهنام بانی نقش آن را ایفا می‌ کند کرایه دادند و از آن می‌ دزدند و بعد که با او آشنا می ‌شوند متوجه می شوند که پیکان به دنبال خوانندگی است که عطا و حسن به عنوان آهنگساز و ترانه ‌سرای وی به او کمک می‌ کنند که درگیر اتفاقاتی نیز می ‌شوند... پس از استقبال بسیار زیاد مردم از سری مجموعه های گشت ارشاد یک و دو، از این فیلم نیز استقبال بسیار زیادی را به ارمغان آوردند، هرچند که در این فیلم دیگر عباس آقا حضور ندارد اما امیر جعفری نقشی بسیار طنز را در این فیلم بازی می کند که می توان گفت به نوعی جای عباس آقا را پر کرده است، اگر به دنبال دانلود فیلم کمدی ایرانی هستید، گشت 3 می تواند یکی از گزینه های انتخابی شما باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان