پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

راپل چیست؟  درزمان های نه چندان دور,کار وخدماتی که برای ساختمان وارتفاعات انجام می شد بااستفاده از جرثقیل ها, بالابرها,و بستن داربست انجام می گردید.که شامل هزینه های زیادی بودند ومشکلات زیادی را نیز ایجاد می کردند.اما با پیشرفت دنیا, تجهیزات راپل به میدان آمد و بسیار روش عالی برای انجام کار وخدمات کار درارتفاع می باشد.ازطرفی استفاده از راپل وتجهیزات راپل بسیار درهزینه ها صرفه جویی می کند.

 

راپل به انگلیسی چه می شود؟

 

کلمه راپل به انگلیسی Abseiling می شود.اما دراصل کلمه Rappel یک کلمه فرانسوی می باشد.راپل یعنی پایین آمدن ازطناب(یا پایین آمدن باطناب).پس پایین آمدن از ارتفاع ورسیدن به سطح زمین توسط طناب وابزارهای مخصوص را راپل می گویند.

 

کاربرد راپل چیست؟

 

افرادی که ورزش سنگ نوردی ,صخره نوردی و..را انجام می دهند کاملا با راپل آشنا هستند.آتشنشان ها و نیروهای امدادی به دلیل اینکه باطناب می توان به نقاط غیرقابل دسترس نفوذ کرد ازطناب استفاده می کنند و بااستفاده ازاین روش جان بسیاری از افراد را نجات می دهند.

8

چراورزشکاران هم از راپل استفاده می کنند؟ راپل چیست؟

 

باوجود راپل به راحتی یک ورزشکار می تواند از صخره های سخت پایین بیاید وحتی استفاده ازتجهیزات راپل می تواند زندگی کسی رانجات داد. با استفاده از طناب راپل به راحتی می توان به نقاط کور دسترسی داشت.

یکی دیگر از کاربردهای راپل شستن نمای ساختمان وبرج ها می باشد.بااستفاده از راپل دیگر نیازی به داربست نمی باشد وبه نقاط سختی که باداربست دسترسی نداشتیم به راحتی راراپل تمیز می گردند.وبسیار درهزینه صرفه جویی می شود.باکمک راپل و مسلط بودن به آنن می توان درمواقع ضروری جان کسی را نجات داد.

تهران راپل با طناب شستشوی نمای ساختمان درکرج و شستشوی نمای ساختمان درتهران رابامناسبترین قیمت انجام می دهد.

 

نحوه کار با راپل چگونه است؟

 

درشروع کار,یک فرد متخصص راپل کار به پشت بام ساختمان یابرج مدنظررفته وبازدن گره مخصوص شروع به کار می کند اما این گره به کجا زده می شود؟باید طناب به یک جای محکم وقابل اعتمادگره زده شود بیشتر گره را به پایه کانال کولر یا تنه آسانسور می بندند تا امنیت جانی راپل کار حفظ شود اما اگر کولر وتنه آسانسور وجود نداشت دور خرپشت بام ساختمان طناب را بسته و.گره مخصوص را زده.توجه کنید هرگز طناب را دور پایه ماهواره نبندی چون لبه های میله ماهوراه تیز هستند وباعث پارگی طناب می شود وخدایی ناکرده باعث حوادث جبران ناپذیر می شود.

درآمد یک راپل کار چقدر است؟

 

اینکه حقوق یک راپل کار چقدر است برای خیلی ارافراد مهم است .هرچقدرتجربه و حرفه ای بودن راپل کار بیشترباشد مسلما درآمدبیشتری راتجربه خواهدکرد.ولی بدانید که درآمد راپل کاری ازشغل های دیگر به مراتب بیشتراست.

اگر یک فردباتجربه دراین کارباشید روزانه حداقل ۶۰۰هزارتومان درصورتیکه دارای تجهیزات باشد درآمد بیشترخواهدبود درآمدخواهید داشتید واگر جز,افراد تازه کارباشدحداقل ۴۰۰هزارتومان روزانه درآمدخواهید داشت.گاهی درآمد برای افراد حرفه ای روزانه به ۲میلیون تومان هم می رسد.

 

مدت زمان آموزش راپل کاری

 

درچه مدتی می توان یه راپل کار حرفه ای شد وتسلط کامل داشت؟هرچقدر فرد فعالیت زیادی درزمینه کاردرارتفاع باطناب داشته باشد واراده زیادی داشته باشه وتمرینات مخصوص راانجام دهد مشخص است خیلی زود به یک راپل کارحرفه ای تبدیل خواهدشد.

 

هزینه خدمات راپل چقدر است؟

 

گروه وشرکت تهران راپل با افتخاراعلام می دارد که با داشتن افرادمتخصص باتجربه وحرفه ای خدمات راپل را بابهترین تجهیزات انجام می دهند.هزینه خدمات راپل با توجه به ارتفاع ساختمان,متراژ مکان و لوازم جانبی که استفاده می شود محاسبه می گردد.شما می توانید با یک تماس یا یک پیامک قیمت به روز شده خدمات را دراسرع وقت دریافت نمایید.

تکنیک های مهم کار کردن با طناب و راپل چیست؟

 

برای تسلط وحرفه ای بودن در هرکازی باید تکنیک های آن حرفه را یادگرفت وتسلط داشت.راپل کاربودن یک حرفه سخت وبسیارپرخطراست بنابراین فراگرفتن فنون وتکنیک های کارکردن باناب راپل بسیار مهم است وبایدروز به روز برتجربه وحرفه ای بودن خود بیفزایید .باید بیاموزید که چگونه درارتفاع باطناب حرکت کنید چطور باطناب ازبرج ها ,ساختمان به خوبی به بالا حرکت کنید چگونه به خوبی پایین بیاید.درصورت آموز ندیدن تکینیک ها ممکن است دچار خطرات مهمی شوید .همیشه ودرهمه حال ایمنی را رعایت کنید واز تجهیزات راپل استفاده نمایید.

 

 بازسازی کاشی های قدیمی

 

 بازسازی کاشی های قدیمی چیست؟

 

9

قیمت انجام بازسازی کاشی های قدیمی در کرج وتهران

 

کاشی و سرامیک ها با تنوع طرح و رنگشان تمام فضاهای ما را پر کرده اند و از پرکاربردترین متریال ها در معماری داخلی هستند. اما همین کاشی ها ممکن است بعد از مدتی آسیب دیده و یا اگر هم سالم باشند، جذابیت و زیبایی شان را از دست بدهند.

 

کاشی کاری سنتی یکی از صنایع دستی پر پیشینه و زیبای ایران است .

استفاده از آجر های لعاب دار ، از تحولات زیبا در امر معماری بوده که سبب رواج نوعی کاشی های زیبا گردیده ،

به مرور زمان با تغییر و تحولاتی که در امر ساخت آن به وجود آمد به صورتی که امروزه شاهد آن هستیم ، در آمده است .

این هنر – صنعت ، از صنایع وابسته به معماری سنتی بوده و بیشتر در ساخت بناهای سنتی و مذهبی از قبیل :

مساجد و آرامگاه ها استفاده و امروزه در بناهای مدرن نیز کاربردهای زیبایی دارد .

 

تاریخچه کاشی کاری قدیمی و سنتی

 

شاید بتوان تاریخچه کاربرد آجر لعابدار ( کاشی ) را به زمان بابلیان و به تاریخ هزاره دوم پیش از میلاد نسبت داد.

در ایران نمونه هایی از زمان هخامنشیان در ساختمان های فلات ایران به ویژه شوش و تخت جمشید دیده می شود (سده پنجم قبل از میلاد ) .

امروزه در بیشتر شهر های ایران از جمله :

اصفهان ، مشهد ، تهران و قم به تولید آن اشتغال دارند 

10

 

انواع کاشی کاری قدیمی و سنتی بر حسب نوع تولید:

کاشی مُعقلی

کاشی مُعرق

کاشی هفت رنگ

کاشی زرین فام

کاشی مینایی

اجرای تعمیرات کاشی بناهای قدیمی در کرج و تهران

 

تهران راپل بهترین خدمات را با عالی ترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در سراسر تهران و کرج ارائه میدهد کافی است با یک تلفن تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

 

جهت توضیحات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید.

 

 

گروه بازسازی کاشی بناهای قدیمی

 

راه بهتر برای حفظ میراث  بناهای قدیمی این است که حفاظت ساختمان های تاریخی با توجه به اهمیت درک نقش تاریخی آن ها که قبلا یک بار صورت گرفته و حفظ و نگهداری شده اند ادامه پیدا کند و ساختمان هایی که به اندازه کافی از نظر میراث تاریخی فرهنگی مهم هستند و یا اینکه به عنوان یک اثر، تولید و بازده مالی دارند معمولا به همان حالت و وضعیت اصلی خود مورد محافظت و نگهداری قرار می گیرد.

 انجام کلیه پروژه های بزرگ کاشی کاری را با تهران راپل انجام دهید.

اگر برای منزل ، آپارتمان ، ویلا و مجتمع و شهرک خود به دنبال یک پیمانکار مناسب برای کاشی کاری هستید می توانید با تهران راپل تماس بگیرید.

تهران راپل ارائه دهنده خدمات کاشی کاری با قیمت مناسب و کیفیت بسیار بالاست.

 

 

 

منبع: https://tehranrappel.com/

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان