پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

                                      

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: امسال برای نخستین بار بهره گیری از خدمات جابجایی بیماران ایرانی به مدینه و جده برای بازگشت به کشورمان با استفاده از آمبولانس‌ها و بالگردهای کشور عربستان به صورت رایگان و دوستانه انجام شد.

 پیرحسین کولیوند،رئیس جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته و در صورت از سرگیری سفرهای عمره مفرده بیمارستان‌های جمعیت هلال احمر در کشور عربستان برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی آمادگی کامل دارند.

وی تصریح کرد: به دلیل دیدار و رایزنی با رئیس هلال احمر عربستان در حاشیه اجلاس سراسری ژنو، در حج تمتع امسال اتفاقات و اقدامات بسیار سازنده و مثبتی با مسئولان بهداشت و درمان کشور عربستان داشتیم که حاصل آن ارائه خدمات مطلوب تر به زائرین خانه خداست.

رئیس جمعیت هلال احمر ابراز کرد:امسال برای نخستین بار پس از دیدار و گفت‌وگو با  جلال ادریسی، رئیس هلال احمر عربستان در منا، بهره گیری از خدمات جابجایی بیماران ایرانی به مدینه و جده برای بازگشت به کشورمان با استفاده از آمبولانس‌ها و بالگرد های کشور عربستان به صورت رایگان و دوستانه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه به گفته مسئولان سعودی، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از بهترین و کارآمدترین تیم های پزشکی و درمانی و همچنین تجهیزات روز در پوشش امدادی-درمانی حج استفاده کرده است، لیکن امسال با تعاملات اثربخش، نیاز به هرگونه تجهیزات و امکانات بیشتر با همکاری دوستانه و صمیمانه کشور عربستان مرتفع شد.

کولیوند با تشریح ابعاد و گستره فعالیت‌های شبانه روزی ایام تشریق در موسم حج ابراهیمی، گفت:امسال همچنین اختصاص مکان‌های مناسب برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در جهت شرایط بهتر و رفاه حال زائران ایرانی از دیگر اقداماتی بود که با همکاری و تعامل مشترک با مسئولان بهداشت و درمان کشور عربستان صورت گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید آمادگی کامل تیم‌های درمانی کشورمان در حج امسال، تصریح کرد: تمامی زائران بیت الله الحرام اعمال خود را بدون هیچ مشکلی به جای آورده و از پنجشنبه هفته جاری بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته به کشور باز می‌گردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان