پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

با تکنو تهویه در دمای آسایش زندگی کنید

 

تجهیزات و دستگاههای تهویه مطبوع مورد استفاده در تابستان اکثرا شامل انواع چیلر ، مینی چیلر(چیلر خانگی و صنعتی) ، داکت اسپلیت ، کولر گازی و فن کویل می باشد.

آیا می دانید اکثر تجهیزات تهویه مطبوع بعد از تعمیرات و سرویس غیر تخصصی و غیر حرفه ایی بخش زیادی از توان خود را از دست می دهند؟

آیا می دانید بیش از 70% دستگاههای تهویه مطبوع اعم از چیلرها ، مینی چیلرها ، داکت اسپلیت ، کولر گازی ها و  فن کویل ها امکان بازیابی توان از دست رفته خود را دارند؟

آیا می دانید استفاده از قطعات غیر فابریک در تعمیرات و سرویس ها باعث افت قدرت و کاهش طول عمر مفید این دستگاهها می گردد؟

آیا تابحال قبض برق ماههای اخیر خود را با چند سال گذشته مقایسه کرده اید؟ دلیل افزایش مصرف برق خود( منظور افزایش مصرف کیلووات برق می باشد ، که ارتباطی با افزایش نرخ محاسبه برق ندارد) را می دانید ؟

تعمیر و سرویس اصولی و تخصصی می تواند توان از دست رفته آنها را بازگرداند.

سرویس و تعمیرات درست و مهندسی باعث کاهش مصرف برق و نیز افزایش طول عمر این دستگاهها و تجهیزات می گردد.

با ما همراه باشید تا کمی درباره چند و چون تعمیرات اساسی و مهندسی با هم مطالبی را مرور کنیم.

21

تعمیر چیلر

تعمیر چیلر ، مینی چیلر ، چیلر خانگی و صنعتی نیاز به اقدامات مشخص و استانداردی دارد. تکنو تهویه طبق مراحل زیر با استفاده از کارشناسان مجرب ، تحصیلکرده و با تجربه اقدام به ارائه خدمات تخصصی به همشهریان عزیز تهرانی می نماید:

اول : تعمیر درست و تخصصی چیلر یک کارشناس تعمیر متخصص و مجرب لازم دارد.

دوم : ارزیابی و بررسی خرابی توسط کارشناسان تکنو تهویه با توضیحات دقیق اپراتور و مصرف کننده از مشکل ایجاد شده و یا سابقه تعمیر دستگاه در گذشته ، بسیار بهتر و سریعتر انجام خواهد گرفت.

سوم : بررسی و تست سیستم ها و اجزای اصلی دستگاه شامل کنترلر مرکزی ، بردهای الکترونیکی فرمان و قدرت ، کمپرسور ، کندانسور ، اواپراتور ، مدار تبرید ، فن ها و سیستم پمپاژ و توزیع آب سرد توسط کارشناس .

چهارم : ارائه گزارش به مشتری درباره نوع ایراد و یا سرویس های لازم .

پنجم : اعلام هزینه با در نظر گرفتن شرایط مشتری و دستگاه با هدف صرف حداقل هزینه و زمان برای بهترین نتیجه.

پس با در نظر گرفتن موارد بالا و با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت این دستگاهها بسیار زیاد می باشد ، سعی کنید بهترین انتخاب را برای چیلرهای خود داشته باشید. از قطعات اصلی و با کیفیت استفاده کنید و همچنین دستگاه خود را به شرکت های معتبر بسپارید. از بکار گیری تعمیرکارانی که به صورت شخصی اقدام به ارائه خدمات می کنند پرهیز نمایید.

22

تعمیر داکت اسپلیت

تعمیر و سرویس های درست و اصولی انواع داکت اسپلیت و کولر گازی بدون تجربه و مهارت کارشناس معنایی ندارد.

در مورد داکت اسپلیت و کولر گازی نیز طبق مراحل انجام تعمیر چیلر که در بالا به آن اشاره شده اقدامات انجام می گیرد.

البته با توجه به محل نصب یونیت داخلی و خارجی دستگاه ، ممکن است راهکارهای مختلف پیشنهاد گردد.

یکی از آسیب هایی که در بسیاری از مواقع دیده می شود ، استفاده از گاز مبرد بی کیفیت در تعمیرات و سرویس ها می باشد . تکنو تهویه با ضمانت کیفیت و خلوص گاز مبرد مورد استفاده خود ، می کوشد تا در راستای شفاف سازی و جلب اعتماد مشتریان نیز قدم بردارد.

بدیهی است که استفاده از گاز مبرد با کیفیت و اصلی ، باعث کاهش حاشیه سود ما می گردد . اما طبق تجربه 20 ساله تکنو تهویه ، این یک سرمایه گذاری بلند مدت برای ادامه همکاری با مشتریان می باشد.

توجه داشته باشید در مراجعه کارشناسان حتما می بایست تمامی اجزای اصلی در یونیت داخلی شامل فن ها ، مدار فرمان یونیت داخلی ، فیوزها ، سنسور ها ، کنترلر داخلی ، اواپراتور یونیت ، سینی درین ، اتصالات و مدار تبرید یونیت داخلی تست و از صحت عملکرد آنها اطمینان حاصل شود.

سپس تجهیزات مربوط به یونیت خارجی شامل کمپرسور ، کندانسور ، فن کندانسور ، فشار گاز مبرد ، سنسورهای فشار بالا و پایین ، شیر برقی ، اتصالات ، مدار فرمان و قدرت ، ارتباط با یونیت داخلی و سنسورهای دما تست و بررسی شوند.

موارد ذکر شده کاملا تخصصی بوده و از سپردن کار به افراد غیر متخصص و تعمیرکاران غیر مجرب شدیدا پرهیز کنید. زیرا باعث تشدید خرابی و تحمیل هزینه های بسیار زیادی به شما می گردند.

23

تعمیرات فن کوئل

یکی از دستگاههای پر کاربرد در تهویه مطبوع فن کویل می باشد. این تجهیز هم در فصول گرم سال به عنوان بخشی از سیستم خنک کننده محیط استفاده می شود . و هم در فصول سرد سال به عنوان تکمیل کننده سیستم گرمایش محیط کاربرد دارد.

طبق تجربه چندین ساله تکنو تهویه ، در صورتی که فن کویل ها به درستی کار نکنند و سرویس مناسبی بر روی آنها انجام نشده باشد، سیستم تهویه مطبوع شما باعث آسایش شما نخواهد شد. و دمای مطلوبی چه در تابستان و چه در زمستان نخواهید داشت. حتی اگر دستگاه چیلر ( در تابستان ) و یا موتورخانه و پکیج ( در زمستان ) به درستی کار کنند.

فن کویل ها به عنوان تکمیل کننده پازل تهویه مطبوع نقش مهمی ایفا می کنند. پس بنابراین سرویس درست ، تخصصی و به موقع آن باعث کاهش هزینه های شما و احساس آسایش بیشتر می گردد.

کارشناسان مجرب و متخصص تکنو تهویه طبق مراحل زیر اقدام به تعمیر و سرویس فن کویل ها می نمایند.

  1. بازدید از شرایط فعلی فن کویل و دریافت اطلاعات از مشتری درباره خرابی و سابقه تعمیر احتمالی.
  2. بررسی اجزای اصلی فن کویل شامل فن ، مدار الکترونیکی فرمان و قدرت ، سنسورهای محیط و پایپ ، کویل دستگاه ، اتصالات کویل و ترموستات .
  3. پیدا کردن ایراد و اعلام هزینه به مشتری با در نظر گرفتن حداقل هزینه برای بهترین نتیجه.

البته در بعضی مواقع به دلیل نیاز به تعمیر اساسی و یا سرویس کامل دستگاه ، نیاز به باز کردن فن کویل از محل نصب شده و انتقال به یکی از کارگاه های تکنو تهویه جهت انجام اقدامات لازم می باشد.

 

سخن پایانی  

همیشه در نظر داشتن صلاح مشتریان و ارائه خدمات با هزینه منصفانه شعار گروه تکنو تهویه بوده است.

با تکنو تهویه در دمای آسایش زندگی کنید

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان