پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

بسیاری از ما در تابستان ها و یا در فصول دیگر قطعی برق سراسری را تجربه کرده ایم. راهکار قطعی برق در تابستان مشکل بسیاری از مردم و صاحبان صنایع می باشد. زیرا قطعی برق سراسری ممکن است باعث شود خیلی از افراد از کار های خود عقب بمانند و یا خسارت ببینند. این خسارت گاهی در حدی است که باعث ورشکستگی افراد می شود.

راهکار قطعی برق در تابستان استفاده از دستگاهی می باشد که در هنگام قطع شدن برق برای ما برق تولید کند. به این دستگاه ها موتور برق و یا ژنراتور برق می گویند. خرید این دستگاه باعث می شود برای همیشه مشکل بی برقی و قطعی برق را حل کنیم. در ادامه بیشتر به این مبحث می پردازیم.

استفاده از موتور برق، راهکار قطعی برق در تابستان!

استفاده از موتور برق، راهکار قطعی برق در تابستان!

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم راهکار قطعی برق در تابستان و یا فصل های دیگر استفاده از موتور برق می باشد. موتور برق دستگاهی است از انرژی سوخت، انرژی مکانیکی تولید می کند و انرژی مکانیکی را نیز به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. موتور برق دستگاهی جعبه ای مانند است. برخی از موتور برق ها برای استفاده موقت و برخی نیز برای استفاده دائمی تولید می شوند. موتور برق باید به گونه ای باشد که در کنار مصرف کمتر خود، از ایمنی بالایی برخوردار باشد تا افراد بتوانند با خیال راحت از آن استفاده نمایند. می توان این دستگاه ها هم برای محل زندگی مانند خانه و مجتمع مسکونی و هم برای مکان های صنعتی مانند کارخانه جات، فروشگاه ها و ... استفاده کرد.

البته موتور برقی که برای مصارف کمتر استفاده می شود با موتور برقی که برای مصارف زیاد است با هم فرق اساسی دارند که در ادامه به آن می پردازیم. موتور برق ها انواع زیادی دارند. موتور برق ها در توان های مختلفی تولید می شوند. افراد باید با توجه به توان باری که مصرف می کنند و به آن نیاز دارند موتور برق مناسب خود را با توان مناسب انتخاب کنند. یکای توان موتور برق بر حسب ولت- آمپر می باشد. موتور برق هایی که برای راهکار قطعی برق در تابستان به کار میروند از چند کیلوولت- آمپر تا چند هزار کیلوولت- آمپر تولید می شوند تا بتوانند نیاز همه را برآورده سازند. برای خرید موتور برق مناسب خود به سایت www.azarmotor-co.ir سر بزنید.

اجزای موتور برق کدام ها هستند؟

2

موتور برق که به عنوان راهکار قطعی برق در تابستان به کار میرود اجزای مختلفی دارد. هر یک از این اجزا وظیفه خاصی بر عهده دارند که در ادامه به توضیح برخی از مهم ترین اجزای موتور برق(راهکار قطعی برق در تابستان) می پردازیم:

1.       موتور: موتور دستگاه وظیفه تبدیل انرژی سوخت به انرژی مکانیکی را بر عهده دارد. انرژی سوخت می تواند بنزین، گاز طبیعی و یا گازوئیل باشد.

2.       ژنراتور: ژنراتور دستگاه، انرژی مکانیکی که توسط موتور تولید شده است را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. ژنراتور از اجزای اصلی موتور برق است که با چرخش خود انرژی الکتریکی تولید می کند.

3.       تابلو برق: تابلو برق در موتور برق های مختلف متفاوت است اما کار اصلی آن کنترل و توزیع انرژی الکتریکی است. ما به وسیله تابلو برق می توانیم عملکرد موتور برق و قطع و وصل بودن آن به شبکه برق ساختمان را به صورت کامل کنترل کنیم.

4.       تنظیم ولتاژ: این تنظیم کننده به صورت خودکار کار می کند. تنظیم کننده ولتاژ، ولتاژ برقی را که موتور برق تولید کرده است اندازه گیری می کند. سپس آن را با ولتاژی که ما برای موتور برق تعین کرده ایم هماهنگ می سازد.

5.       تنظیم سرعت: تنظیم سرعت فرکانس برق تولید شده توسط موتور برق را اندازه گیری می کند. سپس آن فرکانس را با فرکانسی که ما برای موتور برق تعین کرده ایم تنظیم می کند. به تنظیم کننده سرعت گاورنر هم می گویند.

انواع موتور برق ها برای راهکار قطعی برق در تابستان

3

موتور برق هایی که برای راهکار قطعی برق در تابستان به کار میروند انواع زیادی دارند. موتور های برق هم برق تک فاز تولید می کنند و هم برق سه فاز. موتور برق های تک فاز برای مکان هایی استفاده می شوند که مصرف بار آن ها کمتر است. مانند: خانه مسکونی، سوپرمارکت و فروشگاه های کوچک... . موتور برق های سه فاز که به آن ها نیز ژنراتور برق نیز میگویند، برای مصارف بار بیشتر در سطح گسترده به کار می روند.

این ژنراتور برای کارخانه جات، هتل ها، فروشگاه های بزرگ، صنایع مواد غذایی، مرغداری ها، معادن، بیمارستان ها و ... به کار می روند. موتور برق ها بر اساس نوع سوخت خود به سه دسته مختلف تقسیم می شوند. موتور برق بنزینی، موتور برق گازی و موتور برق دیزلی که به آن ژنراتور دیزلی یا دیزل ژنراتور نیز می گویند.

موتور برق بنزینی

موتور برق هایی که با بنزین کار می کنند بهترین راهکار قطعی برق در تابستان برای مصارف خانگی هستند. زیرا بنزین سوختی است که به راحتی قابل دسترس است. اما ایراد این موتور برق آن است که خطر آتش سوزی زیادی دارد. به همین دلیل بهتر است در فضای باز از آن استفاده شود.

موتور برق گازی

سوخت این موتور برق گاز طبیعی می باشد. این دستگاه بسیار کم مصرف است به همین دلیل مناسب ترین راهکار قطعی برق در تابستان است. موتور برق گازی به سوخت زیادی احتیاج ندارد و آلودگی خیلی کمی نیز تولید می کند. از معایب این دستگاه این است که سوخت آن یعنی گاز طبیعی به راحتی در دسترس نمی باشد.

موتور برق دیزلی(ژنراتور دیزل یا دیزل ژنراتور)

استفاده از دیزل ژنراتور راهکار قطعی برق در تابستان به صورت کاملا آسان و کم خطر است. سوخت دیزل ژنراتور، گازوئیل است. گازوئیل یکی از سوخت هایی است که به آسانی یافت می شود و خطر اشتعال پذیری و انفجار آن بسیار کم است. این موتور برق ها بیشتر برای استفاده دائمی و مصارف بار بسیار بالا خریداری می شوند. دیزل ژنراتور بهترین انتخاب برای مکان هایی نظیر صنایع، کارخانه جات، معادن، مرغداری ها، پرورش ماهی، گاوداری ها و ... می باشد. دیزل ژنراتور می تواند مقادیر بسیار بالایی برق تولید کند. این دستگاه قدرتمند توسط شرکت های مختلف با برند های مختلف تولید می شود. می توانید بهترین دستگاه های دیزل ژنراتور را از شرکت آذر موتور تهیه نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان