پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

تقریباً غیرممکن است که تابه‌حال نام برند سامسونگ به گوشتان نخورده باشد. این شرکت یکی از غول‌های تکنولوژی در سال‌های اخیر بوده و تنوع محصولات بسیار زیادی دارد. هنگامی‌که یک برند این‌چنین معروف می‌شود، توجهات بیشتری را به خود جلب می‌کند. برای مثال افراد زیادی که قصد آشنایی با آن را دارند، به دنبال اطلاعاتی در این زمینه و جایی هستند که بتوانند پاسخ سؤالاتی مانند اینکه برند سامسونگ متعلق به کدام کشور است را پیدا کنند.

اکثر ما، این برند را به‌واسطه گوشی‌های تلفن همراهش می‌شناسیم. این موضوع عجیب نیست، چراکه این برند سال‌های متعددی به‌عنوان بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین تولیدکننده موبایل، شناخته شده است؛ اما جالب است بدانید که این کمپانی محصولات متنوع‌تری دارد که هر یک داستانی جدا برای خود دارند.

نگاهی به تاریخچه برند سامسونگ

لی بیونگ چول، نامی که تا امروز چندان به‌عنوان یک فرد اثرگذار در صنعت الکترونیک بر سر زبان‌ها نیفتاده است. در کره جنوبی و البته جهان، او را بنیان‌گذار شرکت سامسونگ می‌شناسند. لی بیونگ چول در سال 1938 با تنها 30000 وون یا به عبارتی 27 دلار، این شرکت را در شهری به نام تائگو تأسیس کرد. این شرکت در ابتدا در حوزه خرید و فروش مواد غذایی در شهرهای اطرافش فعالیت می‌کرد.

12

این برند تا سال 1948 به پیشرفت خود ادامه داد و به شهر سئول کوچ کرد. اما در همین اوضاع، جنگ کُره اتفاق افتاد و سامسونگ برای مدتی از این کشور خارج شد. پس از جنگ، لی بیونگ چول در بدو ورود خود و در شهر بوسان، یک کارخانه تصفیه شکر را تأسیس کرد که بزرگ‌ترین کارخانه از این نوع در کره جنوبی بود.

سامسونگ روند رشد شاخه‌ای را انتخاب کرد و پس از آن به کسب‌وکارهای متعددی ورود کرد. ازجمله این کارها می‌توان به کارخانه نساجی، اوراق بهادار، بیمه و حتی خرده‌فروشی‌ها اشاره کرد. این کار به برند سامسونگ کمک کرده تا پس از جنگ به یکی از قطب‌های صنعتی کره جنوبی تبدیل شود.

فعالیت برند سامسونگ از 1960 تا 1980

دهه 1960 میلادی برای سامسونگ، با ورود به صنعت الکترونیک همراه بود. این شرکت در چند بخش خاص ازجمله مخابرات ورود کرد. تأسیسات اولیه این شرکت در شهر سووان کره جنوبی و در سال 1970 ساخته شدند. یکی از اولین تولیدات الکترونیکی برند سامسونگ، تلویزیون‌های سیاه و سفیدی با نام این برند بودند که فروش بسیار خوبی هم برای سامسونگ به همراه داشتند.

در بازه سال‌های 1972 تا 1979 بود که این شرکت تصمیم به تولید ماشین لباسشویی گرفت. در پی این اتفاق بود که برای اولین بار پس از تأسیس، نام این شرکت به صنایع سنگین سامسونگ، تغییر پیدا کرد.

این شرکت در دهه 70 میلادی، علاوه بر تلویزیون سیاه‌وسفید و ماشین لباسشویی، محصولات دیگری مانند مایکروویو و تلویزیون‌های رنگی هم تولید کرد. استقبال از محصولات این شرکت باعث شد تا این برند تا قبل از سال 1980، چندین کارخانه کوچکتر را زیرمجموعه خود کند.

فعالیت برند سامسونگ از 1980 تا 2000

در این سال‌ها، سامسونگ به تولید قطعات مخابراتی و محصولاتی مانند فکس و تلفن روی آورد. این روند تا سال 1987 که لی بیگ چول فوت کرد، ادامه داشت. پس‌ازآن سامسونگ به چهار زیرگروه تجاری تقسیم شد و به شکل یک کمپانی بین‌المللی به رشد خود ادامه داد.

4 گروه تجاری شامل مهندسی، ساخت‌وساز، محصولات پیشرفته و الکترونیک پس از لی بیونگ چول این برند را شکل می‌دادند. هر یک از این بخش‌ها درزمینه‌ی فعالیت خود به سطوح بالایی رسیدند و امروزه می‌توان پروژه‌های بسیار بزرگی را ازجمله دستاوردهای آن‌ها دانست. به‌عنوان‌مثال یکی از دستاوردهای بزرگ برای بخش ساخت‌وساز برند سامسونگ، مدیریت و احداث برج خلیفه است.

البته تا پیش از سال 2000، این برند تصمیم به کوچکتر شدن گرفت و 10 شرکت زیرمجموعه خود را فروخت.

فعالیت برند سامسونگ از 2000 تا امروز

کوچک شدن سامسونگ با هدف بخصوصی انجام شد و آن هم تمرکز روی موضوعات خاص بود. سامسونگ به شکل جدی به طراحی و تولید صفحات ال سی دی روی آورد. این موضوع تا جایی پیش رفت که سامسونگ در سال 2005 بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده ال سی دی در دنیا شد.

از سال 2006 تا  2011 دو شرکت سونی و سامسونگ برای تولید ال سی دی مشارکت داشتند. درنهایت سامسونگ تمام سهم سونی را خریداری کرد و تولید این محصول را کاملاً از آن خود نمود. از سال 2011 تا به امروز نیز این شرکت سرمایه‌گذاری‌های کلانی روی تولید تلفن همراه، صنایع الکترونیکی و همچنین صنایع تولید داروهای بیولوژیکی کرده است.

هر یک از محصولات سامسونگ در کدام کشور تولید می‌شوند؟

اگر به دنبال نام این برند در رده‌بندی‌های جهانی هستید، باید در بین 10 کشور اول آن را بیابید. برند سامسونگ در حال حاضر یکی از برترین‌ها در صنعت تکنولوژی شناخته می‌شود و صاحب‌امتیاز بسیاری از فناوری‌های نوین است.

برند سامسونگ اصالتاً یک برند متعلق به کشور کره جنوبی است؛ اما همانند بسیاری از برندهای بزرگ دنیا، شرکت‌های زیرمجموعه خود را به دلایل مختلف مالی و سیاسی در کشورهای مختلف تأسیس می‌کند. هر یک از این شرکت‌های زیرمجموعه صرفاً برای تولید یک سری محصولات خاص، احداث می‌شوند.

گوشی‌های تلفن همراه

سامسونگ تا امروز در کشورهای مختلفی شروع به تولید تلفن همراه و تجهیزات مربوط به آن کرده است. بیشتر موبایل‌های تولیدی سامسونگ از کارخانه‌های این برند در کشورهای چین، هند، برزیل، کره جنوبی، ویتنام و اندونزی به دیگر نقاط جهان فرستاده می‌شوند. قیمت گوشی سامسونگ در ابتدای راه یکی از مزیت‌های اصلی این محصول بود که سبب فروش چشمگیر آن شد.

13

لوازم خانگی

همانند گوشی‌های تلفن همراه، لوازم خانگی سامسونگ هم در کشورهای مختلفی تولید می‌شوند. مصر، امارت متحده عربی، قطر و مالزی ازجمله کشورهایی هستند که لباسشویی، تلویزیون، مایکروویو و دیگر محصولات این برند در آن‌ها تولید می‌شوند.

 

برند سامسونگ در ایران

تا اینجا تاریخچه این برند را برای آشنایی بیشتر شما بررسی کردیم و گفتیم که سامسونگ یک برند تماماً کره‌ای است. محصولات این شرکت در کشورهای زیادی ازجمله کشورهای همسایه ایران نیز تولید می‌شوند. محصولات این برند را از نمایندگی رسمی سامسونگ می‌توان تهیه کرد. خرید از نمایندگی‌ها می‌تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد، برای مثال خرید اقساطی سامسونگ یا اطمینان از اصالت کالا که سبب می‌شوند هر خریداری به سمت محصولات این شرکت، جذب شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان