پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

چکیده : مصرف موضعی روغن سیاه دانه باعث تسکین درد های رماتیسمی می شود. در ادامه به خواص روغن سیاه دانه برای گردن درد می پردازیم. شما با استفاده از کپسول یا روغن سیاه دانه با تجویز پزشک می توانید گردن درد خود را تسکین دهید.

 

روغن سیاه دانه برای گردن درد بهترین اثر بخشی را در میان درمان های طبیعی دارد. بسیاری از مردم با فواید و مضرات سیاه دانه آشنایی ندارند و بدون اطلاعات درست از آن استفاده می کنند. آیا یکی از خواص روغن سیاه دانه برای گردن درد است؟چگونه با اطلاع از خواص روغن سیاه دانه برای گردن درد از آن استفاده کنیم؟

بدون شک سیاه دانه در شمار یکی از دانه های پر خاصیت و پر مصرف در جهان قرار دارد. در حال حاضر مصرف این دانه ی ارزشمند در بین مردم افزایش پیدا کرده است. سیاه دانه طبع بسیار گرم و خشک دارد. سیاه دانه برای افرادی که طبع سرد یا دچار بیماری های ناشی از سردی مانند درد مفاصل بلغمی، مشکلات گوارشی یا سردی گوارش هستند، مفید است.

در نظر داشته باشید که سیاه دانه غذا نیست بلکه دارو است. از سیاه دانه به هنگام بیماری و با اطلاعات درست و مشورت با متخصص این زمینه استفاده کنید. اگر شما مشکل خاصی ندارید می توانید به مقدار کم در کنار غذا از آن استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر برای صبحانه می خواهید پنیر میل کنید می توانید چندین عدد از سیاه دانه را داخل لقمه ی خود بگذارید و میل کنید. شما هنگام پخت نان، در کنار سبزیجات و سایر دانه ها از سیاه دانه هم می توانید استفاده کنید. در ادامه مطلب به بررسی خواص روغن سیاه دانه برای گردن درد می پردازیم، با ما همراه باشید.

خواص روغن سیاه دانه

توجه داشته باشید که برای نگهداری سیاه دانه به هیچ عنوان نباید آن را پودر کنید. بهترین روش مصرف سیاه دانه به شکل دوسین است. شما با نیم کوب کردن سیاه دانه و با ترکیب یک واحد سیاه دانه و سه یا پنج واحد عسل، می توانید آن را در منزل نگهداری کنید. میزان مصرف دوسین در شبانه روز بین یک تا سه قاشق غذا خوری، بسته به نوع بیماری متغیر است.

سیاه دانه جز آن دسته از دانه هایی است که روغن گیری می شود. خواص روغن سیاه دانه بسیار زیاد است. این روغن برای درمان درد های مفصلی مثل کمر درد و دیسک کمر اثر بخش است. از جمله خواص روغن سیاه دانه می توان به افزایش دهنده میل جنسی، باز کننده ی گرفتگی های بینی اشاره کرد.

از دیگر خواص روغن سیاه دانه می توان به ضد میکروب بودن، دفع کننده سنگ کلیه و کاهش دهنده وزن اشاره کرد. شما می توانید با ترکیب کردن روغن سیاه دانه با روغن زیتون یا بنفشه سینوزیت خود را درمان کنید. اگر شب و صبح چند قطره از آن ترکیب را در بینی بریزید اثر شگفت انگیزش را خواهید دید.

یکی دیگر از خواص روغن سیاه دانه ضد ریزش مو و تقویت کننده ابرو، مژه و ریش است. مصرف روغن سیاه دانه مانع سفید شدن مو و تحریک کننده رشد مو است. روغن سیاه دانه به علت داشتن خاصیت ضد التهابی، برای درمان و پیشگیری از آکنه بسیار مفید است.

از جمله خواص روغن سیاه دانه برای گردن درد است. شما می توانید روغن سیاه دانه را کمی گرم کنید و به طور مداوم گردن خود را با آن ماساژ دهید.

 

مضرات سیاه دانه

به طور کلی برای مصرف روغن ها پیشنهاد می شود که قبل از مصرف، روغن را روی پوست بازوی خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که حساسیت ندارید. سیاه دانه نیز مانند دیگر گیاهان دارایی موارد منع مصرف دارد. باید دقت داشته باشید که قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنید.

از جمله موارد منع مصرف افرادی هستند که دچار مشکلات کلیه و ضعف کبد هستند، همچنین خانم های باردار، مبتلایان به آلرژی و حساسیت و افرادی که دارو های ضد انعقاد خون مصرف می کنند.

  • روغن سیاه دانه یکی از رایج ترین روغن های دارویی در جهان است و به طور کلی بی خطر می باشد. اما در مطالعه ای که بر روی موش های آزمایشگاهی انجام شد، نشان داد که مصرف زیاد این روغن باعث آسیب کبدی و کلیوی در آن ها می شود. همچنین زمان لخته شدن خون را کند کرده و احتمال خونریزی را افزایش می دهد.
  • باید توجه داشت که مصرف بی رویه از این روغن ممکن است برای پوست نیز آلرژی زا باشد و علائمی مانند تاول، قرمزی، سوزش و … ایجاد کند. قابل ذکر است که برای مصرف اولیه از هر نوع روغن گیاهی از جمله روغن سیاهدانه حتما تست حساسیت را انجام دهید.
  • خانم های باردار نباید از این روغن استفاده کنند زیرا باعث انقباضات رحمی شده که در نهایت موجب سقط جنین می شود.
  • اگر بیماری دیابت دارید قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • حداقل یک هفته قبل از عمل جراحی مصرف این روغن را قطع کنید، زیرا باعث رقیق شدن خون می شود.

6

روغن سیاه دانه برای گردن درد

مصرف موضعی روغن سیاه دانه باعث تسکین درد های رماتیسمی می شود. در ادامه به خواص روغن سیاه دانه برای گردن درد می پردازیم. شما با استفاده از کپسول یا روغن سیاه دانه با تجویز پزشک می توانید گردن درد خود را تسکین دهید.

خواص روغن سیاه دانه در آنچه که گفته شد خلاصه نمی شود، شما با ترکیب کردن سیاه دانه با مواد دیگر از فواید شگفت انگیز آن حیرت زده می شوید. ترکیب روغن سیاه دانه با عسل برای ترمیم تاندون ها به شکل استفاده موضعی موثر است.

شما می توانید نیم قاشق سیاه دانه را در روغن حیوانی به مدت دو تا سه دقیقه تفت دهید و تا چهل روز ناشتا مصرف کنید. این کار باعث شفافیت پوست صورت و از بین رفتن کک و مک می شود.

یکی دیگر از ترکیبات سیاه دانه، ترکیب نیم قاشق سیاه دانه با یک لیوان سرکه ی طبیعی است. این ترکیب را به مدت سه دقیقه بجوشانید و بعد از غذا میل کنید. این ترکیب باعث از بین رفتن انگل ها می شود.

خواص روغن سیاه دانه برای گردن درد یکی از کاربرد های مفید این روغن در عصر حاضر است. امروزه نشستن های طولانی و خم شدن گردن برای چندین ساعت باعث شده خواص روغن سیاه دانه برای گردن درد شناخته شده تر شود.

 

بهترین روش مصرف سیاه دانه چیست؟

رایج ترین روش استفاده از سیاه دانه به شکل دوسین است. سیاه دانه کوبیده تا سه روز و نکوبیده ی سیاه دانه تا هفت سال ماندگاری دارد. وقتی سیاه دانه را نیم کوب می کنید تا شش ساعت فرصت دارید تا آن را با عسل مخلوط کنید. علت این است که سیاه دانه هوازده می شود و خوردن آن بعد از این مدت باعث مسمومیت غذایی می شود.

بهتر است ترکیب دوسین را برای دو یا سه روز درست کنید تا برایتان مشکل ایجاد نکند. دوسین برای اکثر مزاج ها خوب است. برای افرادی که بیماری کلیوی یا مشکلات مربوط به مجاری ادرار دارند موثر است. همچنین دوسین برای کم کاری تیروئید و رفع مشکلات معده نیز مفید است.

دومین شکل استفاده از سیاه دانه به شکل جویدن دانه ها و ترکیب شدن آن با بزاق دهان است. شما می توانید برای درمان سه تا بیست و یک عدد سیاه دانه یا یک قاشق چای خوری از آن را به آرامی بجوید. وقتی سیاه دانه به این شکل مصرف شود باعث افزایش قدرت ایمنی بدن می شود و عفونت را از بین می برد و بهترین آسپرین طبیعی است و فشار را نرمال می کند.

سومین روش استفاده از سیاه دانه به شکل روغن است. شما می توانید به راحتی در منزل این روغن مفید را درست کنید. یک لیوان سیاه دانه با یک لیوان روغن زیتون و چهار لیوان آب را مخلوط کنید و اجازه دهید تا آب بخار شود؛ مواد باقی مانده، همان روغن سیاه دانه است.

حتما هنگام خرید روغن سیاه دانه به اصالت و کیفیت آن دقت کنید. برای خرید روغن سیاه دانه اصل میتوانید به فروشگاه بکرینا https://bekrina.com/product/nigella-sativa-oil مراجعه کنید.

منابع:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29705470/

https://www.healthline.com/health/food-nutrition/black-seed-oil-benefits#5.-Could-aid-in-the-treatment-of-vitiligo

 

برچسب ها : روغن سیاه دانه,سیاه دانه,بکرینا,گردن درد

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان