پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 


همیشه‌ جلب رضایت و اعتماد بیماران سخت بوده است. بنابراین سال‌های طولانی تلاش به منظور جلب رضایت بیماران و خوش‌نام بودن، از دست دادن اعتماد آن‌ها و اعتبار خود زیر سایه‌ی تجهیزات قدیمی و از کار افتاده، زیان بسیار گسترده‌ای می‌باشد. به همین خاطر است که شما باید به فکر خرید کمپرسور باد دندانپزشکی برای مطب خودتان باشید.

«فواید کمپرسور دندانپزشکی چیست؟»

کمپرسور یونیت دندانپزشکی چیست؟

برای تمامی ما این اتفاق رخ داده است که به دندانپزشکی برویم و تمامی فعالیت‌هایی که انجام می‌شود، از نزدیک ببینیم. یک دندانپزشک در حین انجام عملیات خود نیازمند هوای فشرده و تمیز است. وی با استفاده از هوای فشرده آلودگی‌های سطح دندان را از میان می‌برد. این هوای پرحجم و تمیز به واسطه‌ی کمپرسور دندانپزشکی تأمین خواهد شد. به عبارتی می‌تواند هوایی بدون هرگونه آلودگی و ناخالصی تولید نماید و در اختیار دندانپزشک بگذارد. هرچقدر که کیفیت کمپرسور بیشتر باشد، کار دندانپزشک زودتر به اتمام می‌رسد. امّا این
وسیله دربرگیرنده اقسام گوناگونی است که در ادامه‌ی مقاله به آن می‌پردازیم.

4

«معرفی اقسام گوناگون این محصول»

معرفی انواع کمپرسور دندانپزشکی

کمپرسور دندانپزشکی به علّت کاربرد و خصوصیاتی که دارد، تفاوت‌های بسیاری با کمپرسورهای کارگاهی دارد. کمپرسور های باد دارای چهار نوع متنوع هستند که میتوانند برای دندانپزشکی هم استفاده شوند. بنابراین دندانپزشک عزیز باید با توجه به دیگر تجهیزاتی که در اختیار خود دارد و حجم فعالیت خود، محصول را انتخاب کند.

کمپرسور باد تسمه‌ای

یکی از انواع کمپرسور دندانپزشکی، کمپرسور تسمه‌ای می‌باشد. طراحی این وسیله به حالتی است که مسئولیت انتقال نیروی لازم، از الکتروموتور به سیلندر را دارد. به همین خاطر است که به این دستگاه کمپرسور تسمه‌ای می‌گویند. وجود روغن و صدا باعث شده تا زیاد مورد توجه دندانپزشکان قرار نگیرد.

کمپرسور باد کوبله

کمپرسورهای کوبله گونه دوّم از انواع گوناگون کمپرسور هوا است که در آن سیلندر و الکتروموتور درون یک مجموعه جای گرفته است. نیروی مورد نیاز به منظور حرکت بدون واسطه به سیلندر وارد خواهد شد. نهایتاً دستگاه فعالیت خود را شروع خواهد کرد. البته این دستگاه برای داشتن عملکرد بهتر و درست باید دارای مقدار معینی روغن باشد. وجود صدا و وجود روغن در این مدل باعث شده تا گزینه مناسبی برای دندانپزشکی نباشد.

کمپرسور دندانپزشکی بدون روغن /  oil free

نوع کارکرد این مدل دقیقاً شبیه به کمپرسور کوبله است. ولی فرق اساسی که با آن دارد به همان شکل که از نامش هم پیداست، نیاز به روغن نداشته و بدون روغن فعالیت می‌کند.

کمپرسور باد یخچالی


آخرین نوع از انواع گوناگون کمپرسور دندانپزشکی موجود در گستره‌ی بازار، کمپرسور یخچالی است. این نوع مانند کمپرسورهای کوبله از روغن بهره می‌گیرد. ولی از مزیت های بسیار مهمی که دارد بدون صدا کار کردن است.

 

کیفیت هوای کمپرسور باد دندانپزشکی چگونه است؟

5

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک کمپرسور هوا مناسب برای دندانپزشکی نیاز است داشته باشد، تولید هوای فشرده خالص و تمیز است. زیرا این هوا قرار است از ابزار پزشکی شما گذر و در پایان وارد دهان بیمار شما شود‌. اگر که این هوا تمیز نباشد، به هر مقدار که محیط و ابزار پزشکی خود را استریل نموده باشید، بازهم آلودگی وارد دهان بیمار می‌شود.

همچنین هوای آلوده و مرطوب می‌تواند با مواد ترمیم دندان واکنش نشان دهد. سپس از بین رفتن زودهنگام مواد ترمیم را به همراه آورد. پس استفاده از یک کمپرسور مناسب همراه با میکرو فیلتر کمپرسور باد و خشک‌کن‌های قدرتمند برای هر دندانپزشکی الزامی می‌باشد. این‌گونه شما می‌توانید کیفیت کار را بالا ببرید. در کنار آن محیط تمیزتری را هم در اختیار خود داشته باشید.

الزاماتی که لازم است در دستگاه کمپرسور دندانپزشکی رعایت گردد!

  • استاندارد مکانیکی

تمامی قطعات دستگاه کمپرسورهای دندانپزشکی به ویژه قطعات متحرک داخلی آن باید (گرید/رتبه) مورد نیاز برای دندانپزشکی را داشته باشد.

  • موتور کمپرسور

موتوری که در این دستگاه وجود دارد حتماً بایستی اویل فری  OIL FREE باشد. سپس بنابر مقررات وضع گردیده بر مراکز درمانی، بهره‌گیری از کمپرسورهای معمولی در مراکز درمانی کاملاً منع شده است.

  • مخزن ذخیره هوا

به علّت بهداشتی بودن هوای تولیدی در دستگاه کمپرسور دندانپزشکی، مخزن هوای آن بایستی در برابر خوردگی‌ها مستحکم باشد. به همین خاطر است که سطح داخلی مخزن با لایه‌ای از جنس اپوکسی پوشش داده می‌شود.

  • شیر تخلیه مخزن کمپرسور

به هنگام بهره‌گیری از دستگاه رطوبت داخل آن برروی هم انباشته می‌شود. حال برای این‌که رطوبت انباشته شده در مخزن به گونه‌ای کامل تخلیه بشود، احتیاج می‌باشد هرچند وقت یک مرتبه به واسطه‌ی شیر تخلیه این عمل صورت پذیرد.

  • رگلاتور و فیلتر دستگاه


پیشنهاد می‌کنیم اشخاصی که از کمپرسور باد استفاده میکنند، کمپرسوری را انتخاب نمایند که در خروجی دارای رگلاتور کنترل فشار و میکرو فیلتر نهایی باشد‌‌. این‌گونه هوای خروجی تمیز به یونیت دندانپزشکی

فرستاده می‌شود.

6

کمپرسور دندانپزشکی چقدر فشار هوا تولید می‌نماید؟

واحد اندازه‌گیری تولید فشار در این دستگاه با استفاده از BAR است. کمپرسورهای بدون روغن دندانپزشکی به طور رایج بایستی حداقل پنج بار فشار داشته باشند تا لوازمی که به کمپرسور وصل میشوند بتوانند درست کار کنند. از سویی هم تنظیمات پرشر سوئیچ کمپرسور باید به گونه‌ای باشد که فشار از پنج بار کمتر نشود.معمولا کمپرسور های دندانپزشکی و سایر مدلها بر روی فشار 7 بار خاموش میشوند و وقتی فشار به 5 بار رسید، مجددا با فرمان کلید اتومات کمپرسور روشن میشود.

قیمت کمپرسور دندانپزشکی چقدر است؟

برای مشخص کردن قیمت دستگاه فاکتورهای بسیار مهمی چون؛ مدل، شرکت تولید کننده، بزرگ یا کوچک بودن دستگاه و توان موتور مورد نظر و انواع میکرو فیلتر نصب شده بر روی کمپرسور در نظر گرفته میشود. پس قیمت  این دستگاه به انتخاب مشتری و نیاز وی وابسته خواهد بود. ولی به دور از قیمت این محصول آنچه که از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، ویژگی‌های آن خواهد بود. بنابراین شما مؤظف هستید به هنگام خرید کمپرسور دندانپزشکی به این نکات توجه نمایید؛

محصولی که شما انتخاب می‌نمایید، بایستی برخی ویژگی‌های عمومی را داشته باشد. این‌گونه شما می‌توانید نسبت به عملکرد خوب دستگاه مطمئن باشید. پس توصیه می‌کنیم قبل از تهیه دستگاه به موارد زیر توجه کنید:

  • کم صدا بودن کمپرسور

در زمان خرید توجه داشته باشید، محصولی که تهیه می‌کنید بدون لرزش باشد. به عبارتی در کم صداترین حالت خود کار کند. زیرا هرچه که صدا و لرزش کمپرسور دندانپزشکی کمتر باشد مراحل درمانی بیماران هم راحت‌تر سپری خواهد شد.

  • کیفیت و استاندارد

تولید پمپ باد دندانپزشکی باید براساس استانداردهای جهانی باشد تا مورد تأیید مراجع بالاتر واقع شود. پس شما هر دستگاهی که تهیه می‌کنید باید استاندارد های مورد نیاز را دارا باشد. بهتر است بگوییم که این موضوع به شرکت تولید کننده و برند دستگاه کمپرسور برمی‌گردد.

  • خدمات پس از فروش محصول

وجود گارانتی یا ضمانت‌نامه همراه با خدمات پس از فروش از سایر ویژگی‌هایی می‌باشد که برند انتخابی شما باید داشته باشد. هنگامی‌که تولید کننده، دستگاهِ خود را ضمانت می‌نماید مشتری می‌تواند با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهد. همچنین برای رفع مشکلات غیرقابل پیش‌بینی محصول، باید شرکت تولید کننده برای دستگاه خدمات پس از فروش قرار دهد.

نتیجه گیری

قطعاً هر برندی دستگاه کمپرسور دندانپزشکی را با الگویی مخصوص به خود طراحی و تولید می‌کند. طبیعتاً کارشناسان شرکت تولیدی بیشتر نسبت به قابلیت‌های دستگاه واقف هستند. بنابراین شما لازم است پیش از خرید با کارشناسان مربوطه مشورت نمایید‌. ما می‌توانیم بهترین تولید کننده کمپرسور در ایران را ایران پمپ معرفی کنیم، چراکه این شرکت اولین تولید کننده کمپرسورهای باد بدون صدا و بدون روغن در ایران است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان