پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

فیبر تکستولیت چیست؟

فیبر تکستولیت فیبری است نخدار که از ترکیب نوعی پارچه نخی و رزین فنولیک ساخته می شود، از این فیبر به عنوان عایق الکتریکی و حرارتی استفاده می شود، این فیبر قابلیت پانچ کاری و ماشین کاری دارد از این جهت در تمامی صنایع قابل استفاده بوده و کاربرد دارد.

کاربرد فیبر تکستولیت چیست؟

فیبر تکستولیت دارای خواص الکتریکی و شیمیایی بالا بوده و از آن برای تولید و ساخت مواردی همچون چرخ دنده، قرقره، پولی، بوش، واشر و... استفاده می شود، این فیبر مطابق با نقشه در قطعات مختلف، سایزها و ضخامت های متفاوت قابل تولید است.

فیبر استخوانی چیست؟

فیبر استخوانی فیبری است که از ورق های کاغذی که به رزین فنولیک آغشته می شوند ساخته می شود، کاغذ های این فیبر با فشار حدود 2000 تن پخته شده و با فنولیک ترکیب می شوند، ترکیب این مواد کمترین میزان آب را جذب می کند.

فیبر استخوانی به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت و فشار در صنایعی مهمی از جمله الکتریک، الکترونیک و دی الکتریک کاربرد دارد.

از فیبر استخوانی در نیروگاه های تولید برق، ترانس های صنعت بر، دینام و ترانسفورماتورها و سایر بخش هایی که به تولید برق می پردازند استفاده می شود، فیبر استخوانی انواع مختلفی دارد و در دو شکل استخوانی و نخ دار تولید می شود.

مزایای فیبر استخوانی چیست؟

در ادامه مطلب به مهم ترین مزایای فیبر استخوانی می پردازیم.

  1. جذب رطوبت و آب فیبر استخوانی بسیار کم است.
  2. این فیبر مقاومت بالایی در برابر حلال های قوی شیمیایی دارد.
  3. فیبر استخوانی در برابر فشار های مکانیکی دارد مقاومت بالایی دارد.
  4. در برابر فشار های الکتریکی مقاومت زیادی دارد.
  5. فیبر استخوانی تحمل بالای دما تا 120 درجه سانتیگراد را دارا میباشد.
  6. این فیبر در صنایع مختلفی قابل استفاده است.

کاربرد فیبر استخوانی چیست؟

در ادامه مطلب کاربرد های فیبر استخوانی را بررسی خواهیم کرد.

قابل استفاده در نیروگاه های تولید برق می باشد.

این فیبر قابل استفاده در دینام ها و مولد های الکتریکی است.

این فیبر در صنایع مهمی همچون صنایع خودرو سازی، صنایع هوا و فضا و مخابرات نیز کاربرد داشته و قابل استفاده می باشد.

8

مشخصات فیبر استخوانی

این فیبر قابلیت پانچ کاری و ماشین کاری آسان دارد، دارای دی الکتریک بسیار خوب و بالا می باشد، نسبت به ضربه مقاوم است، فیبر استخوانی مقاومت کششی بسیار خوب و بالایی دارد، این فیبر دارای ثبات ابعادی بوده و در ابعاد و ضخامت های مختلف قابل تولید است.

فیبر استخوانی به صورت ورق میله و لوله، تولید و عرضه می شود و دو نوع استخوانی و استخوانی نخ دار تولید میشود، که مدل نخ دار آن نیز مقاومت و دوام بسیار بالایی داشته و قابل برش کاری و پانچ کاری است، می توان از این فیبر در صنایعی از جمله تراشکاری و ماشین کاری استفاده کرد.

فیبر نسوز چیست؟

فیبر نسوز فیبری است که از انواع مختلفی از الیاف مصنوعی ساخته می شود، فیبر نسوز انواع مختلفی دارد، مقاومت حرارتی این فیبر بسیار بالا است، نسوز بودن این فیبر موجب سازگاری بالای این محصول با محیط زیست می شود، این فیبر در برابر شرایط محیطی گوناگون تحت شرایط فیزیکی و شیمیایی مختلف  و بدون تغییر مقاومت بالایی داشته و در برابر دما ،شوک حرارتی و ذوب شدن نیز مقاوم است.

انواع  فیبر نسوز عبارت است از فیبر نسوز استخوانی، فیبر نسوز نخدار، فیبر اپوکسی، فیبر فایبر گلاس، ورق پلی امید و میلگرد پلی امید، هر یک از این محصولات با توجه به ویژگی های خاص خود در صنایع مختلف کاربرد دارند.

کاربرد فیبر نسوز

  • از فیبر نسوز به عنوان عایق حرارتی برای جلوگیری از انتقال حرارت و عایق لوله ها و اگزوز های صنعتی استفاده می شود.
  • فیبر نسوز در صنایع مهمی همچون هوانوردی، فولاد سازی، کشتی سازی، صنایع حرارتی، خودرو سازی و صنعت شیشه قابل استفاده می باشد.
  • فیبر نسوز به جهت مقاومت بسیار بالا در مقابل ذوب شدن و شوک حرارتی در ساخت و تولید مولد های برق و ترانسفورماتورهای نیروگاه برق قابل استفاده می باشد.
  • از این فیبر برای ساختن کوره ها، اتصالات حرارتی،  کارخانه های ذوب فلزات، ریخته گری و... استفاده می شود، این فیبر در ساخت واشر، فلنچ و چرخ دنده کاربرد دارد.9

ویژگی ها و مشخصات فیبر نسوز را میدانید؟!

  1. فیبر نسوز چگالی و وزن کمی دارد.
  2. این فیبر قابلیت انتقال حرارتی بسیار کمی دارد.
  3. میزان جذب رطوبت و آب این فیبر نسوز کم است.
  4. استفاده از این فیب ربه عنوان عایق حرارتی مرسوم است.
  5. این فیبر دارای مقاون بسیار بالا تا 200 درجه سانتیگراد میباشد.
  6. فیبر نسوز در مقابل شوک حرارتی مقاوم است.
  7. فیبر نسوز در مقابل خوردگی مقاوم است.
  8. فیبر نسوز استحکام بالا و عمر طولانی دارد.

هنگام خرید این فیبر توجه کنید که ضخامت و ابعاد آن باید یکنواخت باشند، فیبر تکستولیت ، فیبر استخوانی و فیبر نسوز را میتوانید با بهترین کیفیت از فروشگاه عایق نوین با آدرس ayeghnovin.ir تهیه کنید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان