پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

برای خرید فرش ماشینی توجه به چند نکته بسیار ضروری است که در این مقاله با عنوان نکاتی که هنگام خرید فرش ماشینی باید بدانید؟ سعی کردیم به آن بپردازیم. توجه به جنس فرش، نوع نخ، رنگبندی، طرح نقشه و هماهنگی رنگ و هارمونی آن با مبلمان و پرده منزلمان و سبک فرش که کلاسیک باشد یا مدرن مانند فرش کهنه نما که از جدیدترین فرش‌های مدرن است از مهم‌ترین نکاتی است که در خرید فرش ماشینی باید به آن توجه کرد.

راهنمای خرید بهترین فرش ماشینی

زمانی که تصمیم به خرید فرش ماشینی میگیرید باید به نکاتی هنگام خرید توجه کنید؛ در هنگام خرید از فروشنده بخواهید ابتدا گوشه‌ی فرش را برایتان برگردانده تا بتوانید مارک و لوگوی فرش را ملاحظه کنید. برچسب پشت فرش حاوی نام شرکت بافنده، کیفیت فرش، نشان استاندارد فرش، تاریخ بافت، شانه و تراکم فرش ماشینی و ... می‌باشد.

بسیاری از فرش‌ها دارای علامت استاندارد می‌باشند ولی دارای شماره ثبت در پایین نشان استاندارد نیستند که باید حتماً به این نکته در هنگام خرید توجه داشت. در کنار داشتن نشان ثبت شده استاندارد، داشتن ضمانت فرش یکی دیگر از فاکتورها در زمان انتخاب فرش است که باید به آن توجه کنید.

ابعاد فرش انتخابی بسیار مهم است و باید طبق ابعاد منزل، ابعاد فرش را انتخاب کنید البته لازم نیست تمام کف اتاق را کاملا مفروش کنید زیرا در زندگی‌های امروزه مبلمان جای پشتی و بالشت را گرفته و نیازی نیست زیر مبلمان فرش شود. سعی کنید در صورت قرارگرفتن فرش بر زیر پایه مبل، تا جای امکان از پد مخصوص برای پایه مبل یا میز استفاده کنید.

یکی از مهمترین نکاتی که برای خرید فرش ماشینی باید به آن توجه شود این است که فرش انتخابی برای کدام یک از قسمت‌های منزل در نظر گرفته شده است. برای مثال فرشی که برای اتاق خواب انتخاب می‌شود باید با فرشی که برای اتاق پذیرایی انتخاب می‌شود تفاوت‌های اساسی داشته باشد چه از لحاظ رنگبندی و چه از لحاظ طرح و دیزاین، معمولا فرش اتاق خواب دارای طرح‌های خلوت است و رنگ‌های قرمز کمتر در آن بکار رفته است زیرا اتاق خواب محل استراحت و آرامش است و نباید به لحاظ رنگ‌بندی شما را به وجد بیاورد اما فرش اتاق پذیرایی معمولا طرح‌های شلوغ با رنگبندی‌های شاد دارد.

همچنین انتخاب طرح فرش نیز یکی دیگر از نکات مهم در خرید است. فرش ‌های ماشینی در طرح‌های ترنج‌دار، افشان، خشتی و تلفیقی از این طرح‌ها بافته می‌شود. یکی از پرفروش‌ترین طرح‌ها در بازار، فرش طرح افشان است که از استقبال بسیار زیادی نسبت به سایر فرش‌های ماشینی برخوردار است. در حال حاضر با توجه به پیشرفت طراحی در فرش‌های ماشینی، تنوع این محصول بسیار فراوان شده است و می‌توانید فرش مورد نیاز خود را در رنگ‌بندی و دیزاین متفاوتی انتخاب نمایید.

نکات ضروری در انتخاب فرش ماشینی کودک

برای اتاق کودک دلبندتان بهتر است از طرح‌های عروسکی و کارتونی استفاده کنید. البته باید طرح‌های عروسکی و رنگبندی فرش با جنسیت کودک مطابقت داشته باشد. اگر کودک پسر است بهتر است از فرش ماشینی با رنگبندی آبی و طوسی استفاده کنید و اگر کودک دختر است بهتر است از طرح های عروسکی بارنگ‌های قرمز و صورتی استفاده شود.

علاوه بر این باید برای اتاق کودکان فرشی انتخاب شود که برای پوست حساس و لطیف کودک آسیب‌زا و مضر نباشد. فرش‌های صددرصد آکرولیک نگین مشهد هلال مناسب برای اتاق کودکان است؛ همچنین این فرش‌ها فاقد حساسیت و پرزدهی می‌باشند به همین دلیل الیاف این فرش آسیبی به پوست کودک نمی‌زند.

نحوه انتخاب فرش درجه یک

اگر به دنبال فرش‌های با کیفیت و طول عمر زیاد هستید همچنین می‌خواهید فرشتان را برای سال‌های طولانی استفاده کنید، مهم‌ترین فاکتور، دقت در انتخاب جنس فرش است. حتما فرشی را که انتخاب می‌کنید از آکرولیک بودن جنس آن مطمئن باشید. فرش‌های تمام اکرولیک به لحاظ لطافت، نرمی، خاب فرش، پرزدهی، ضد حساسیت بودن، کیفیت و ... نسبت به فرش‌های پلی استر، ورژن، BCF ، نخ‌های درصدی و ... مزایای بیشتری دارد.

از دیگر مزایای فرش با نخ صددرصد آکرولیک این است که فرسودگی آن نسبت به دیگر نخ‌ها بسیار دیرتر است به طوری که از این فرش برای سالیان متمادی میتوان استفاده کرد. فرش با نخ صددرصد آکرولیک شباهت بسیاری به فرش پشمی دارد بنابراین به آن فرش با نخ پشم مصنوعی نیز گویند. از دیگر مزایای مهم فرش با نخ صددرصد آکرولیک مقاومت آن در برابر نور آفتاب است و رنگ این فرش‌ها به مرور زمان از بین نمی‌رود؛ همچنین این فرش‌ها مقاوم نسبت به شستشو می‌باشد و بعد از شستشو فرش تازه‌تر و براق‌تر جلوه می‌کند این در حالی است که فرش با نوع نخ دیگر نه تنها خواب فرش را از بین می برد و فرش زبر‌تر می‌شود بلکه به دلیل روبه‌روشدن با حرارت بالا در شستشو و مواد شیمیایی مختلف ابعاد فرش نیز دستخوش تغییر قرار می‌گیرد.

فرش‌ درجه یک با نخ آکریلیک بسیار مقاوم در برابر کوبیدگی و سایش است از این نظر دارای طول عمر بسیار بالایی می‌باشد که بعد از استفاده در سالیان طولانی، هنوز مانند روز اول دارای پاخور خوبی است.

خلاصه مطلب:

باتوجه به اینکه فرش ماشینی بدلیل داشتن قیمت نسبتاً بالا و اینکه امکان تعویض زود به زود آن برای خیلی از خریداران نمی‌باشد، لذا توجه به نکاتی قبل از خرید به شما در انتخاب فرشی مناسب کمک می‌کند. در این مطلب نکاتی که هنگام خرید فرش ماشینی باید بدانید؟ را شرح دادیم که به طور خلاصه می‌توان به این صورت آن را بیان کرد که در انتخاب فرش ماشینی خود حتما از داشتن نشان استاندارد ثبت شده بر روی لیبل فرش، اطمینان حاصل نمایید و جهت این کار می‌توانید، شماره ثبت پایین علامت استاندارد را در سایت اداره استاندارد استعلام نمایید.

در کنار داشتن نشان استاندارد که بیانگر کیفیت محصول است داشتن ضمانت محصول از مهم‌ترین نکاتی است که باید در هنگام خرید فرش ماشینی به آن توجه داشته باشید. ضمانت محصول به شما این آسودگی خاطر را می‌دهد که در صورت پیدا شدن ایراد در فرش می‌توانید از خدمات پس از فروش آن استفاده نمایید.

همچنین جهت مشاوره و راهنمایی در مورد خرید و انتخاب فرش ماشینی خود می‌توانید با همکاران فروش ما در شرکت فرش نگین مشهد هلال از طریق شماره تماس 09393618183 به صورت تلفنی یا در واتساپ و شبکه‌های اجتماعی در ارتباط باشید و جهت مطالعه مقالات کاربردی در مورد فرش ماشینی و مشاهده جدیدترین محصولات فرش نگین مشهد هلال می‌توانید به آدرس اینترنتی ما به نشانی www.neginhelal.com مراجعه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان