پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

رشدانا، پلتفرم توانمندسازی منابع انسانی است که در سال‎های اخیر ضمن کشف خلأهای موجود در بازار کار دیجیتال، توانسته گام‌های مثبتی در اتصال میان کارجویان و صاحبان کسب و کارهای مختلف، بردارد. هدف اصلی این پلتفرم، بهبود فضای کسب و کار های کشور در حوزه فناوری دیجیتال و همچنین رشد و توسعه سرمایه های انسانی می‌باشد که در ادامه، راجع به این دو موضوع بیشتر خواهیم گفت.

توانمندسازی منابع انسانی

ایده اولیه راه اندازی رشدانا زمانی شکل گرفت که به ناکارآمدی سیستم آموزش آکادمیک کشور پی بردیم؛ در حالی‌که، بازار کار واقعی به ویژه در حوزه مشاغل دیجیتال، به شدت نیازمند افراد دارای مهارت و متخصص می‎باشد.

 به عبارت دیگر، آموزش‎ در دانشگاه‎ها و مدارس کشور به شیوه‎ای است که فارغ التحصیلان دوره‌های مختلف دانشگاهی پس از گذراندن تحصیلات، علی‌رغم نیاز شدید بازار کار، نمی‎توانند در شغل دلخواه خود استخدام شوند. دلیل تکرار چنین اتفاق ناخوشایندی، عدم کسب مهارت کافی در دوران تحصیل افراد است. چرا که آموزش‎ها به هیچ عنوان تناسبی با نیاز بازار کار نداشته و افراد را جهت اشتغال، ورزیده نمی‎کنند.

 این پلتفرم در حالی شکل گرفته است که شرکت‌ها و سازمان‎های بسیار زیادی برای استخدام نیروی انسانی توانمند اعلام آمادگی می‌‌کنند اما اکثر فارغ التحصیلان رشته‎های مختلف دانشگاهی، در مصاحبه های شغلی آن‎ها پذیرفته نمی‌شوند. از این رو، ما در رشدانا برای توانمندسازی افراد جویای کار تلاش نموده؛ پس از مهارت آموزی به این افراد، آن‌ها را هوشمندانه وارد بازار کار کرده و به صاحبان کسب و کارهای مختلف معرفی می‎کنیم.

بنابر آنچه گفتیم، مخاطبان رشدانا شامل گروه های زیر می‎باشند:

  • افرادی که نیازمند توانمندشدن در مهارت‎های ضروری مشاغل دیجیتال هستند تا از این طریق در جایگاه شغلی و شرکت دلخواه خود استخدام شوند.
  • شرکت‎هایی که به دنبال استخدام نیروی انسانی متبحر، توانمند و متخصص هستند.
  • سازمان‎هایی که قصد دارند ضمن آموزش‌مهارت‎های سخت، مهارت‎های نرم را به نیروی انسانی فعلی خود بیاموزند.
  • مدرسین و صاحبان تجربه در مشاغل آنلاین که قصد دارند مباحث تخصصی حوزه دیجیتال را به افراد و شرکت‎ها آموزش دهند.

رشدانا با توجه به اهداف و چشم اندازهای ترسیم شده و جهت تحقق رسالت اجتماعی‎اش، فعالیت‎های حرفه ای خود را توسط بخش‎های زیر به انجام می‌رساند.

  1. رشدآموزی
  2. مسیر رشد
  3. سامانه اشتغال هوشمند
  4. مرکز مشاوره شغلی و منابع انسانی

منبع: پایگاه اطلاعات مرکز علمی جهاد دانشگاهی

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان