پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

یکی از قطعات مهم در تجهیزات صنعتی استفاده از ترانسمیتر است که با هدف اندازه‌گیری فشار مایع و گاز، در تجهیزات صنعتی به کار می‌رود. در پاسخ به سؤال «ترانسمیتر فشار چیست» در واقع باید گفت از این وسیله می‌توان در دو جهت استفاده کرد، هم مقدار فشار را اندازه‌گیری کرد و هم از میزان سطح مایع در مخازن مطلع شد. در کنار این کاربردها، از ترانسمیتر می‌توان به اندازه‌گیری ارتفاع از سطح دریا نیز اشاره کرد. ترانسمیترهای فشار در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که باید متناسب با نوع تجهیزات آن‌ها را خریداری کنید. مگا کنترل یکی از مجموعه‌های فعال در این زمینه، انواع ترانسمیترهای داخلی و خارجی را با بالاترین کیفیت به فروش می‌رساند.

انواع ترانسمیتر فشار

ترانسمیتر فشار قلمی که تقریباً می‌توان گفت شبیه به یک باطری قلمی است، بسیار کوچک اما کاربردی است. یک صفحه فلزی صاف وجود دارد که به عنوان سنسور فشار عمل می‌کند.

عملکرد نوع دیافراگمی به این صورت است که با تغییر فشار، صفحه دیافراگم نیز تغییر پیدا می‌کند. بیشتر آن‌ها از جنس کامپوزیت پلیمر یا فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند. آنچه در خرید این دستگاه اهمیت دارد، توانایی اندازه‌گیری است که تا حدود زیادی به جنس ترانسمیتر بستگی دارد.

نوع تفاضلی بیشتر جهت اندازه‌گیری اختلاف بین دو منبع که می‌تواند دو مخزن یا دو لوله باشد، استفاده می‌شود.

نوع ترانسمیتر ضد انفجاری نیز بیشتر در پالایشگاه‌ها و کارخانه‌های تولید آمونیاک کاربرد دارد.

نوع هوشمند در واقع می‌توان گفت از بهترین ترانسمیترها شناخته شده است، چرا که میزان اندازه‌گیری فشار در آن‌ها با سرعت و دقت بالایی انجام می‌شود.

نوع نمایشگر نیز همانطور که از نام آن پیداست، دارای یک صفحه نمایش است که می‌تواند نتیجه حاصل از اندازه‌گیری را به اتاق کنترل منتقل کند.

نوع ترانسمیتر فشار صنعتی که در بیشتر صنایع مورد استفاده قرار می‎گیرد، برای تجهیزاتی که محدوده فشار در آن‌ها بسیار بالا است، کاربرد دارد.

آشنایی با انواع برندهای معتبر ترانسمیتر فشار

  • ترانسمیتر فشار روزمونت

برندهای بسیاری اقدام به طراحی و تولید ترانسمیترهای فشار کرده‌‌اند که هر یک از آن‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، قیمت‌های متفاوتی نیز خواهند داشت. یکی از این ترانسمیترها، ترانسمیتر فشار روزمونت است. این برند بیش از ۵۰ سال است که اقدام به تولید انواع ابزارهای دقیق، از جمله ترانسمیتر برای اندازه‌گیری فشار طراحی و تولید کرده است. ترانسمیتر روزمونت در نسل‌های مختلفی طراحی و تولید شده‌‌اند، اولین نسل این محصول که مدل ۱۱۵۱ نام دارد، در سال ۱۹۶۹ تولید و نسل دوم آن که مدل مدل ۳۰۵۱ نام دارد حدود ۲۰ سال بعد طراحی و تولید شد. تفاوت این دو ترانسمیتر فشار، در وزن و سایز آن‌ها است که نسل دوم از وزن کمتری نسبت به نسل اول برخوردار است. همچنین نسل جدیدی که این برند طراحی کرده است به نام Coplanar شناخته می‌شود.

امروزه می‌توانید ترانسمیتر روزمونت را در چهار سری متفاوت خریداری کنید. مگا کنترل، با توانایی در واردات انواع تجهیزات صنعتی، از جمله انواع ترانسمیترهای فشار برند روزمونت، نیاز صنعتگران را پاسخ داده است. بررسی استانداردهای لازم و کیفیت محصولات از اولویت‌های مهم این مجموعه محسوب می‌شود.

  • ویژگی‌های ترانسمیتر فشار روزمونت

از مهم‌ترین ویژگی‌های ترانسمیتر فشار روزمونت می‌توان به دقت بالای آن اشاره کرد. از آنجایی که اندازه‌گیری اختلاف فشار را به دقت اندازه‌گیری می‌کند، دستگاه بسیار قابل اطمینانی است. این ترانسمیتر می‌تواند به‌راحتی هم مقدار فشار و هم مقدار سطح مایعات در مخزن را کنترل کند.

تمام مدل‌های این برند دارای تأییدیه استاندارد هستند و در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، نوشیدنی، دارویی و بیوتکنولوژی قابلیت استفاده دارند. نوع متریالی که برای بدنه این دستگاه به کار رفته است، مقاومت آن را دو چندان کرده است و هزینه تعمیر و نگهداری آن را بسیار پایین آورده است. با توجه به صنایع مختلف، این دستگاه در دماهای متغیر تا ۱۵۰ درجه سانتیگراد عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. معمولاً متریالی که برای ساخت این نوع دستگاه به کار می‌رود، استیلس استیل است.

برخی از مدل‌های روزمونت دارای نمایشگر ال سی دی هستند، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید متغیرها را به‌صورت دستی تنظیم کنید. وزن سبک، طراحی جمع و جور از دیگر ویژگی‌های این دستگاه به شمار می‌آیند. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد در این دستگاه اسمارت بودن آن است. به این معنا که این قابلیت را دارد که با دستگاه کامو نیکیتور تنظیم شود. با توجه به نوع طراحی دستگاه، نصب و راه‌اندازی آن بسیار آسان است و همچنین می‌توانید به‌راحتی بر روی تمام فرآیندهایی که انجام می‌شود، کنترل کامل داشته باشید.

  • بهترین مدل ترانسمیتر فشار روزمونت

در میان انواع مدل‌های ترانسمیتر فشار روزمونت مدل ۱۱۵۱ و مدل ۳۰۵۱ از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. از ویژگی‌های ترانسمیتر ۳۰۵۱ می‌توان به عدم پیچیدگی تجهیزات اشاره کرد، همچنین می‌توانید کنترل بهتری بر روی تجهیزات خود داشته باشید. آنچه باعث شده است بسیاری از صنعتگران این نوع مدل از ترانسمیتر را انتخاب کنند، این است که اگر خطایی در دستگاه ایجاد شود، تشخیص و برطرف کردن آن به‌راحتی انجام می‌شود. اگر عملکرد تجهیزات در دمای بالا انجام می‌شود، این ترانسمیتر قابلیت استفاده را دارد و به‌دلیل استانداردهای بسیاری که دارد، اغلب صنایع می‌توانند آن را برای تجهیزات خود نصب کنند.

بسیاری از صنایع از جمله نفت، گاز و پتروشیمی می‌توانند به‌دلیل بازدهی بالا و صرفه‌جویی در هزینه‌ها این دستگاه را انتخاب کنند. مگا کنترل یکی از ارائه‌دهندگان محصولات ابزارهای دقیق اندازگیری از جمله ترانسمیتر فشار روزمونت است. تمامی محصولاتی که توسط این مجموعه به فروش می‌رساند دارای یک سال گارانتی تعویض، ضمانت اصالت کالا و گواهی اداره کالبیراسیون هستند.

  • ترانسمیتر فشار یوکوگاوا

ترانسمیتر فشار یوکوگاوا یکی از انتخاب‌های اصلی تکنسین‌ها برای کنترل سیستم‌های مختلف است. در واقع اندازه‌گیری دقیق فشار، با استفاده از این دستگاه با مشخصات فنی که دارد، اطمینان مهندسین را جلب می‌کند، از این رو یکی از باکیفیت‌ترین ترانسمیترها شناخته شده است. برای تعیین فشار و سطح مایعات و تعیین اختلاف فشار، این دستگاه می‌تواند نیاز مهندسین را پاسخ دهد.

  • تنوع در ترانسمیترهای فشار یوکوگاوا

  

ترانسمیتر فشار یوکوگاوا نیز در انواع مدل‌ها طراحی و تولید شده است تا انواع صنایع مختلف بتوانند از آن با توجه به نیاز خود استفاده کنند. آنچه در تمام مدل‌های این ترانسمیتر به‌طور مشترک وجود دارد، جنس بدنه آن است که در ساخت آن از برنج، برنز، آلومینیوم و استیل ۳۰۴ استفاده شده است. از این رو یکی از محصولات ضدزنگ محسوب می‌شود. همچنین قسمت دیافراگم آن به‌دلیل جلوگیری از خوردگی، از جنس استیل ۳۰۴ و تیتانیوم ساخته شده است.

تفاوتی که در بین انواع مدل‌های این برند وجود دارد، درجهت اندازه‌گیری فشار است که معمولاً از ۲۵ تا ۵۰۰ کیلو پاسکال متغیر هستند و شما باید با توجه به نوع تجهیزات و مشخصات فنی، دستگاه دقیق و درستی را انتخاب کنید.

  • ویژگی‌های ترانسمیترهای فشار یوکوگاوا

آنچه برای صنعتگران در ترانسمیتر فشار اهمیت بسیاری دارد، اندازه‌گیری فشار دقیق است که این دستگاه با توجه به استانداردهای که در ساخت آن به کار رفته است، این کار را با دقت بالا انجام می‌دهد. اگر قصد خرید این دستگاه را دارید، این دستگاه از دو قسمت تشکیل شده است که بخش اول آن فشار را اندازه‌گیری می‌کند و بخش دوم آن نتیجه را اعلام می‌کند. با تغییر وضعیت دیافراگم، مبدل تغییر وضعیت می‌دهد و در نهایت نتیجه به‌صورت عقربه یا به‌صورت اعداد به صورت دیجیتالی در صفحه نمایش نشان داده می‌شود. در بسیاری از صنایع این امکان وجود ندارد که اپراتور در نزدیکی دستگاه قرار بگیرد، ازاین رو به‌راحتی نتیجه اندازه‌گیری فشار توسط دستگاه به مرکز کنترل فرستاده می‌شود.

از آنجا که تجهیزات صنعتی در انواع شرایط دمایی کار می‌کنند، کیفیت مواد اولیه باید بسیار بالا باشد و همچنین از متریالی دستگاه ساخته شود که در انواع صنایع مختلف بتوان از آن به‌راحتی استفاده کرد. ترانسمیترهای فشار یوکوگاوا از جنس فولاد زنگ هستند که عمر طولانی دارند.

با خرید ترانسمیترهای فشار یوکوگاوا از مگا کنترل، ضمانت‌نامه دریافت خواهید کرد. همچنین تأمین سایر تجهیزات مربوط به این حوزه، نصب و راه‌اندازی آن‌ها یکی‌دیگر از خدمات مفیدی است که این مجموعه توسط مهندسین با تجربه و در مدت زمان کوتاهی ارائه می‌دهد.

  • ترانسمیترهای فشار ویکا

در میان سایر برندها، ترانسمیتر فشار ویکا آلمان نیز در مدل‌های مختلفی طراحی و تولید شده‌اند. این برند با تولید ترانسمیترهای بسیار کاربردی، به صنعتگرانی که قصد دارند هزینه‌های خود را کاهش دهند، کمک بسیاری کرده است. این برند که یک برند آلمانی است، این محصول را در مدل‌های مختلف به بازار عرضه کرده است. در واقع این تفاوت در مدل‌ها این امکان را برای صنعتگران فراهم کرده است تا بتوانند در محدوده فشارهای مختلف، دستگاه مناسب را خریداری کنند.

  • ویژگی‌های ترانسمیترهای فشار ویکا

اندازه‌گیری دقیق، کم بودن میزان خطا و انتقال نتیجه داده به اتاق کنترل از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه است. به‌دلیل متریال درجه یک که در ساخت این محصول به کار رفته است و استفاده از ماده استیلن استیل که در برابر شرایط شیمیایی، خوردگی و فشار بسیار مقاوم است، در بسیاری از صنایع از جمله ماشین‌سازی و کشتی‌سازی که نیاز به کنترل و اندازه‌گیری دقیق فشار دارند، قابلیت نصب دارد. این محصول با جنس فولاد ضد زنگ یک انتخاب مناسب خواهد بود. همچنین حساسیت بالای سنسور این دستگاه، میزان خطا و اشتباه را بسیار پایین می‌آورد.

مگا کنترل علاوه‌بر تولید محصولات داخلی، انواع تجهیزات اندازه‌گیری کنترل و ابزار دقیق را از برندهای معتبر، از جمله برند ویکا را وارد و به فروش می‌رساند. دیگر نیازی نیست نگران پیدا کردن تجهیزات خود باشید، این مجموعه توانسته است در سطح وسیعی خدمات مورد نیاز شما را پوشش دهد.

نکات مهم در خرید ترانسمیترهای فشار

در خرید ترانسمیتر فشار چند نکته را به خاطر بسپارید. ابتدا شما باید بودجه مورد نظر خود را در نظر بگیرید، چرا که این دستگاه در قطرهای متفاوت طراحی و تولید می‌شود. سپس باید محدوده فشاری که در دستگاه ایجاد می‌شود را در نظر گرفته و یک ترانسمیتر با محدوده فشار معین خریداری کنید. همچنین باید شرایطی که ترانسمیتر باید نصب شود را در نظر بگیرید.

تنوع در مدل‌های ترانسمیترهای فشار بسیار زیاد است، می‌توانید آن‌ها را از نوعی قلمی، صنعتی، دیافراگمی، ضد انفجاری، هوشمند، تفاضلی یا همراه با نمایشگر تهیه کنید. البته توجه داشته باشید از آنجایی که ترانسمیترهای فشار از جمله دستگاه‌های بسیار حساس هستند، باید در ساخت آن‌ها تمام استانداردهای لازم رعایت شده باشد.

مگا کنترل یکی از مجموعه‌های معتبر در زمینه واردات تجهیزات صنعتی خارجی است. این مجموعه انواع ترانسمیترهای فشار را در تعداد بالایی وارد می‌کند و شما می‌توانید خرید خود را به سهولت از این مجموعه انجام دهید. آنچه که باید دقت داشته باشید، استعلام قیمت‌ها به‌روز است، چرا که به‌دلیل نوسانات بازار ارز قیمت‌ها متغیر خواهد بود. از این رو توصیه می‌شود قبل از اقدام به خرید، با این مجموعه تماس گرفته و اطلاعات لازم را در مورد کیفیت و قیمت دستگاه‌ها دریافت کنید.

کاربرد ترانسمیترهای فشار

این دستگاه گرچه برای اندازه‌گیری فشار مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما می‌توانید برخی از تجهیزات جانبی را به آن متصل کرده و برای کاربردهای دیگر نیز از آن استفاده کنید. می‌توانید برای اندازه‌گیری جریان، اندازه‌گیری ارتفاع از سطح دریا، آزمایش نشتی و اندازه‌گیری عمق و ارتفاع مایع از این وسیله نیز استفاده کنید.

سخن پایانی

عدم دسترسی به تجهیزات و ابزارهای صنعتی، باعث می‌شود عملکرد بسیاری از صنایع مختل شود. یکی از مجموعه‌های معتبر در زمینه طراحی و تولید تجهیزات و ابزارهای صنعتی، مگا کنترل است. این مجموعه با طراحی و تولید انواع ابزارها و همچنین واردات انواع تجهیزات اندازه‌گیری دقیق از جمله ترانسمیتر فشار، از برندهای معتبر، نیاز صنعتگران را پاسخ داده است. این مجموعه با در اختیار داشتن حجم بالایی از ابزارها می‌تواند با تحویل فوری نیاز شما را برطرف کند. با توجه به نوع فعالیتی که دارید، می‌توانید با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کرده، سؤالات خود را پرسیده و اطلاعات خود را در زمینه خرید ترانسفورماتور فشار از برندهای معتبر تکمیل کنید. قطعاً یک مشاوره دقیق می‌تواند به شما در خرید مقرون‌به‌صرفه بسیار کمک کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان