رونق معاملات در بازار سرمایه دلگرم کننده است؟

بازار سرمایه امروز با وجود روند منفی و ریزش‌هایی که داشته است اما با معاملات خوبی همراه شده و ارزش معاملات به ۲ هزار میلیارد در یک ساعت اول معاملات رسید.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

بازار سرمایه امروز با وجود روند منفی و ریزش‌هایی که داشته است اما با معاملات خوبی همراه شده و ارزش معاملات به دو هزار میلیارد در یک ساعت اول معاملات رسید.

مهدی افضلیان، کارشناس بازار سرمایه گفت: در روز گذشته نسبت به هفته قبل ارزش معاملات با رشد همراه شده و به  پنج هزار میلیارد رسید.در روز گذشته از صندوق‌های با درآمد ثابت نقدینگی قابل توجهی خارج شد و این مساله نشان می‌دهد که پول‌های خارج شده از این صندوق‌ها به بازار سرمایه سرریز می‌شوند. وی در این‌باره افزود: صف‌های فروشی که در روزهای گذشته به شش هزار تا هفت هزار میلیارد می‌رسید در روز گذشته به چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید که این اتفاق از دو منظر قابل بررسی است یا صف‌های فروش جمع شده‌اند یا نقدینگی به بازار تزریق شده است.

این کارشناس بازار در بخش دیگری درباره توصیف مدل رشد و صعود در بازار در کوتاه مدت گفت: مهم‌ترین اتفاق و ریسک رو به روی بازار انتخابات ریاست جمهوری است که با توجه به سیاست‌های اقتصادی کاندیدها که به عنوان برنامه مطرح می‌کنند تا انتخابات بازار وضعیت تعادلی را بازار خواهد داشت اما بعد از آن نتیجه و روند بازار مبهم است.

 
 

وی افزود: نمادهای شاخص‌ساز از وضعیت بهتری نسبت به نمادهای دیگر برخوردارند و ادامه روند مثبت این نمادها بستگی به ورود پول جدید به این نمادها دارد که ارزندگی آن ها را تضمین کنند.

 

منبع: تجارت نیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان