رئیس بعدی بانک مرکزی کیست؟

همزمان با تأیید عزم رئیس‌جمهور برای برکناری‌ عبدالناصر همتی از ریاست‌کلی بانک مرکزی، باید منتظر معرفی رئیس‌ کل جدید بانک مرکزی در روزهای آتی باشیم.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

شایعات مربوط به برکناری عبدالناصر همتی از ریاست‌کلی بانک مرکزی که آثاری هم در بازار ارز و سرمایه داشته است، توسط همتی تأیید شد و باید در روزهای آتی منتظر معرفی رئیس‌کل جدید بانک مرکزی باشیم.

 آن‌طور که همتی در کلاب هاوس گفته است، حسن روحانی رئیس جمهور با توجه به کاندیداتوری عبدالناصر همتی در انتخابات ریاست‌جمهوری، به‌دنبال انتخاب فرد دیگری به‌عنوان جایگزین همتی در بانک مرکزی است.

همتی البته این را هم گفته است که دو روز است در بانک مرکزی حضور ندارد و مدیریت این بانک با اختیارات کامل، به‌عهده اکبر کمیجانی، قائم‌مقام کنونی بانک مرکزی است.

خبرهای منتشرشده نشان می‌دهد که حمید پورمحمدی، معاون اقتصادی سازمان برنامه، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی، رئیس جمهور و اکبر کمیجانی، قائم‌مقام کنونی بانک مرکزی، جزء گزینه‌های احتمالی برای ریاست‌کلی بانک مرکزی در یکی دو ماه باقی‌مانده از دولت روحانی هستند.

 

هرچند باید منتظر ماند و دید در روزهای آتی چه‌کسی توسط رئیس جمهور به‌عنوان رئیس‌کل بانک مرکزی معرفی خواهد شد.

شرکت کمیجانی در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی

همچنین بر اساس گزارش فارس، اکبر کمیجانی، قائم‌مقام رئیس کل بانک مرکزی، به جای عبدالناصر همتی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت شرکت کرد.

وی قائم‌مقام رئیس کل بانک مرکزی است.

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان