ادامه سریال کاهش قیمت بیت کوین

آمارها نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین ممکن است به کف خود نزدیک شده باشد. حجم لحظه‌ای این رمزارز با وجود سقوط ۵۰ درصدی بیت‌کوین از سقف تاریخی خود همچنان در حال کاهش است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 قیمت بیت‌کوین در آغاز معاملات امروز مجددا به زیر ۳۵ هزار دلار رسیده که نسبت به هفته گذشته بیش از هفت درصد کاهش داشته است. پس از اصلاح اخیر بازار بیت‌کوین در محدوده ۳۰ تا ۴۰ هزار دلاری در نوسان بوده با این وجود آمار نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین ممکن است به کف خود نزدیک شده باشد. حجم معاملات لحظه‌ای این رمزارز با وجود سقوط ۵۰ درصدی بیت‌کوین از سقف تاریخی خود همچنان در حال کاهش است.

 

 

روند نزولی حجم معاملات لحظه‌ای اغلب به عنوان یک سیگنال صعودی برای بازار بیت‌کوین تلقی می‌‍شود چرا که معامله‌گران با پیش‌بینی رشد قیمت، اغلب دارایی‌های خود را از صرافی‌ها خارج می‌کنند. در حالی که حجم لحظه‌ای به روند نزولی خود ادامه می‌دهد حجم معاملات مشتقه مجددا افزایش یافته که این هم نشانه‌ دیگری است که معامله‌گران با اعتماد بالاتری اقدام به معامله با اهرم بالا می‌کنند.

قبل از این سقوط بازار، بیت‌کوین از ابتدای سال ۲۰۲۱ هر ماه یک سقف جدید به ثبت می‌رساند. فاز تثبیت بعد از هر سقف‌شکنی طولانی‌تر می‌شد اما حالا با وجود افت ۵۰ درصدی هنوز نشانه‌ای جدی برای بازگشت بیت‌کوین به سقف قبلی دیده نمی‌شود و تحلیلگران معتقدند برای جبران این افت ۵۰ درصدی این رمزارز باید مدتی در این محدوده نوسان کند.

آیا بیت‌کوین به کف خود نزدیک شده است؟

هر روند صعودی با چند شوک قیمتی همراه است تا هیجان کاذب بازار را پاکسازی کرده و سرمایه‌گذاران خرد را از بازار خارج کند. اصلاح اخیر بازار نیز یکی از این شوک‌ها بود که بعد از روند صعودی ۵-۶ ماهه بازار رخ داد. آمارها نشان می‌دهد جو حاکم بر بازار در حال حاضر خنثی است و بیت‌کوین ممکن است به کف خود رسیده باشد.

 

سلطه بیت‌کوین هم که به کف ۳۸ درصدی خود رسیده بود هم‌اکنون روندی صعودی گرفته و حالا بیشتر از ۴۳ درصد است. با توجه به اینکه دولت بایدن اعلام کرد بسته شش هزار میلیارد دلاری را به اقتصاد آمریکا تزریق می‌کند، بیت‌کوین می‌تواند از ورود جریان‌های نقدی به بازار رمزارزها سود برده و روندی صعودی به خود بگیرد.

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان