پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

این روزها که تقریبا تمامی کسب و کارها وارد دنیای مجازی شده اند و بخش بزرگی از روند بازاریابی و فروش خود را از طریق فضای مجازی به خصوص اینستاگرام پیش می برند، رقابت بر سر جذب مشتری نیز به فضای آنلاین کشیده شده است.

آیا خرید فالوور فیک اینستاگرام باعث شادوبن می شود؟

در این نوشته، به مطلب مهمی در خصوص اینستاگرام می‌پردازم که بسیاری از افراد فعال در این حوزه از آن اطلاعی ندارند و یا اطلاعاتشون کامل نیست! چه افرادی که صرفا یک پیج اینستاگرامی عمومی رو با چند ده هزار فالوور مدیریت می کنند و یا حتی کسانی که با سِمَت مدیر شبکه های اجتماعی در شرکتی مشغول به کار هستند!!!این روز‌ها فضای مجازی عضوی جدانشدنی از زندگی ما است. ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که انسان‌ها برای احساس نزدیکی به دوستان و خانواده از ابزاری مثل اینستاگرام استفاده می‌کنند و احوالات روزانه خود را با آنها در میان می‌گذارند. همه ما حداقل در اینستاگرام یک صفحه شخصی داریم یا به عنوان ادمین اینستاگرام، مدیریت پیج دیگران را انجام می دهیم. احتمالا هدف اولیه طراحان اینستاگرام،  کوین سیستروم و مایک کرایگر، همین بوده ‌است. نزدیکی در عین فاصله! اما این بستر چنان پتانسیلی دارد که مردم به مرور زمان، متوجه شدند که می‌شود از این ابزار برای اهداف دیگری هم استفاده کرد. اهدافی مثل فروش محصول، جذب مخاطب و درآمدزایی از طریق تبلیغات و… عده‌ای هم به این قطعیت رسیدند که فروش و تبلیغات نیاز به دنبال‌کننده دارد، که کاملا هم درست و منطقی است. پس اقدام به طراحی ربات‌ها و ابزاری کردند که با استفاده از آن بتوان در کمترین زمان ممکن فالور جمع کرد و این ابزار را به قیمت گزاف به مردم عرضه کردند.

فالوور فیک اینستاگرام چیست؟ امروزه اینستاگرام یکی از مهم‌ترین بخش‌های فضای اینترنت را تشکیل می‌دهند و روزانه میلیون‌ها کاربر در آن فعالیت می‌کنند. اما ما ایرانی ها توجه بیشتری را به این برنامه نشان داده ایم و فعالیت بیشتری در آن داریم. شاید در ابتدا برای تفریح و نشان دادن لحظات خوشی هایمان به دیگران بوده است، اما در حال حاضر فقط برای ثبت لحظات خاطره انگیز به سراغ این برنامه نخواهیم رفت. تعداد زیادی از کسب و کارها به  دنبال افزایش فروش و نشان دادن هرچه بیشتر محصولات خود به سمت این برنامه کشیده شده اند و محصولات خود را در این برنامه با روش های جذابی انتشار می‌دهند. اما نه تنها کسب و کارها بلکه ما هم بعنوان مصرف کننده محصولات آنها دو کار اساسی را انجام می‌دهیم. یک اگر بدنبال محصولی می‌گردیم نیاز خود را در این نرم افزار جستجو می‌کنیم و یا تعدادی از پیج های محبوب خود را دنبال کرده ایم و زمان نیاز از آنها خرید می‌کنیم.

چرا خرید فالوور زیاد هم خوب نیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که برندها، اینفلوئنسرها و حتی کاربران عادی در اینستاگرام اقدام به خرید فالوور اینستاگرام کنند. به عنوان مثال شرکت های تجارت الکترونیکی این کار را انجام دادند تا در نظر مصرف کنندگان خود معتبرتر و قابل اعتمادتر به نظر برسند. اینفلوئنسرها این کار را کردند تا تأثیرگذارتر به نظر برسند. البته در سال های گذشته خرید فالوور در پلتفرم های مختلف از جمله اینستاگرام امری طبیعی بود و اکثر افراد مخصوصا به زمان تثبیت خود این عمل را انجام می دادند. اما رفته رفته و با بهبود الگوریتم های اینستاگرام و سایر پلتفرم ها، خرید فالوور با دلایلی منطقی و علمی به امری ناپسند و غیرحرفه ای تبدیل شد. ( توجه داشته باشید خیلی از پلتفرم ها برای جذب مشتری از تتر های جذب کننده ای مانند خرید فالوور 100 درصد واقعی استفاده میکنن که به هیچ وجه واقعی نبوده و چیزی به نام خرید فالوور 100 درصد واقعی وجود ندارد ) امروزه و در سال 2021 بهترین و سوده ترین روش جذب فالوور در اینستاگرام، تبلیغات در اینستاگرام میباشد که به صورت هدفهمند و توسط آژانس های تبلیغاتی نیز تبلیغ چه انجام میگیرید

کاهش روند رشد در صفحات اینستاگرام

خیلی از افرادی که در اینستاگرام بطور جدی فعالیت می کنند و روزانه یا چند بار در هفته مطلبی را منتشر می‌کنند، از اینکه مدتی نرخ تعامل کاربران یا اصطلاحا انگیجمنت ریت ! (engagement rate) صفحه شان پایین آمده و همچنین روند افزایش ارگانیک فالوورهای پیج اینستاگرامشان کاهش یافته، گله میکنند و دلیل آن را نمی دانند یا راه حلی برایش ندارند! مخصوصا در شرایطی که صفحه چند ده هزار فالووری داشته باشد که انتظار می رود روند رشد مداومی را هم داشته باشد، اما به یکباره با افت روند رشد مواجه می‌شوند.

اخیرا بسیاری از فعالان شبکه های اجتماعی از آپدیت های جدید الگوریتم های اینستاگرام گله دارند به این دلیل که جلوی برخی از میانبرهای رشد تعداد دنبال کنندگان صفحات و یا نرخ بازدید مطالب را گرفته، اما چه بخواهیم یا نخواهیم اینستاگرام مسیر درستی را در راستای اصلاحات پلتفرم خودش در پیش دارد و ما هستیم که باید با اصول جدید آن خودمان را منطبق کنیم! در اینجا مسئله شادوبن شدن پیج اینستاگرام مطرح می‌شود که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

چگونه می‌توان فالوورهای تقلبی را تشخیص داد؟

در مقدمه، نگاهی کلی به مبحث فالوور فیک در اینستاگرام انداختیم، حال بهتر است کمی دقیق‌تر صحبت کنیم. برای تشخیص فالوور فیک چند روش وجود دارد که بهترین آنها استناد به Engagement Rate است.

Engagement Rate یا نرخ تعامل، مولفه‌ای است که اینستاگرام از طریق آن اقدام به تشخیص کاربران موثر خود و اعطا پاداش به آنان می‌کند. پاداشی که از آن سخن می‌گوییم، نمایش پست‌های با نرخ تعامل بالا در صفحه‌ی جستجوی سایر کاربران است.

نرخ تعامل یک پست با استفاده از لایک شدن، تعداد بالای نظر، شیر شدن توسط فالوورها و مواردی از این دست که نیاز به مخاطب واقعی دارد، افزایش پیدا می‌کند. پس اگر صفحه‌ای دیدید که چندین هزار دنبال کننده دارد اما تعداد کامنت و لایک آن بصورت نامتعارف پایین است، بدانید که دنبال کننده‌های آن دروغین است.

شادوبن یعنی چی ؟

زمانی اینستاگرام پر از حساب های فِیک و غیر واقعی و یا کلی کسب و کار فروش فالوور و لایک بود. هرچند امروزه تعداد اینها صفر نشده اما کاهش پیدا کرده اند و کسب و کارشان از رونق افتاده، که دلیل آن بهینه سازی های الگوریتم های اینستاگرام است و در این میان بسیاری از صفحات معتبر، ناخواسته به دلایلی از سوی اینستاگرام جریمه شده اند. با این مقدمه حالا من شادوبن را اینطور ترجمه میکنم، حضور داشتن اما دیده نشدن!

اصطلاح شادوبن شدن در اینستاگرام یعنی محتوای تو از چشم کسانی که تو را دنبال نمی کنند، دور بماند! در نتیجه مانع از رشد صفحه ات خواهد شد. چون دیگر بکارگیری هشتگ ها برای بیشتر دیده شدن توسط دیگران و استراتژی های نظیر آن کارآمد نخواهد بود.

چگونه از شادوبن شدن اینستاگرام مطلع شویم!

اینستاگرام در خصوص اینکه صفحه شما شادوبن است هیچ اطلاعی به شما نمی دهد اما خودتان به سادگی می توانید آن را بفهمید.

کافیست در زیر یکی از مطالب خود هشتگی که کم مورد استفاده قرار میگیرد را اضافه کنید. سپس با همان حساب یا حسابی دیگر، آن هشتگ ها را جستجو کنید. اگر مطلبی که با آن هشتگ نوشته اید را در نتایج جستجو مشاهده نکردید، بدانید که صفحه اینستاگرام شما شادوبن شده است! توجه داشته باشید که در صفحه نتایج جستجوی هشتگ ها 2 تب وجود دارد! یکی از تب ها به پست ها برتر اختصاص دارد و تب دیگر به پست های اخیر با آن هشتگ. اگر پست جدیدی را با هشتگی منتشر کردید در تب دوم به دنبال آن بگردید.

حذف فالوورهای غیرفعال

داشتن تعامل بالا بین فالوور و پیج از اهداف همیشگی افرادی در اینستاگرام که فعالیت تجاری دارند بوده است. از این رو شاید حذف فالوورهای غیرفعال بهترین گزینه برای پیج ها به نظر می رسد. برای این کار کافی است به لیست فالوورها رفته و آن ها را بر اساس میزان تعامل با آن ها مرتب سازی کنید (این ویژگی در نسخه های جدید اینستاگرام وجود دارد) و در نهایت آن هایی که تعامل کمتری داشته اند را به صورت دستی حذف نمائید.

حذف دسته جمعی فالوورها در اینستاگرام

اگر قصد حذف تعدد بالایی از فالوورهای خود را دارید، تک تک حذف کردن آن زمان زیادی از شما می گیرد. به جای آن می توانید با استفاده از نرم افزار InstaCleaner به حذف دسته جمعی فالوورها بپردازید. هم چنین از این نرم افزار می توانید برای حذف پست های پیج و آنلایک کردن پست هایی که لایک کرده اید هم بهره ببرید. با استفاده ازگزینه Mark all می توانید با هر بار حذف کردن تعداد بیشتری پست را حذف کنید. (هر بار که mark all را بزنید 50 تا از پست ها انتخاب می شوند و این گزینه مناسب زمان هایی است که می خواهید به طور کلی از اینستاگرام بروید یا پیج را عوض کنید.)

آموزش حذف فالوور فیک

حال که با مضرات فالوور فیک و آسیب هایی که به کسب و کارها در اینستاگرام می زند آشنا شده اید شاید تمایل به حذف فالوورهای فیک که قبلا به پیج خود وارد کرده اید داشته باشید.

همانطور که قبل تر گفته شد، تشخیص فالوور فیک از فالوور واقعی کاری بسیار دشوار و عملاً غیر ممکن می باشد. و در این جا لازم می دانیم خیال شما را یک بار برای همیشه راحت کنیم از بابت اینکه هیچ گونه سایت یا نرم افزاری برای حذف فالوور فیک وجود ندارد. زیرا اگر کمی منطقی به این موضوع فکر کنید و به توضیحاتی که در مورد ویژگی فالوور فیک گفته شد دقت داشته باشید متوجه خواهید شد که هیچ دستورالعمل خاصی برای لیست کردن فالوورهای فیک یک پیج وجود ندارد. از طرفی هم نرم افزارها و سایت هایی که در زمینه حذف فالوور فیک وجود دارند بر اساس دستورالعمل هایی که برای آن ها برنامه نویسی شده عمل می کنند پس به نظر می رسد که عملکرد درستی نداشته باشند و موجب از دست رفتن تعدادی از فالوورهای واقعی که ویژگی های فالوور فیک را دارند نیز می شوند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه تماس با ما هایپرفالو مراجعه کنید.

منبع: didogram.com

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان