گرانی برخی صیفی جات + آخرین قیمت ها

گلشن آبادی، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: الان گرانی صیفی جات طبیعی نیست چون کمبود تولید نداریم، بنابراین باید بحث صادرات طبق برنامه ریزی یکبار برای همیشه حل شود تا بازار داخل بهم نریزد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

در حالی که از خرداد ماه تا مهرماه هر سال بیشترین تولیدات انواع محصولات کشاورزی به خصوص صیفی جات در سراسر کشور رقم می خورد و بالطبع هیچ کمبودی در بازار نباید باشد و مصرف کنندگان نیز نباید با نوسان های قیمتی شدید روبه رو شوند، این روزها بازار شاهد گرانی ناگهانی برخی صیفی جات از جمله «گوجه فرنگی، کلم، هویج و کاهو» هستیم. به طوری که قیمت هر کیلوگرم هویج در آخرین هفته تیرماه در میادین تره بار ۸هزار و ۵۰۰ تومان بود این روزها با نرخی بین ۱۲ الی ۱۵ هزار تومان در میادین مرکزی میوه و تره بار به فروش می رسد. برخی فعالان این صنف معتقدند وقتی در فصل وفور نعمات یعنی تابستان با گرانی صیفی جات مواجه می شویم تنها به این دلیل است که به یکباره تصمیم گرفته می شود که این محصولات را به کشورهای همسایه و همجوار که به ما نزدیک هستند و تلفات بار کم خواهد بود ارسال کنند و همین صادرات خارج از برنامه موجب گرانی در بازار داخل می شود.

«اسدلله کارگر گلشن آبادی» رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران در این خصوص به گفت: در خصوص گرانی هویج باید بدانید که همه ساله در این فصل برداشت صورت می گیرد و عرضه کم می شود و لذا افزایش قیمت آن تا حدودی طبیعی است.

کارگر گلشن آبادی افزود: با این وجود بحث صادرات همیشه یکسری مسائل برای بازار داخل ایجاد می کند. اگرچه ما بارها اعلام کرده ایم که با صادرات مشکل نداریم اما صادراتی که بر اساس برنامه ای مدون باشد.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان مربوط به حوزه صادرات هماهنگی داشته باشد که اگر صادراتی قرار است انجام شود به نحوی نباشد که بازار داخل را دچار معضل کند.

منبع: گسترش
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان