۸۷ درصد پمپ بنزین‌های آمریکا تعطیل شدند

علی‌رغم بازگشت به کار بزرگترین خط لوله سوخت آمریکا پس از حمله سایبری، پایتخت این کشور از دیروز بدون بنزین مانده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

به گزارش رستانیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، علی‌رغم بازگشت به کار خط لوله انتقال سوخت کولونیال، بزرگترین خط لوله سوخت آمریکا، پایتخت این کشور از دیروز بدون بنزین مانده است.

شرکت جمع‌آوری داده‌های پمپ‌های بنزین آمریکا، گس‌بادی، اعلام کرد ۸۷ درصد پمپ‌های بنزین واشنگتن به علت نداشتن بنزین تعطیل شده‌اند. این نرخ دیروز ۷۹ درصد اعلام شده بود.

گس‌بادی اعلام کرد در کل ۱۴٫۱۴۴ پمپ بنزین در آمریکا تعطیل شده‌اند که این رقم یک روز پیش ۱۶٫۲۰۰ ایستگاه بوده است.

۶۵ درصد جایگاه‌های سوخت ایالت کارولینای شمالی بدون بنزین مانده‌اند؛ حدود ۵۰ درصد پمپ بنزین‌های ایالات ویرجینیا، کارولینای جنوبی و جورجیا بدون بنزین هستند.

فعالیت خط لوله انتقال سوخت کولونیال از جمعه ۷ می (۱۷ اردیبهشت) به علت یک حمله سایبری متوقف شد و وحشت خریداران آمریکایی از کمبود سوخت و هجوم به خرید آن موجب گردید تا قیمت بنزین آمریکا به بالاترین سطح خود در ۷ سال اخیر برسد.

تحت تأثیر این اتفاق، میانگین ملی قیمت هر گالن بنزین آمریکا به ۳ دلار رسید که بالاترین سطح در ۷ سال گذشته است. نرخ سه دلاری در حالی رقم خورد که میانگین قیمت بنزین در مدت مشابه سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) ۱.۸۴۷ دلار بوده است.

نکته جالب و تأمل بر انگیز اینکه برای بازگشایی این خط لوله، اپراتور ناچار شده حدود ۵ میلیون دلار باج به هکرها پرداخت کند.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد خط لوله کولونیال حدود ۵ میلیون دلار به هکرهای اروپای شرقی که با حمله سایبری خود بزرگترین خط‌لوله انتقال سوخت آمریکا را فلج کرده بودند، باج داده است.

این در حالی است که سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، جن پسکای، پیش از این اعلام کرده بود که سیاست آمریکا این است که باج پرداخت نشود چرا که هکرهای بیشتری را تشویق به خرابکاری خواهد کرد.

حمله سایبری هفته گذشته توسط گروهی از هکرها به نام دارک‌ساید انجام شد و شرکت کولونیال آمریکا را مجبور کرد خط‌لوله انتقال سوخت ۵,۵۰۰ مایلی خود را تعطیل کند. در این حمله از یک بدافزار استفاده شده بود که فایل‌های یک شبکه یا دستگاه این خط‌لوله را به هم ریخته و باعث شده بود سیستم غیرقابل استفاده شود.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان