قیمت طلا | قیمت طلا امروز | قیمت طلا و سکه | قیمت سکه به روز

قیمت جدید سکه در بازار اعلام شد | پیش بینی عجیب از قیمت سکه

طی چند مدت اخیر شاهد نوسانات کاهشی و افزایشی در بازار طلا و سکه بوده‌ایم؛ به‌طوری‌که قیمت سکه امامی در مرز کانال ١٢ و ١٣ میلیون تومان رفت و برگشت بسیاری را تجربه کرد و قیمت انواع سکه به‌دنبال نوسانات بازار آزاد دلار و نرخ اونس در بازار جهانی گاهی صعود و گاهی نیز نزول قیمت را ثبت کرد. همچنین این فلز گران‌بها در ماه رمضان با کاهش قیمت همراه بوده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت سکه در چند وقت اخیر دچار نوسان است .قیمت سکه بسته بسته به قیمت دلار و نفت و خیلی از مسائل دیگر تغییر می کند.قیمت سکه روزانه اعلام می شود و قیمت سکه بهار آزادی و سکه امامی باهم فرق می کند.قیمت سکه چن روزی است که روند کاهشی را طی می کند و در طی این مدت ثبات یا افزایش نداشته است.

عبدالله محمدولی، کارشناس بازار در رابطه با پیشب بینی وضعیت بازار طلا و سکه بعد از ماه رمضان گفت: طی چند مدت اخیر تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی شاهد نوساناتی در بازار طلا و سکه بوده‌ایم. در حال حاضر روند بازار مثل گذشته حالت التهابی ندارد و توام با هیجانات روزانه نیست. سیاست‌ها بر این است که از این روندهای غیرمعقول و غیرکارشناسی در بازار جلوگیری شود. 

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصاد ایران افزود: اقتصاد ایران، بیمار است و بیش از آنکه متکی بر شاخص‌هایی مانند اشتغال و صادرات و... باشد، وابسته به اخبار سیاسی است. 

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: از سوی دیگر نیز پیش بینی می‌شود روند کاهشی که اونس جهانی طی چند مدت اخیر تجربه می‌کرد، متوقف و روند ملایم افزایشی را در پی داشته باشد؛ بنابراین به‌دنبال این شرایط و همچنین ضمن افزایش تقاضا به دلیل مناسبت‌ها و جشن‌ها پس از ماه مبارک رمضان، افزایش قیمت‌ انواع سکه و بازگشت رونق به بازار طلا و سکه را شاهد خواهیم بود.

پیش بینی قیمت سکه

بررسی‌ها نشان می‌دهد که کمترین قیمت سکه در سال گذشته به ۱۵ اردیبهشت ماه اختصاص دارد که در این روز نرخ سکه بر روی ۹ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان قرار داشته و بیشترین قیمت سکه در ۲۴ آذر ماه بود. قیمت سکه در روز یاد شده بیش از ۲۰۰ هزار تومان گران شد و با ۱۳ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان به قله ۱۴۰۰ رسید و روز طلایی برای قیمت سکه بود.

با نگاهی اجمالی به بازار سکه در سال گذشته می توان گفت که بیشترین کاهش قیمت این فلز زرد رنگ در نیمه اول سال و در ماه خرداد بوده است. قیمت سکه در روزهای پایانی این ماه بیش از ۴۹۰ هزار تومان ارزان شده و با ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان نرخ گذاری شده بود. اما در نیمه دوم سال کمترین کاهش قیمت سکه به ماه های بهمن و اسفند بر میگردد. قیمت سکه در دو ماه پایانی سال قبل در روز های ۲۵ بهمن با ۱۲ میلیون و ۹۰ هزار تومان و ۱۸ اسفند با ۱۲ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان فقط ۵ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

در میان روزهایی که در جایگاه بالا ترین افزایش قیمت سکه قرار دارند می توان به ۸ خرداد و ۱۳ آذر اشاره کرد. قیمت سکه در این روز ها به ترتیب ۳۷۰ هزار و تومان و ۳۹۹ هزار تومان رشد کرد. قیمت سکه در ۸ خرداد با ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد و در ۱۳ آذر با ۱۳ میلیون و ۲۵ هزار تومان مبادله شد. کمترین افزایش قیمت سکه هم در ۱۵ اسفند بود که تنها ۵ هزار تومان رشد را ثبت کرده بود.

قیمت نیم سکه امروز

نیم سکه امروز با افزایش ۰.۶۶ درصدی، از ۷,۱۵۵,۰۰۰ (هفت میلیون و یکصد و پنجاه و پنج هزار) تومان به ۷,۲۰۳,۰۰۰ (هفت میلیون و دویست و سه هزار) تومان رسید.

آخرین نرخ ربع سکه

ربع سکه، امروز به ۴,۲۰۸,۰۰۰ (چهار میلیون و دویست و هشت هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۱.۲۳ درصدی داشته است.

قیمت سکه گرمی امروز

همچنین هر سکه گرمی با افزایش ۰.۱۱ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲,۶۱۰,۰۰۰ (دو میلیون و ششصد و ده هزار) تومان معامله شد.

پیش بینی قیمت سکه در آینده

 یکی از دلایل این موضوع می‌تواند تب و تاب شب عید در بازار باشد و اینکه تقاضا برای طلا و سکه بالا است. از طرف دیگر تنش‌ها میان اوکراین و روسیه همچنان جدی است و بیم این وجود دارد که بازارهای جهانی بار دیگر افزایشی شود و قیمت‌ها نسبت به کاهش بیشتر مقاومت می‌کنند.

بخشی از بازیگران بازار سکه امیدوارند که با ادامه تنش های روسیه و اوکراین، بهای اونس طلا در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند و این موضوع از قیمت سکه در بازار داخلی حمایت کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی اعلام کرد که با وزیرخارجه ایران گفت‌وگوی موفقی داشته است و فکر می‌کند که او قصد دارد برای انجام مذاکرات پایانی به وین سفر کند. این بخش از صحبت های گروسی موجب شده است که خوشبینی در میان بخشی از معامله گران بازار سکه تقویت شود.

بیشتر رسانه ها و خبرگزاری ها تصور می کنند که طی روزهای آتی  برجام احیا خواهد شد. افت قیمت دلار در روز شنبه و از دست رفتن حمایت ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی تا حدی برای بازیگران سکه نشان دهنده آن بود که توافق هسته ای جدید در راه خواهد بود. با این حال، سکه بازان هم چنان تا حدی احتیاط خود را حفظ کرده اند و حداقل در روز شنبه حاضر نشدند که حمایت حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست بدهند.

طلا-Copy

بخشی از بازیگران بازار سکه امیدوارند که با ادامه تنش های روسیه و اوکراین، بهای اونس طلا در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند و این موضوع از قیمت سکه در بازار داخلی حمایت کند. با اونس طلای هزار و ۹۷۰ دلاری، سکه به راحتی از لحاظ ارزش ذاتی در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی قرار می گیرد. در این شرایط سکه برای اینکه محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست بدهد، نیاز دارد که دلار به زیر خط ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی نفوذ کند. با رفتن دلار به زیر مرز ۲۵ هزار تومانی حتی حمایت ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نیز در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

در صورتی که دلار امروز بتواند خود را بالای مرز ۲۶ هزار تومان نگه دارد، احتمال دارد که سکه به راحتی به بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برود.

طلای جهانی در آخرین روز هفته جهشی خیره کننده را تجربه کرد، عاملی که می تواند زمینه ساز افزایش بهای فلز گران بهای داخلی در ابتدای هفته جاری شود. طلا در روز جمعه توانست بالای سطح حساس هزار و ۹۵۰ دلار خود را تثبیت کند و در اواخر روز به بالای محدوده هزار و ۹۷۰ دلار هجوم بیاورد.

با این سطح از قیمت اونس طلا، ارزش ذاتی سکه امامی به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی خواهد رفت. این در حالی بود که در روز جمعه در بازار پشت خطی، سکه در محدوده ۱۲ میلیون تومانی مورد معامله قرار می گرفت. به عبارتی می توان گفت که حباب سکه به صفر رسیده است و ارزش ذاتی و بازاری فلز گران بهای داخلی با هم یکسان شده است.

نبود حباب در بازار به طور سنتی می تواند زمینه ساز ورود تقاضای بنیادی معامله گران بزرگ به بازار شود. به نظر می رسد که افزایش قیمت طلا به دنبال تنش های روسیه و اوکراین جذابیت های بازار سکه را بالا برده است. این موضوع حتی میتواند موجب شود که در ابتدای هفته جاری، سکه با قدرت کار خود را بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی آغاز کند. با این حال، سکه بازان نسبت به روند آتی قیمت دلار تردید دارند و همین موضوع دست و پای خریداران بازار سکه را بسته است.

در صورتی که دلار امروز بتواند خود را بالای مرز ۲۶ هزار تومان نگه دارد، احتمال دارد که سکه به راحتی به بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برود.

معامله گران بازار سکه معتقدند که در صورتی که نرخ اونس طلا امروز چهارشنبه بالای محدوده ۱۹۴۰ معامله شود احتمال افت نرخ سکه کمتر است.

قیمت سکه در روز دوشنبه هفته جاری بر مدار صعود قرار گرفت. این فلز گران بهای داخلی در روز یاد شده توانست ۱۰ هزار تومان بر ارزش خود بیفزاید و با ۱۲ میلیون و ۱۰ هزار تومان معامله شود.

اما در معاملات پشت خطی شب گذشته معامله گران نرخ سکه را برای امروز ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ چگونه پیش‌بینی کرده اند؟

بازار جهانی طلا شب گذشته شاهد صعود نرخ اونس طلا بود. این فلز زرد رنگ دیشب بالای ۱۹۴۰ دلار معامله شد. رشد شبانه نرخ اونس طلا به عنوان یک ضربه به بازار سکه عمل کرد.

قیمت سکه در معاملات پشت خطی روز گذشته کانال ۱۲ میلیون تومان را از دست داد اما دیشب بار دیگر وارد کانال ۱۲ میلیون تومان شد.این فلز گران بها شب گذشته با ۱۲ میلیون و ۱۵ هزار تومان معامله شد.

معامله گران بازار سکه معتقدند که در صورتی که نرخ اونس طلا امروز چهارشنبه بالای محدوده ۱۹۴۰ معامله شود احتمال افت نرخ سکه کمتر است. اما باتوجه به این نرخ دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته با کاهش همراه شد این احتمال هم وجود دارد که بازار سکه آرایش نزولی به خود بگیرد.

 

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 
  • ارش
    0

    طلا و دلار پایین میاد ولی
    ماشین و مواد غذایی هروز گرون میشند

  • سید منو چهر
    0

    چرا قبلا هرروز گران میشد دقدقه ها نبود الان هم باز گرانه قطره چکان پایین وبالا میره یه عده مافیایی کثیف نگرانند جوان با این گرانی طلا انگشتر نامزدی چطورتهیه کنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان