با ادارات پرمصرف برخورد می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: به دنبال افزایش مصرف برق در کشور، مصرف برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی پایتخت، رصد و با پرمصرف‌ها برخورد خواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

به گزارش رستانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)؛ آقای حسین صبوری با بیان اینکه مصرف برق در مرز هشدار قرار گرفته افزود: با تشکیل هیئت ارزیاب مشترک از استانداری و دادستانی تهران و شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ مصرف برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی تهران، رصد و با پرمصرف‌ها برخورد خواهد شد.

وی در حاشیه نشست این سه سازمان گفت: به دنبال بروز تنش آبی ناشی از خشکسالی‌های اخیر و کاهش توان تولید نیروگاه‌های برق‌آبی کشور و در راستای طرح‌های متعدد در حال اجرا به منظور افزایش بهره‌وری انرژی و جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی مقرر شد با تشکیل گروه‌های ارزیابی مشترک شامل بازرسان استانداری و دادستانی تهران و شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، با رصد و بررسی مصرف برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی پایتخت، با اداراتی که همکاری لازم را در مدیریت بار شبکه توزیع برق کلان شهر تهران ندارند، برخورد قانونی به عمل آید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: تامین آسایش و آرامش هموطنان به‌ویژه در شرایطی که شیوع بیماری در کشور، برق‌رسانی مستمر و جلوگیری از هرگونه خاموشی احتمالی را بیش از پیش پراهمیت ساخته است، از مهم‌ترین اولویت‌های ما در سال جاری است و به همین دلیل به تمامی مدیران و مسئولان ادارات، موسسات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی پایتخت ابلاغ شده است تا با اعمال راهکار‌هایی همچون کاهش روشنایی‌های غیرضروری، تنظیم دمای سامانه‌های سرمایشی و به‌کارگیری مولد‌های خودتامین در ساعات اوج بار، به تامین برق خانه‌های هموطنان تهرانی و مراکز بهداشتی و درمانی کمک کنند.

حسین صبوری تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع، به‌رغم رصد روزانه مصرف برق تمامی ادارات هدف و حضور ۲۵۰ تیم ارزیاب شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در سطح شهر، مقرر شد گروه‌های ارزیاب مشترک با استانداری و دادستانی تهران نیز با ورود به این حوزه با ادارات متخلف، برخورد قانونی به عمل آورند.

وی افزود: گزارش عملکرد ادارات در حوزه مدیریت مصرف برق به شکل ماهانه، تهیه و به نهاد‌های نظارت عالی ارسال خواهد شد.
گفتنی است، در همین راستا و مطابق با اطلاع رسانی‌های قبلی، استفاده از کولر گازی در تمامی ادارات تهران تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان