قیمت نفت به ۱۰۰ دلار می‌رسد

طبق پیش بینی بانک آمریکا، میزان تقاضا برای نفت در ۱۸ ماه آینده از میزان عرضه سبقت خواهد گرفت.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

تحلیلگران بانک امریکا گلوبال ریسرچ در یادداشتی نوشتند: ما بر این باوریم که احیای قوی تقاضا برای نفت در ۱۸ ماه آینده از میزان عرضه سبقت خواهد کرد و باعث کاهش بیشتر سطح ذخایر شده و زمینه را برای بالاتر رفتن قیمت نفت مهیا می کند.

 

طبق پیش بینی این بانک، میانگین قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۱ به ۶۸ دلار می رسد که بالاتر از برآورد قبلی ۶۳ دلار در هر بشکه است. بانک امریکا میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۲۲ را ۷۵ دلار پیش بینی می کند که بالاتر از پیش بینی قبلی ۶۰ دلار است.

 

تحلیلگران این بانک انتظار دارند بازار جهانی نفت در یک سال و نیم آینده با کمبود عرضه روبرو شود و این کمبود عرضه به ۹۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

بانک امریکا جدیدترین پیش بینی کننده ای است که صعود قیمت نفت به ۱۰۰ دلار در آینده نزدیک را منتفی نمی داند.

 

دیوید تاویل، رییس شرکت ماگلان کپیتال هفته گذشته به شبکه فاکس بیزنس گفته بود تقاضای فوق العاده بالا، تورم و فشار سهامداران روی غولهای نفتی برای کاهش چشمگیر آلایندگی ممکن است در سه سال آینده به بحران نفتی منجر شود و قیمتهای نفت و بنزین افزایش پیدا کند. قیمت نفت از هم اکنون تا پایان سال به شکل قابل توجه و به میزان مستمر افزایش پیدا خواهد کرد.

 

بر اساس گزارش اویل پرایس، بزرگترین بازرگانان کالای جهان هم نسبت به دورنمای قیمت نفت خوش بین بوده و نفت ۱۰۰ دلاری را منتفی نمی دانند. مدیران ارشد شرکتهای ترافیگورا، ویتول و گلنکور در کنفرانس هفته گذشته فایننشیال تایمز اعلام کردند اگرچه نفت ممکن است به سمت ابرسیکل جدیدی حرکت نکند اما به دلیل بهبود قوی تقاضا و کمبود عرضه فضا برای افزایش بیشتر قیمت دارد.

 

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اوت روز دوشنبه با ۱.۷ درصد افزایش، به ۷۴ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوییه با ۲.۷ درصد افزایش، ۷۳ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان