به گزارش پایگاه خبری نشان :

سهام عدالت از روزی که توزیع شد دغدغه جامعه بود. هرچه مردم برای ثبت نام سهام عدالت دغدغه دارند اما آش دهن سوزی نیست، البته بر کسی پوشیده نیست، آینده خوبی در پیش دارد. سهام عدالت متوفیان این روزها محل بحث است چرا که بازماندگان زیادی هستند که می خواهند این مسئله برای شان تعیین تکلیف شود. سهام عدالت از این سایت پیگیری کنید.

جدیدترین تصمیم درباره سهام عدالت

دیروز شرکت سپرده گذاری مرکزی با رونمایی از سامانه هوشمند انتقال دارایی های متوفیان به وراث، خدمات رسانی به ۱۵ میلیون نفر و رفع دغدغه ۳.۷ میلیون سهامدار را برطرف کرد.

از این رو این سامانه جدید دغدغه حدود ۱۵ میلیون نفر را برطرف کرده و با همکاری شرکت های کارگزاری می توان برگ زرینی در ارائه خدمات به جامعه سهامداران ایجاد کرد.

دیروز سامانه موردانتظار واگذاری سهام عدالت متوفیان به وراث رونمایی شد. به گفته محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، افراد برای استفاده از سامانه باید ثبت نام و دارای اوراق انحصار وراثت باشند. وی همچنین اظهار داشت که از سال ۲۰۰۴ تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار از دنیا رفته اند.

متقاضی واگذاری سهام متوفی به وراث باید ابتدا با درج تابعیت، تاریخ تولد و تاریخ فوت به درگاه ذینفع بازار سرمایه به آدرس (https://ddn.csdiran.ir) وارد شود. از متوفی در بخش "استعلام" نوبت پرونده قهری» در پورتال یکپارچه ذینفعان جهت اطلاع از فرارسیدن یا عدم تشکیل پرونده متوفی در صورت قطعی شدن زمان تشکیل پرونده باید با مراجعه به یکی از منتخبین مدارک زیر را ارائه نمایند. دفاتر کارگزاری: تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا عکس برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه کلیه وراث تعیین شده در گواهی محدودیت وراثت (با توضیح اینکه رسید متقاضی کارت ملی یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می تواند جایگزین کارت ملی شود، اصل یا عکس برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی (در صورتی که مادر در عداد وراث باشد؛ مستنبط از بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی برای کنترل حاجب، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است) و در صورت داشتن وصیت نامه رسمی که در گواهی حصر وراثت نیز ذکر شده است، ارائه اصل یا کپی وصیت نامه الزامی است.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تلاش همکاران در شرکت سپرده گذاری مرکزی برای واگذاری سهام بوده و اکنون بدون دریافت کارمزد، این سهام به صورت الکترونیکی به ورات منتقل می شود.

سهام عدالت

نحوه پرداخت سود سهام عدالت متوفیان

یکی از دغدغه‌های وراث متوفیان سهام عدالت در طول ۱۸ سال گذشته تعیین تکلیف انتقال سهام بود انتقال سهامی که بارها وعده راه‌اندازی سامانه آن داده شده بود تا این که سرانجام رئیس سازمان بورس مجید عشقی اعلام کرد: سامانه انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به نام "میراث" آماده رونمایی شد.

در ادامه هم معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد:  رونمایی از سامانه تسهیم هوشمند و انتقال مکانیزه دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث ایشان (سامانه میراث) دغدغه حدود ۱۵ میلیون نفر را حل و فصل می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ درگذشته اند، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری شرکت‌های کارگزاران بتوانیم برگ زرین دیگری را در ارائه خدمات به جامعه سهامداری رقم بزنیم.

حسنلو گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در سال‌های گذشته تجارب ارزشمندی را با صنعت کارگزاری پشت سرگذاشته که از جمله آن‌ها می‌توان به احراز هویت حضوری و غیر حضوری به صورت الکترونیکی در سامانه سجام و فروش سهام عدالت در سال ۹۹ اشاره کرد.

سهام عدالت

نگاه جدید سازمان بورس به سود سهام عدالت

رییس سازمان بورس با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت در آینده نزدیک اظهار داشت: باید شرکت‌های سرمایه‌گذارپذیر این سودهای سهام عدالت را پرداخت کنند و با دریافت این سودها در آینده نزدیک سود سهامداران پرداخت می شود اما امروز نمی‌توان زمان قطعی آن را اعلام کرد.

مجید عشقی درباره بازگشایی نماد سهام عدالت گفت: بازگشایی نماد پس از تشکیل مجامع شرکت‌های استانی انجام خواهد شد اما در حال حاضر اختلاف نظرهایی در نحوه برگزاری مجامع وجود دارد که پس از برگزاری مجامع شرکت های استانی سهام عدالت نماد آن هم بازگشایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: البته در یکی دو سال گذشته نیز این بحث مطرح شده بود که گویا منابع در نظر گرفته شد تکافوی اینکه به 5 میلیون نفر، هر کدام 10 میلیون تومان سهام عدالت بدهیم، نمی‌داد. البته به تازگی بر اساس اعلام وزیر اقتصاد نامه‌نگاری‌هایی در این زمینه انجام شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین