پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

آلو از جنس پرونوس ( Prunus) است که بر روی درختان برگ ریز رشد می کند و بخشی از خانواده روزاسه ( Rosaceae ) است. شیرینی و ترشی آلوجات بسته به گونه ها و زیرگونه ها (که تعداد زیادی از آنها وجود دارد) متفاوت است، همچنین رنگ آنها می تواند از بنفش، آبی تیره تا قرمز تیره، نارنجی آفتابی، زرد طلایی یا سبز یشمی باشد. آلو با گوشت قرمز نسبت به انواع آلو یا آلوچه با گوشت زرد ترش تر است. برای مثال آلو جنگلی یا آلو سانتیریزه در مقابل آلو زرد یا آلوچه قطره طلا طعم ترش و ملس تری دارد. و به طور کلی آلو منبع خوبی از ویتامین C و K و حاوی مقدار قابل توجهی فیبر رژیمی است.

آلو میوه هسته‌داراست، به این معنی که پوست نازک دارند و حاوی یک دانه مرکزی هستند که گوشت به آن متصل است. آلوجات معمولاً در آب و هوای معتدل بهترین رشد را دارند و به نور خورشید و خاک حاصلخیز با زهکشی خوب نیاز دارند، اگرچه بسیاری از گونه های آلو با طیف وسیعی از خاک ها و شرایط آب و هوایی سازگار شده اند.

چه زمانی و چگونه آلو بخریم

به طور کلی آلوها از حدود ماه خرداد تا شهریور به وفور در دسترس هستند، اگرچه ممکن است بسته به مکان شما و گونه های آلو متفاوت باشد. با این حال، به دلیل واردات از کشورهای دیگر با برنامه های برداشت متفاوت، دوره در دسترس بودن می تواند گسترده تر و گاهی اوقات در تمام طول سال وابسته به مکان و لوکیشن شما متفاوت باشد. از آنجایی که آلو در سرتاسر جهان تقاضای زیادی دارد، یافتن آن در تمام سوپرمارکت‌های بزرگ، خواربارفروشی‌های مستقل، مغازه‌های مزرعه‌داری و بازارها آسان است.

اگر به دنبال خرید آلو هستید دقت کنید پوست صاف و کشیده (بدون چروکی) و گوشتی سفت باشد که هنگام فشار دادن کمی پلاستیکی داشته باشد. همچنین رایحه ای شیرین و پوششی ملایم، سفید و موم روی پوست نشان دهنده رسیده بودن پوست است. از خرید هر گونه میوه با کبودی یا زخم خودداری کنید، زیرا یک نمونه پوسیده به سرعت پوسیدگی را به هر میوه دیگری که با آن مخلوط می شود پخش می کند.

آلو خشک یا آلوچه خشک از آلوهایی تهیه می شود که از نظر سفتی گوشت و محتوای قند متفاوت است. آلوهای تازه را در آفتاب یا در فرخشک می کنند. برخلاف آلو تازه، آلو خشک حاوی رطوبت کمتر و انرژی (قند) و مواد مغذی (مواد معدنی و ویتامین ها) بیشتر است. در کشور ایران آلو خشک معمولا تحت طبقه خشکبار یا میوه خشک قرار می گیرد.

برای تهیه آلو خشک کافی است ابتدا به میزان دلخواه آن را بشویید. سپس آلوها را با چاقو به دو قسمت تقسیم کرده و در یک سبد زیر نور آفتاب قرار دهید تا طبیعی خشک شوند. پس از خشک شدن آلوها می توانید آنها را در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. اطمینان حاصل کنید که آلو برای مدت طولانی زیر نور خورشید قرار نگیرد، که می تواند آنها را سفت و غیر قابل خوردن کند.

2

آلو خشک منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است. این میوه حاوی مقادیر خوبی از ترکیبات فنلی و بتاکاروتن است که رادیکال های آزاد اکسیژن را خنثی می کند. رادیکال های بدون اکسیژن اثرات مخربی بر بدن دارند. آنها چربی های بدن را اکسید کرده و باعث تجمع آنها در رگ ها و مسدود شدن آنها می شود. این فرآیندها یکی از علل اصلی بیماری های قلبی عروقی هستند. اگر DNA آسیب ببیند، شانس بدن برای تولید سلول های سرطانی به طور چشمگیری افزایش می یابد. یکی دیگر از اثرات مضر رادیکال های آزاد افزایش خطر ابتلا به آرتروز است که منشا بیماری هایی مانند روماتیسم مفصلی است.

آلو خشک ممکن است در صدر فهرست خواربار اکثریت مردم قرار نگیرد، اما ممکن است بخواهید دفعه بعد که به بازار سر می‌زنید، چند عدد از آن را انتخاب کنید. و یا شما می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی شرکت پارلان خرید خود را نهایی کنید تا در کمترین زمان ممکن بدست شما برسد. بر اساس مطالعات صورت گرفته این میوه می تواند به پیشگیری یا به تاخیر انداختن تحلیل استخوان در زنان مسن کمک کند. در زنان یائسه، سطوح پایین استروژن می تواند باعث افزایش استرس اکسیداتیو و التهاب شود و خطر ضعیف شدن استخوان ها را افزایش دهد که ممکن است منجر به شکستگی شود. گنجاندن آلو یا آلوچه خشک در رژیم غذایی ممکن است با کند کردن یا معکوس کردن این روند به محافظت از استخوان ها کمک کند.

3

سالانه هزاران نفر بر اثر بیماری های قلبی عروقی و سرطان در سراسر جهان جان خود را از دست می دهند که هزینه های گزافی را بر سیستم مراقبت های بهداشتی تحمیل می کند. با توجه به کاربرد آلو خشک در پیشگیری از این بیماری ها و ارتقای سلامت انسان، توصیه می شود آن را در سبد غذایی خود قرار دهید. آلو خشک منبع خوبی از پتاسیم است. تحقیقات در سال های اخیر تأثیر پتاسیم را در کاهش فشار خون نشان داده است. یکی دیگر از مواد قابل توجه این میوه فیبر است. فیبر جذب مواد مغذی به ویژه قندها را کند می کند و همچنین حساسیت به انسولین را افزایش می دهد. بنابراین مصرف آلو می تواند در کنترل قند خون موثر باشد. آلو خشک فشار خون را متعادل می کند، اما بهتر است از آن به مقدار کم استفاده شود. آنها علاوه بر درمان فشار خون بالا، برای درمان دیابت نیز مفید هستند. آنها همچنین جذب و هضم غذا و آزاد شدن قند در غذا را تسریع می کنند که به تنظیم قند خون کمک می کند.

اگرچه بدن ما برای حفظ سلامت استخوان‌ها کار می‌کند، اما در حدود 40 سالگی، تجزیه سلول‌های استخوانی قدیمی سریع‌تر از تولید سلول‌های جدید اتفاق می‌افتد. این عدم تعادل می تواند ناشی از التهاب و استرس اکسیداتیو باشد. نابرابری بین سطوح رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در سلول ها. خوشبختانه آلو حاوی تعداد انگشت شماری مواد معدنی مهم، فیبر و ترکیبات فنلی است که به مبارزه با تاثیر التهاب و استرس اکسیداتیو بر بدن کمک می کند.

بزرگترین تولید کننده آلو خشک در ایران

شرکت بین المللی آفتاب پارلان ارس در منطقه شمال غرب کشور قرار دارد. این شرکت با برند پارلان محصولات خود را تولید و بسته بندی می کند. این مجموعه با تولید سالانه 5 هزار تن انواع آلو به عنوان بزرگترین تولید کننده آلو خشک در کشور محسوب می شود. این مجموعه بخش وسیعی از محصولات خود را با برترین کیفیت و مدرن ترین بسته بندی روانه بازارهای قفقاز و کشورهای اروپایی میکند. همچنین این شرکت بخش بزرگی از آلو خشک با کیفیت کشور را تامین می کند که معمولا به صورت غیر مستقیم بدست مصرف کننده نهایی می رسد. این مجموعه در جهت توزیع مستقیم محصولات خود به دست مصرف کننده نهایی از انواع آلو سانتیریزه، آلو شابلون، آلو بخارا، آلو زرد یا آلوچه قطره طلا و آلوچه سیاه یا آلو برقانی اقدام به ایجاد فروشگاه اینترنتی نموده است.

4

تمامی محصولات این مجموعه به صورت ارگانیک و با استاندارد روز دنیا و مطابق ایزو22000 برابر سازی می شود و همچنین تمامی محصولات تولیدی فرآیند کنترل کیفی را طی می کنند تا محصول با کیفیت و سالم به دست مصرف کننده نهایی برسد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان