پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

برای بارهای گشتاور متغیر، موتورها به اندازه اسب بخار برنامه به گونه ای اندازه می شوند که گویی در یک موج سینوسی در سراسر راه اندازی خط قرار دارند. از آنجایی که فشار با مجذور سرعت موتور کاهش می یابد، جریان جریان در فرکانس های کاری پایین ناچیز است. به همین دلیل نگرانی کمی برای گرم شدن بیش از حد موتور در سرعت های پایین وجود دارد. درایوهای AC می توانند چندین مزیت را برای کاربردهای نوع گریز از مرکز از جمله:

شروع و توقف نرم، از کوبیدن آب در کاربردهای پمپ جلوگیری می کند و از افتادگی خط برق در اثر هجوم زیاد که با راه اندازی در سراسر خط رخ می دهد، جلوگیری می کند.

ساییدگی و پارگی مکانیکی تسمه ها و اجزای درایو قطار مانند گیربکس کاهش می یابد.

اگر از یک شیر یا دمپر برای کنترل فرآیند با محدود کردن جریان استفاده شود، با استفاده از یک درایو AC به جای آن می توان صرفه جویی قابل توجهی در انرژی ایجاد کرد.

اگر از موتورهای ۲ سرعته استفاده شود، می توان مقداری صرفه جویی در انرژی به دست آورد.

محدود کردن سرعت زمانی که تغییرات دما در جریان هوا رخ می دهد می تواند بار فن را کنترل کند.

کنترل فرآیند بهتر از دمپرها یا شیرها.

خرید اینورتر یاسکاوا

درایوهای AC در سیستم های HVAC

یکی از موفق ترین ابزارهای مدیریت انرژی که تاکنون در ساخت سیستم های HVAC به کار رفته است، درایو AC (یا درایو سرعت متغیر) است. برای بیش از ۲۰ سال، درایوهای AC با موفقیت بر روی موتورهای فن و پمپ در طیف وسیعی از کاربردهای بار متغیر نصب شده اند. صرفه جویی در مصرف انرژی از ۳۵ تا ۵۰ درصد نسبت به برنامه های معمولی سرعت ثابت متغیر است که منجر به بازگشت سرمایه از شش ماه تا دو سال می شود.مزیت اصلی استفاده از درایو AC صرفه جویی در مصرف انرژی است. با تطبیق ظرفیت سیستم با بار واقعی در کل سال، صرفه جویی عمده در مصرف انرژی موتور سیستم حاصل می شود.

 

یکی دیگر از مزایای یونیت ها کاهش سایش و پارگی موتورها است. هنگامی که یک موتور القایی راه اندازی می شود، جریان بسیار بیشتری نسبت به کارکرد معمولی می کشد. این جریان هجومی می تواند سه تا ده برابر جریان عملیاتی تمام بار برای موتور باشد و هم گرما و هم تنش را در سیم پیچ های موتور و سایر اجزا ایجاد کند. در موتورهایی که به طور مکرر روشن و متوقف می شوند، این امر به خرابی زودهنگام موتور کمک می کند.

درایو AC برای پمپ تامین آب در نیروگاه

فرکانس خروجی درایو AC توسط یک سیگنال صنعتی استاندارد ۴ ~ ۲۰ میلی آمپر کنترل می شود که از یک ابزار نظارت هوشمند LU-900M با کنترل کننده PI است. دستگاه یک سیگنال فشار ۴-۲۰ میلی آمپر لوله را وارد می کند. مقدار تنظیم شده را از طریق پانل متر تنظیم کنید که می تواند کلید بدون مزاحمت را برای کنترل حلقه باز/بستن اجرا کند.

جریان پمپ آب موتور موتور قبل از اصلاح حدود ۱۲۰ ~ ۱۳۰ آمپر و پس از اصلاح ۹۰ ~ ۱۱۰ آمپر است.

جریان در اصل یکسان است. جریان پمپ گردشی شبکه تامین حرارت حدود ۵۵ آمپر است، پس از اصلاح به ۴۵ آمپر می رسد.

از زمانی که از درایو AC استفاده شده است، به طور پایدار و بسیار زیاد کار می کند. این وضعیت عملکرد سایت را بهبود می بخشد و قدرت کاری اپراتورها را کاهش می دهد. بیشتر از همه، کار سرویس ایستگاه به وضوح کاهش می یابد. در سال ۲۰۰۶، برای تاثیر بهتر، دوباره چهار مجموعه درایو AC را برای طرفداران بویلر خریداری کردیم. ما معتقدیم که درایوهای AC بیشتر و بیشتر در شرکت‌های انرژی حرارتی برای ساختن جامعه‌ای با تفکر حفاظتی استفاده می‌شوند.

درایو AC برای پمپ تغذیه دیگ بخار

این نرم افزار راه حل مناسبی برای مشکل و شرایط عملکرد در سیستم تغذیه آب می دهد. با تجزیه و تحلیل و نمایش، ما فکر می کنیم اصلاح درایو AC می تواند این مشکلات را حل کند و سود اقتصادی خوبی داشته باشد.

استفاده از فناوری کنترل فرکانس متغیر یکی از روش های مهم برای حل مشکل است. کنترل پمپ تغذیه توسط درایو AC می تواند به کنترل جریان در بار متغیر دست یابد. این مشکل را حل می کند و قابلیت اطمینان سیستم را بهبود می بخشد. علاوه بر این، اتلاف دریچه گاز را کاهش می دهد، سایش و پارگی شیر و آسیب در آب بندی لوله را کاهش می دهد، تجهیزات را طولانی تر می کند، تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد، سود اقتصادی سیستم را بهبود می بخشد، انرژی را کاهش می دهد و راه خوبی برای کاهش مصرف برق نیروگاه.

اینورتر یاسکاوا V1000

AC باعث صرفه جویی در انرژی در پمپ آب متراکم می شود

پس از تغلیظ، بخاری که در سیلندر کم فشار توربین بخار کار می کند، در مخزن آب متراکم جمع می شود. پمپ چگالش برای حفظ تعادل سطح آب چگالش را به موقع به هواگیر می رساند. بنابراین عملکرد مداوم و پایدار پمپ چگالش یکی از عوامل مهمی است که ایمنی ژنراتور و تولید به صرفه را تضمین می کند.

قبل از استفاده از درایو AC ولتاژ متوسط، سطح آب کندانسور با تغییر دهانه شیر خروجی تنظیم می شود. خطی بودن پایین است و انرژی زیادی روی شیر هدر می رود. در این میان، عملکرد مکرر دریچه منجر به کاهش قابلیت اطمینان سوپاپ می شود و بر عملکرد پایدار سیستم تأثیر می گذارد.

پس از استفاده از درایو AC، نیازی به تنظیم شیر خروجی نیست. دریچه در یک محدوده بزرگ باز می شود. تنظیم فرکانس خروجی درایو AC سرعت موتور را تغییر می دهد و به هدف تنظیم جریان خروجی می رسد. سیستم آب چگالشی به شرح زیر است:

فن AC درایوهای تهویه مطبوع هتل

یکی از هتل‌های بزرگ پرت، درایوهای AC را روی فن‌های تهویه مطبوع خود نصب کرده است که شرایط را بهبود می‌بخشد، نویز را کاهش می‌دهد و هزینه‌های انرژی مربوط به فن را تا حدود ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

نصب اولیه دارای دمپرهای دریچه گاز نصب شده در کانال هوای تغذیه بود. با کاهش نیاز به جریان هوا، این دمپرها بسته شدند تا جریان هوا به اتاق ها کاهش یابد.

این روش کنترل جریان نه تنها از نظر مصرف انرژی ناکارآمد بود، بلکه پر سر و صدا بود و نیاز به تعمیر و نگهداری منظم داشت.

هتل تشخیص داد که نصب درایوهای AC روی فن ها باعث صرفه جویی در مصرف انرژی، بهبود عملکرد سیستم و کاهش هزینه های نگهداری می شود.

پس از یک اجرای آزمایشی، هتل درایوهای AC را روی هر یک از اتاق‌های مهمانان هواکش نصب کرد. این کار شامل قطع دمپرهای هوای موجود، ارتقاء سیستم های کنترل تهویه مطبوع و نصب درایوهای AC جدید بود.

درایو AC در سیستم هیدرونیک جریان متغیر

شیر بای پس و کنترل فشار الکترومکانیکی با یک درایو AC برای کنترل پمپ و یک سنسور فشار دیفرانسیل جدید جایگزین شده است (شکل ۲ را ببینید). سرعت پمپ (جریان) برای حفظ فشار سیستم مدوله می شود. قرار دادن سنسور فشار دیفرانسیل همانطور که نشان داده شده است (در دورترین فاصله در امتداد حلقه منطقه) می تواند کنترل و صرفه جویی احتمالی را بیشتر کند.

10

درایوهای AC بر روی پمپ متراکم ژنراتور برق

این نرم افزار کاربرد اصلاح درایو AC را بر روی پمپ تراکم در نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی معرفی می کند، حالت عملکرد و اثر صرفه جویی در انرژی را پس از اصلاح بیان می کند. ظرفیت کل ۸ × ۳۰۰ مگاوات است. واحد توربین بخار توسط کارخانه دانگ فانگ تولید می شود. سیستم متراکم ۵، ۶، ۷، ۸ سیستم فشار متوسط، مجهز به پمپ متراکم ۹LDTNA-5UA ساخته شده توسط کارخانه پمپ Shenyang است. موتور نوع YLST500-4 توسط کارخانه ماشین آلات الکتریکی Xiangtan ساخته شده است.

(۱) اصلاحات امن و قابل اعتماد است. لرزش خط لوله آب متراکم و دمای سیم پیچ موتور را کاهش می دهد.

(۲) اصلاحات تنظیم گاز را لغو می کند. صرفه جویی در مصرف انرژی برای پمپ تراکم آشکار است.

(۳) پرسنل باید در بررسی، به ویژه برای تعمیر و نگهداری و بررسی درایو AC مراقب باشند.

اینورتر یاسکاوا A1000

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان