برگزاری هفته فرهنگی مکزیک در قطر

در ادامه روند برگزاری هفته‌های فرهنگی مشترک قطر با دیگر کشورها، فعالیت‌های «هفته فرهنگی مکزیک» با همکاری وزارت فرهنگ قطر و سفارت مکزیک در دوحه برگزار شد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل به نقل از  روزنامه الوطن، در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی مکزیک که در بیت السلیطی برگزار شد، برنامه های مختلفی از جمله نمایش های فولکلور، شعرخوانی، آشپزی‌های سنتی، هنرهای تجسمی و مجسمه‌سازی به اجرا در آمد. 

مریم الحمادی، مدیر اداره فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ قطر در سخنانی در این مراسم گفت: وزارت فرهنگ از تلاش‌های دولت مکزیک در برگزاری هفته فرهنگی این کشور که وزارت فرهنگ قطر میزبان مراسم افتتاحیه آن است قدردانی می‌کند. این فعالیت‌ها که به مدت یک هفته در مناطق مختلف کشورمان برگزار می‌شود، معرف هنر، فرهنگ و میراث تاریخی مکزیک است، آن هم در دوره‌ای که فرهنگ دست در دست روابط بین‌الملل به پیش می‌رود و روابط فرهنگی به بخش مهمی از دیپلماسی فرهنگی و مردمی برای معرفی یکدیگر و ایجاد پل‌های گفتگو و تفاهم تبدیل شده است.

الحمادی افزود: مهاجرانی از بیش از 150 ملیت در کشور قطر اقامت دارند که فرهنگ های بومی و ملی خود را اینجا ارائه می کنند و در انتقال فرهنگی و هنری سهم دارند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان