افشای راز امام جماعت یهودی مسجد مسلمانان چاد

افشای راز امام جماعت یهودی مسجد مسلمانان چاد

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

به نقل از پایگاه  جامعه و فرهنگ ملل، یک سند محرمانه که به ۶۱ سال قبل باز می گردد و رژیم صهیونیستی  آن را به تازگی منتشر کرده، یک راز پنهانی را افشاء می کند که مربوط به کشور مسلمان آفریقایی چاد  است. طبق این سند در دهه ۱۹۶۰ یک یهودی به عنوان امام جماعت مسجد جامع چاد فعالیت می کرد و از این طریق نیز به ثروت زیادی نیز دست یافت.

وب سایت تلویزیون صهیونیستی  «i24news» گزارش داد که این سند محرمانه توسط آرشیو این نهاد اسرائیلی تحت عنوان «راز پنهان در چاد» منتشر شده است.

بر اساس این سند، این مرد به عنوان امام جماعت مسجد جامع انجامنا در پایتخت چاد، کار می کرد و به عنوان تنها یهودی این کشور مخفیانه در چاد پنهان شده بود.

سند مورد بحث از گزارش منتشر شده یک قرن گذشته به دست آمده که در آن تلگرافی از آریه لاوی  مسئول وقت سفارت اسرائیل در فور لامی « نام سابق پایتخت چاد »در ۳۰ سپتامبر ۱۹۶۲ به بخش خاورمیانه وزارت امور خارجه اسرائیل ارسال شد.

این سند نشان می داد که مردی به نام جورج همدانی، در آن زمان به عنوان تنها یهودی بوده که در چاد زندگی می کند.در این سند آمده است که وقتی او وارد پایتخت کشور مسلمان چاد شد، مشاهده کرد که یک مسجد بزرگی وجود دارد اما در عین حال مسلمانان آنجا موذن ندارند و کسی هم برای موعظه نمازگزارن وجود ندارد.

پس با توجه به این شرایط همدانی خود را مسلمان معرفی کرده و از مناره مسجد اذان می گوید تا مسلمانان را به نماز دعوت کند!

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان