پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

اگر در طول استفاده روزانه متوجه کار نکردن دستگاه قهوه ساز نباید فوراً نگران نشوید.  زیرا اغلب این خرابی ها می تواند ناشی از یک نقص جزئی باشد که ممکن است خودتان نیز بتوانید آن را برطرف کنید.  

بدین منظور باید موارد زیر را بررسی کنید:

- آیا برق خانه قطع است ؟ آیا پریزها کار می کنند؟

- سیم برق را از نظر وجود آسیب قابل مشاهده مانند پارگی و پوسیدگی بررسی کنید.

- کلید برق پشت دستگاه قهوه ساز را بررسی کنید و ببینید بر روی روشن قرا ر دارد؟

- اگر تمیز کردن قهوه ساز روز گذشته انجام شده است، بررسی کنید که آیا درب دستگاه  محکم بسته شده و آیا به درستی نصب شده است یا خیر.

- بررسی کنید که ظرف تفاله قهوه و سینی به درستی نصب شده باشند.

اما اگر بوی سوختگی به مشام می رسد و پلاستیک سوخته یا آب زیر قهوه ساز ظاهر شده است، بلافاصله دستگاه را از پریز برق جدا کرده و از تعمیرکاران متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

سامان سرویس ، نمایندگی تعمیر قهوه ساز در مشهد است که علاوه بر تعمیرات ، نمایندگی قهوه ساز دلونگی در مشهد نیز می باشد. برای درخواست خرید و تعمیرات ، می توانید با سامان سرویس تماس بگیرید .  09152066168

دلایل کار نکردن دستگاه قهوه ساز چیست؟

عملکرد صحیح و مراقبت از دستگاه قهوه ساز ، کار طولانی مدت و عملکرد پایدار را تضمین می کند. متأسفانه، در محیط های کاری ، دستگاه های قهوه ساز اغلب به طور مداوم کار می کنند، به همین دلیل زود خراب و فرسوده می شوند  و همیشه نمی توان به خوبی از آن مراقبت کرد و به طور کامل آن را تمیز کرد، زیرا زمان کافی برای این کار وجود ندارد. با این حال، تعمیر و نگهداری پیشگیرانه منظم، تمیز کردن و بررسی کلی عملکرد دستگاه قهوه به طور قابل توجهی خطر خرابی را کاهش می دهد. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید از قبل به آنها توجه کنید.

- آب دارای املاح 

برای تهیه قهوه از آب بی کیفیت استفاده می شود. اگر از آب لوله کشی بدون فیلتر، اشباع شده با کلر و سایر ناخالصی های مضر استفاده می کنید، دیر یا زود این امر منجر به تشکیل رسوب و رسوب آهک در قسمت های داخلی دستگاه قهوه ساز می شود.

- قطع دوره ای برق 

قطعی دوره ای برق منجر به روشن وخاموش شدن مکرر آن شده و به خرابی و کار نکردن قهوه ساز کمک می کند.

- فرسودگی قطعات در طول کارکرد طولانی مدت

اگر از دستگاه قهوه ساز بیش از یک سال است که استفاده می کنید ممکن است فرسودگی طبیعی ساختار دستگاه رخ دهد. در این صورت بهتر است با یک تعمیرکار متخصص مشورت کنید، زیرا ممکن است برخی از قطعات نیاز به تعویض داشته باشند.

- عدم تمیزکاری منظم 

 تمیز کردن دستگاه قهوه ساز یکی از مهم ترین بخش های مراقبت است. اغلب محصولات پاک کننده مخصوص، قرص های رسوب زدا و غیره همراه دستگاه است، اما در موارد خاص، تمیز کردن کامل و دستی نیز ضروری است.

- ورود اجسام خارجی به ساختار و گرفتگی فیلترها

وجود اجسام و اضافات در قهوه و هر عاملی که منجر به مسدود سازی مجازی در دستگاه شود. 

چرا دستگاه قهوه ساز روشن نمی شود؟

اگر قهوه ساز روشن نمی شود و کار نمی کند، ممکن است به دلیل مشکلات زیادی باشد.  رایج ترین این مشکلات عبارتند از:

- خم شدن کابل برق یا پاره شدن آن که برای رفع نقص باید کابل تعویض شود.

- در صورت افزایش ناگهانی برق در شبکه ، فیوز فعال می شود و دستگاه قهوه ساز روشن نمی شود. برای اینکه دوباره کار کند این قطعه باید تعویض شود. توصیه می شود از یک تثبیت کننده یا محافظ برق استفاده کنید که از آسیب به لوازم خانگی جلوگیری کند.

- اگر قهوه ساز به طور مداوم کار کند، ممکن است بیش از حد گرم شود . در این صورت محافظ حرارتی کار می کند و دستگاه را خاموش می کند. در این شرایط فقط باید اجازه دهید دستگاه قهوه خنک شود.

- با استفاده طولانی مدت، رسوبات قهوه در قهوه ساز ایجاد می شود . همه اینها می تواند منجر به باز کردن کنتاکت ها شود. برای شروع دوباره دم کردن قهوه، باید دستگاه را کاملا تمیز کنید و کنتاکت ها را بازیابی کنید.

- خرابی برد  کنترل یک نقص جدی تر است و برای رفع آن باید از متخصصان و تعمیرکاران حرفه ای کمک بگیرید.

چرا دستگاه قهوه ساز به فشار دکمه ها پاسخ نمی دهد

در چنین شرایطی باید بلافاصله بررسی کنید که آیا آب در مخزن و قهوه در جای مخصوص وجود دارد یا خیر. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که دستگیره ها و دکمه ها در موقعیت صحیح قرار دارند. گاهی اوقات محافظ دستگاه تا زمانی که همه چیز به موقعیت اولیه خود بازگردد خاموش نمی شود. اگر این محافظ کار نمی کند، توصیه می شود دستورالعمل ها را به دقت مطالعه کنید، زیرا  می تواند به تعیین علت خرابی کمک کند. 

 میتوان  برای رفع نقص، باید کنترل پنل را بردارید و کنتاکت ها را با تستر بررسی کنید. شاید علت خرابی، آلودگی دکمه ها باشد که به همین دلیل فرو می روند و کار نمی کنند. در این صورت لازم است که کنتاکت ها و دکمه های کنترل پنل را کاملا تمیز کنید.

اگر این کمکی نکرد، به احتمال زیاد علت نقص، خرابی الکترونیک است . در این صورت سعی نکنید با دست خود قهوه ساز را تعمیر کنید. شما باید فورا آن را به یک مرکز خدمات تعمیر قهوه ساز ببرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان