آیا میتوان اقامت دائم اسپانیا را اخذ کرد؟

اگر می‌خواهید به کشوری امن و آرام با سطح زندگی مناسب مهاجرت کنید، ما به شما اسپانیا را پیشنهاد می‌کنیم. این کشور روش‌های متعددی برای اخذ اقامت و در نهایت شهروندی در اختیار مهاجران قرار می‌دهد. در این کشور خبری از قوانین سخت و دست‌وپاگیر برای اقامت نیست به همین دلیل بسیاری از افراد اسپانیا را برای مهاجرت و زندگی دائم انتخاب می‌کنند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

آیا میتوان اقامت دائم اسپانیا را اخذ کرد؟

اگر می‌خواهید به کشوری امن و آرام با سطح زندگی مناسب مهاجرت کنید، ما به شما اسپانیا را پیشنهاد می‌کنیم. این کشور روش‌های متعددی برای اخذ اقامت و در نهایت شهروندی در اختیار مهاجران قرار می‌دهد. در این کشور خبری از قوانین سخت و دست‌وپاگیر برای اقامت نیست به همین دلیل بسیاری از افراد اسپانیا را برای مهاجرت و زندگی دائم انتخاب می‌کنند.

البته فراموش نکنید که برای تکمیل پروسه مهاجرت باید با مسائل حقوقی این حوزه آشنایی داشته باشید. راه دیگری هم وجود دارد که از خدمات یکی از شرکت‌های حقوقی معتبر در ایران استفاده کنید. ما به شما مؤسسه مهاجرتی رویال مهاجرت را پیشنهاد می‌کنیم زیرا هزاران تجربه موفق در زمینه مهاجرت دارد. همچنین از برترین کارشناسان حقوقی و مشاوران مهاجرتی در مجموعه خود استفاده می‌کند.

بهترین راه‌های اخذ اقامت اسپانیا

همان‌طور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم راه‌های گوناگونی برای مهاجرت به اسپانیا و دریافت اقامت موقت و دائم در این کشور وجود دارد. در ادامه هر یک از این روش‌های مهاجرتی را به طور مختصر به شما معرفی خواهیم کرد.

اقامت از طریق کار

اگر شما در حرفه خود تخصص دارید می‌توانید در کشور اسپانیا ویزای کاری را دریافت کرده و سپس برای دریافت اقامت دائم خود، اقدامات مقتضی را انجام دهید. برای دریافت ویزای کاری سه راه وجود دارد:

  • راه‌اندازی کسب‌وکاری نوآورانه: اگر شما یکی کارآفرینان برتر هستید و ایده‌هایی منحصربه‌فردی برای ایجاد شغل دارید می‌توانید آن را به کشور اسپانیا ارائه داده و در صورت تأیید ویزای کاری خود را دریافت نمایید.
  • دریافت پیشنهاد کاری: اگر صرفاً کارمند خوبی هستید و در حرفه خود تخصص دارید می‌توانید یکی از پیشنهادهای کاری کشور اسپانیا را دریافت و سپس اقدامات لازم برای دریافت ویزای کاری از این کشور را انجام دهید. معمولاً پیشنهادهای شغلی در این کشور به دو صورت پیشنهاد ویژه و پیشنهاد معمولی به مهاجران بین‌المللی ارائه می‌شود. اگر بتوانید پیشنهاد ویژه را دریافت کنید حقوق شما تا ۴۰ هزار یورو در سال افزایش پیدا می‌کند و همچنین مراحل دریافت ویزای کاری شما با سرعت بیشتری انجام می‌شود. این امر مستلزم آن است که مهارت و تخصص بسیار زیادی داشته باشید. کسانی که با پیشنهاد شغلی معمولی در این کشور استخدام می‌شوند شرایط سخت‌تری دارند زیرا باید برای آن شغل، متقاضی از کشور اسپانیا وجود نداشته باشد. فقط در این صورت است که کارفرما می‌تواند ردیف شغلی موردنظر خود را با استفاده از مهاجران بین‌المللی پر کند.
  • دریافت مجوز خوداشتغالی: اگر می‌توانید شغلی را راه‌اندازی کرده و کسب‌وکاری را در کشور اسپانیا اداره کنید می‌توانید درخواست دریافت مجوز کرده و سپس کار خود را در خاک این کشور آغاز کنید.

بهترین روش اخذ اقامت اسپانیا

اقامت تحصیلی

بسیاری از جوانان که می‌خواهند آینده شغلی خود را تضمین کنند، از طریق تحصیل به کشور اسپانیا مهاجرت می‌نمایند. افراد می‌توانند در مقاطع تحصیلی مختلف مانند لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا در کشور اسپانیا به تحصیل بپردازند. برای این کار می‌توانید به دو روش زیر اقدامات لازم را انجام دهید:

  • مدارک و نامه پذیرش از دانشگاه خود را به کنسولگری اسپانیا در کشور خودتان ارائه دهید. سپس ویزای تحصیلی در اسپانیا را دریافت کرده و برای ادامه تحصیل خود به این کشور سفر کنید.
  • ابتدا با دریافت ویزای توریستی به اسپانیا سفر کرده و در طول دو ماه اقامت خود در این کشور کارهای پذیرش دانشگاه را به صورت حضوری انجام دهید.

مسلماً روش دوم هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت ولی ممکن است با سرعت بیشتری انجام شود. البته اگر می‌خواهید شانس پذیرش تحصیلی خود را افزایش دهید باید با مشاوران حقوقی مؤسسه مهاجرتی رویال مهاجرت مشورت کرده و کار را به آن‌ها بسپارید.

فراموش نکنید که بسیاری از فارغ‌التحصیلان در دانشگاه‌های اسپانیا، پیشنهادهای کاری مرتبط را دریافت کرده و اقدامات لازم برای مهاجرت کاری به اسپانیا را انجام دهند.

اقامت دائم با سرمایه‌گذاری

افرادی که تمکن مالی خوبی دارند فقط روش سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر را برای اخذ اقامت در آنها انتخاب می‌کنند. این روش بسیار مطمئن است و علاوه بر اقامت و شهروندی کشورهای دیگر سود بسیار خوبی نیز برای مهاجران دارد. اگر قصد دارید از طریق سرمایه‌گذاری به اسپانیا مهاجرت کنید باید یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

  • ملکی به ارزش حداقل ۵۰۰ هزار یورو در اسپانیا خریداری کنید.
  • سهام یا اوراق‌قرضه به ارزش حداقل یک میلیون یورو در یکی از شرکت‌های اسپانیایی داشته باشید.
  • شرکتی را در کشور اسپانیا ثبت کرده و مبلغ را به عنوان سرمایه اولیه این شرکت در نظر بگیرید.

اخذ اقامت با پناهندگی

اگر شما با تهدیدات جدی در کشور خود روبرو شده باشید می‌توانید به یکی از کشورهای عضو کنوانسیون ژنو پناه ببرید. اسپانیا نیز در لیست این کشورها قرار دارد. البته اخذ اقامت به روش پناهندگی قانونی نبوده و مشکلات خود را به همراه دارد. ما پس از مشورت با مشاوران حقوقی مؤسسه مهاجرتی رویال مهاجرت به این نتیجه رسیدیم که بهتر است روش‌های دیگر را برای اخذ اقامت در کشور اسپانیا انتخاب نمایید. زیرا در صورت پناهنده شدن از بسیاری از امکانات محروم خواهید شد و ممکن است زندگی سختی را تجربه کنید.

مرحله‌به‌مرحله برای دریافت اقامت اسپانیا

اگر شما هر یک از شرایط دریافت اقامت در اسپانیا را دارید باید مراحل زیر را برای اخذ ویزای کوتاه‌مدت انجام دهید:

  • ابتدا روش مهاجرتی مختص خود را انتخاب کرده و مدارک موردنیاز برای آن را تهیه کنید.
  • سپس مدارک را به تأیید یکی از وکلای حقوقی رسانده و برای ارائه به سفارت آماده نمایید.
  • پس از آن باید از سفارت اسپانیا وقت گرفته و افسر پرونده را متقاعد کنید که شرایط مهاجرت به این کشور را دارید. این مرحله یکی از دشوارترین مراحل در پروسه مهاجرت است. اگر بتوانید با وکلای رویال مهاجرت مشورت کنید مسلماً برای این مصاحبه آماده‌تر هستید.
  • در صورتی که افسر پرونده مهاجرت شما را تأیید کند، ویزای موقتی برای شما صادر می‌شود. این پروسه بین دو تا سه ماه طول می‌کشد.
  • در آخر نیز باید بلیطی برای سفر اسپانیا تهیه کرده و تا حداکثر یک ماه پس از دریافت ویزا، خود را به خاک این کشور برسانید.

کلام آخر

شما راه‌های متعددی برای دریافت اقامت در کشور اسپانیا دارید. پس قبل از هر کار به شرایط خود و هدفتان از مهاجرت فکر کرده و سپس روش مناسب را انتخاب نمایید. اگر در این زمینه با مشکل روبرو شدید می‌توانید با موسسه‌ای معتبر مانند شرکت مهاجرتی رویال مهاجرت مشورت کرده و یا کارهای مهاجرتی خود را به این شرکت بسپارید. در این صورت درصد موفقیت خود را افزایش داده و کار مهاجرت شما به سرعت بیشتری انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان