پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

برند داهوا تنوع بسیاری در محصولات و مدل های دوربین مدار بسته داهوا دارد؛ آشنایی با انواع مدل دوربین داهوا می تواند هنگام خرید این دوربین مداربسته کمک کننده باشد. دوربین مدار بسته داهوا از نظر شکل ظاهری، تکنولوژی ساخت، کیفیت تصویر، نوع لنز، دید در شب و جنسه بدنه به مدل های زیادی تقسیم می شوند.

تکنولوژی ساخت دوربین داهوا و شکل ظاهری آن دو فاکتور تعیین کننده در خرید دوربین مداربسته هستند که برای خرید سیستم امنیتی بهتر است با آن ها آشنا باشید. در ادامه انواع مدل دوربین مداربسته داهوا را از نظر شکل ظاهری و تکنولوژی ساخت توضیح می دهیم.

انواع مدل دوربین مدار بسته داهوا از نظر شکل ظاهری

 

انواع مدل دوربین داهوا با توجه به بدنه و شکل ظاهری به مدل های مختلفی مانند دوربین دام، بالت، اسپید دام، چشم ماهی و پینهول تقسیم بندی می شود.

دوربین بالت داهوا : ساختار و طراحی استوانه ای شکل دارد که یکی از پر کاربردترین دوربین های مداربسته در محیط های بیرونی است. این مدل دوربین مدار بسته داهوا در برابر برف و باران و باد مقاوم شده تا بدون هیچ مشکلی بیرون از خانه کار کند. دوربین های بالت داهوا روی دیوار نصب می شوند و در معرض دید عابران قرار می گیرد.

دوربین دام داهوا : از نظر شکل ظاهری گنبدی شکل است و بر روی سقف نصب می شود. طراحی این مدل دوربین داهوا برای فضاهای داخلی مانند فروشگاه ، ادارات، پارکینگ و غیره است.

دوربین اسپید دام داهوا : یکی از دوربین مداربسته های موفق این کمپانی است دارای موتور و قابلییت چرخش می باشد؛ دوربین اسپید دام داهوا به دلیل موتورایز بودن با نام های دوربین گردان، دوربین چرخشی و دوربین PTV داهوا نیز شناخته می شوند.

دوربین اسپید دام داهوا توانایی چرخش 360 درجه و نظارت بر کل اتاق را دارد؛ دوربین اسپید دام داهوا را می توان با نصب بر روی سقف اتاق از راه دور کنترل کرد و با چرخاندن دوربین تمام نقاط  و زوایای اتاق را تحت پوشش قرار داد. جنس بدنه دوربین مداربسته اسپید دام داهوا از فلز ساخته شده است و به همین علت می تواند در هر دو محیط  داخلی و فضای بیرونی نصب شود.

در طراحی و ساخت دوربین اسپید دام داهوا قابلییت های زیادی از جمله بزرگنمایی با بالاترین کیفیت نیز قرار داده شده است.

این مدل دوربین داهوا با داشتن قابلییت های هوش مصنوعی  می تواند سوژه در حال حرکت را به صورت اتومات تعقیب کند و یک سیستم نظارت هوشمند باشد.

0001

 

انواع مدل دوربین داهوا از نظر تکنولوژی ساخت

تکنولوژی ساخت سیستم امنیتی از جمله معیارهای است که می توان بر اساس آن انواع مدل دوربین داهوا را به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه تقسیم بندی کرد. این دو تکنولوژی دوربین مدار بسته داهوا را از نظر عملکرد و نصب دوربین از هم متمایز می کند.

دوربین آنالوگ  داهوا

تکنولوژی آنالوگ  قدیمی ترین و اولین تکنولوژی است که در ساخت دوربین مدار بسته های داهوا به کار رفته است. دوربین آنالوگ داهوا هنوز هم کارایی و بازدهی بالای دارد و جزو پرفروش ترین انواع مدل دوربین مداربسته داهوا است.

دوربین آنالوگ داهوا با ضبط دیتا و انتقال آن از طریق کابل های کواکسیال تصاویر دوربین مداربسته را انتقال می دهد. این مدل دوربین داهوا به دلیل قیمت مقرون به صرفه و کیفیتی که دارد همچنان از جمله سیستم های امنیتی پر تقاضا است.

از جمله مشکل های سیستم های آنالوگ امنیت پایین آن ها بود که برند داهوا با کد گذاری دیتاها یک نسخه بهینه در مقایسه با رقبا ارائه داده است.

دوربین تحت شبکه داهوا

دوربین تحت شبکه داهوا با استفاده از اینترنت کارکرده و با نام دوربین ای پی داهوا نیز شناخته شده هستند. دوربین تحت شبکه داهوا جدید ترین تکنولوژی ساخت در دوربین های داهوا می باشد. انتقال تصاویر در بستر اینترنت باعث شده که نصب دوربین تحت شبکه بدون استفاده از سیم و کابل انجام شود؛ به واسطه همین ویژگی می توان تصاویر دوربین تحت شبکه را با استفاده از موبایل در هر نقطه از جهان به صورت زنده تماشا کرد.

قابلییت پردازش تصاویر در دوربین تحت شبکه داهوا ارتقا یافته و تصاویر با وضوح بالا و بدون افت کیفیت در هارد ذخیره می شوند. بیشتر مدل های دوربین ای پی داهوا داری قابلییت های هوش مصنوعی هستند که کارایی این سیستم امنیتی را یک پله ارتقا داده است؛ ضبط تصاویر به صورت هوشمند  ارسال هشدار های خطر از جمله ویژگی ها هوش مصنوعی است که به دوربین تحت شبکه داهوا اضافه شده است. دوربین تحت شبکه داهوا ویژگی های قابل توجه زیادی دارد که همین دلیل افزایش قیمت این مدل دوربین مداربسته  شده است.

 

انواع دوربین داهوا از نظر دید در شب

همانطور که می دانید دید در شب بخش مهمی از یک سیستم امنیتی است چرا که نظارت و امنیت 24 ساعته به خصوص در شب ها اهمیت بالایی دارد. دید در شب در انواع مدل دوربین داهوا به چند صورت استارلایت، سنسور های LED و IR است. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان