قیمت روز میلگرد حرارتی ، الکترود و قوطی پروفیل

میلگرد حرارتی، نوعی از میلگرد است که برای مقابله با اثرات دمایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. میلگردهای حرارتی به صورت عمود نسبت به هم و به شکل تی انگلیسی قرار می‌گیرند. میلگردهای معمولی با تغییر حرارت دچار انقباض و انبساط شده و نتیجه فشار به بتن وارد شده و منجر به تضعیف و از بین رفتن استحکام آن خواهد شد ، در ادامه با فولادین همراه باشید .

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

میلگرد کلاف حرارتی چیست ؟

قیمت میلگرد کلاف به صورت روزانه در وبسایت فولادین بروزرسانی می شود . میلگرد کلاف، کلاف‌های درهم‌پیچیده‌ای هستند که در سازه‌های صنعتی و ساختمانی کاربردهای بسیار زیادی دارند . از میلگرد کلاف می‌توان در سیم‌های برق و دکل‌ها، در سیم بکسل، ساخت پیچ و مهره و همچنین ساخت صنایع الکترود سازی و جوشکاری استفاده کرد .

 

 

کاربرد میلگرد کلاف چیست ؟

همان طور که گفتیم علاوه بر آرماتورهای داخلی تیرچه ، تعدادی آرماتور تحت عنوان آرماتورهای حرارتی ، عمود بر تیرچه ها قرار داده می شوند که به خوبی با ترک های حرارتی بتن و جمع شدگی آن مقابله می نمایند. به طور کلی این میلگردها به صورت چپ و راست بر روی سقف قرار می گیرند و در زمانی که بتن با افت حرارت مواجه می شود از ترک خوردن آن جلوگیری می کند. بهترین مکان قرارگیری این میلگردها یک سوم بالای ضخامت دال بتنی می باشد. لازم به ذکر است که این میلگردها تنها حرارتی نبوده و نقش باربری نیز دارند. همچنین این آرماتورها در هنگام آتش سوزی از تخریب بتن جلوگیری می کنند. قطر این میلگردها معمولا در محدوده 6.5-6 می باشد و در برخی موارد از سایز 8 آن ها نیز استفاده می گردد .

 

 

قیمت روز الکترود جوشکاری

الکترود ماده‌ای رسانا است که از یک سو به بخش فلزی (مانند سیم مسی) و از سوی دیگر به بخش غیرفلزی (نیمه‌رسانا، الکترولیت یا خلأ) در یک مدار الکتریکی متصل می‌شود و بین آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند .

الکترود جوشکاری می تواند با عبور دادن جریان الکتریکی یک قوس الکتریکی ایجاد کرده و برای جوشکاری فلزات به کار رود ، الکترودهای جوشکاری در قطرهای مختلف وجود دارند که هر یک از قطرها را برای جوش دادن ورق های با ضخامت های مختلف به کار می برند ، ورق هایی که دارای ضخامت بیشتری می باشند برای جوش دادن آنها باید از الکترودهای با قطر کمتر استفاده کرد و برعکس در ورق هایی که ضخامت کمی دارند الکترودهایی با قطر بالا مورد استفاده قرار می گیرد . برای اطلاع از قیمت الکترود می توانید با کارشناسان فولادین تماس حاصل نمایید .

 

5

 

قیمت روز پروفیل و قوطی آهن

پروفیل ها بشکل مربع و مستطیل وجود دارند که در مقاطع کوچک آن جهت نرده های فلزی برای در و پنجره ها، راه پله ها، نرده کشی دیوارهای کارخانه ها، پیاده روها و نیز خیابانها استفاده می گردد، اما مقاطع بزرگتر پروفیل ها به ستونی معروف هستند که در ساخت ستون و اسکلت فلزی کاربرد دارد . قیمت پروفیل به صورت روزانه دچار نوسانات بسیاری می شود از این رو بهتر است قبل از خرید و تصمیم گیری با کارشناسان فولادین تماس حاصل نمایید .

 

 

تاریخچه پروفیل و قوطی

اوایل قرن ۱۹ میلادی تولید انواع پروفیل در انگلستان آغاز شد. پل قوسی در اسکاتلند از اولین سازه‌های ساخته‌شده با پروفیل محسوب می‌شود. ایران پس از جنگ جهانی دوم با افزایش جمعیت روبه رو شد. به دنبال این افزایش، نیاز به مسکن نیز افزایش یافت. در این زمان به دلیل کمبود چوب، انواع پروفیل در ساخت خانه به کار گرفته شد .

 

6

 

پروفیل صنعتی

پروفیل صنعتی یکی از محصولاتی است که در صنایع مختلف مانند خودرو سازی، صنعت نظام و غیره استفاده می شود. این نوع پروفیل ها استفاده های تخصصی تری نسبت به نوع ساختمانی دارند. در صنعت خودرو سازی از اشکال قوطی مربعی و مربع مستطیلی استفاده می شود. در پروفیل های صنعتی خصوصیات مکانیکی و الکتریکی سطح مقطع از اهمیت زیادی برخوردار است. دانش فنی و تجهیزات موجود در کارگاه های تولید پروفیل صنعتی حرف اول را می زند. به همین دلیل، هر کارگاهی قادر به تولید این نوع پروفیل نیست .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان