با مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به هلند آشنا شوید

داشتن مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به هلند، یکی از دغدغه‌های مهم متقاضیان مهاجرت است. این کشور از یک سو به‌ دلیل اقتصادی قدرتمند، موفق به ایجاد سیستم آموزشی توانمندی شده ‌است و از سوی دیگر با داشتن زمینه‌های فرهنگی گوناگون و مناظر زیبا یکی از مقاصد قابل ‌توجه برای مهاجرت است. در این کشور برخلاف سایر کشورهای اروپایی می‌توان با هزینه پایین‌تری زندگی کرد. اگر مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به هلند را داشته‌ باشید، امکان اخذ بورسیه تحصیلی هم شرایط شما را در آن‌ کشور بهبود می‌بخشد. در ادامه شما را با شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت آشنا می‌کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

با تحصیل در هلند آینده شغلی خود را تضمین کنید

در این‌ کشور به ‌دلیل سبک تدریس در موسسات آموزشی، دانشجویان با کار گروهی آشنا هستند. به همین دلیل دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را از هلند دریافت کرده‌اند، با احتمال بیشتری کار پیدا می‌کنند. کار تشکیلاتی و تاکید سیستم آموزشی بر ارتقای ارتباطات دانشجویان و مدرسین سبب می‌شود نگاه ‌مثبتی به این دانشجویان شکل بگیرد. چرا که یکی از چالش‌های کارجویان آشنا نبودن با شبکه‌سازی و متقاعد ساختن کارفرما است.

اما در سیستم آموزشی هلند هنر ارتباط‌ گرفتن در کنار تحصیل به دانشجو آموخته می‌شود. از سوی دیگر به دلیل رعایت استانداردهای سختگیرانه‌ای که در این سیستم وجود دارد، کارفرما راحت‌تر می‌تواند به متقاضی فارغ‌التحصیل از هلند اعتماد کند. پس دانشجویانی که از این کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند، شانس بیشتری برای نشان‌ دادن توانمندی‌های علمی خود در کنار توانایی‌های اجتماعیشان خواهند داشت.

تحصیل در کشور هلند

دانشجویان تحت حمایت دولت هلند هستند

سیستم آموزشی این کشور یکی از بنیادی‌ترین‌ علل رشد اقتصاد است. با جذب دانشجوهای نخبه از سراسر جهان و ارائه ویزای کاری برای اقامت در این ‌کشور، نیروی کار مناسب برای مشاغل مهندسی و پزشکی همواره در دسترس خواهد بود و مدیریت منابع انسانی به بن‌بست نمی‌رسد. به همین ‌دلیل علیرغم این‌که هزینه تحصیل در این ‌کشور نسبت به سایر کشورهای اروپا بالاتر است، دولت از دانشجویان به شکل‌های مختلفی حمایت می‌کند:

وام‌ دانشجویی در هلند

در طی ‌مدت تحصیل شهریه از طریق بانک به حساب دانشجو ریخته‌ می‌شود و او می‌تواند دو سال بعد از اتمام تحصیل به بازپرداخت آن بیندیشد. البته نرخ بهره هم در این بازپرداخت بنا به مدت‌زمان تحصیلی دانشجو محاسبه می‌شود. پرداخت‌ وام به دانشجو کمک می‌کند بدون دغدغه دوران ‌تحصیل خود را بگذراند و بعد از اتمام آن و یافتن شغل مناسب، آن را پس بدهد.

بورسیه‌ دانشجویی در هلند

در صورتی‌که نمرات دانشجو بالا باشد یا مقالات خوبی ارائه کند، می‌تواند از بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری استفاده کند. بر اساس ‌استفاده از بورسیه دانشجو بعد از اتمام تحصیل به مدت معینی در خدمت دانشگاه درمی‌آید. البته بورسیه تحصیلی بسیار نادر است و معمولا در مقطع دکتری رخ می‌دهد.

کار دانشجویی در هلند

یک دانشجو می‌تواند در کنار تحصیل ساعات معینی را به کار پاره‌وقت بپردازد. اما با اخذ مجوز این میزان بالاتر هم می‌رود. از آن‌جایی که هزینه زندگی در کشور هلند از 1000 یورو هم می‌تواند پایین‌تر باشد، این مشاغل به دانشجو کمک می‌کنند در تامین هزینه‌های ‌زندگی‌خود مشکلی نداشته و تحصیل در هلند برای آن‌ها ساده‌تر باشد. البته در صورتی‌که از بورسیه تحصیلی بهره‌مند شوند، امکان اشتغال به کار دانشجویی وجود ندارد. دانستنی‌های بیشتر درباره تحصیل در هلند را از اینجا به دست آورید.

ویزای همراه در هلند

دانشجویانی که تمایل دارند به همراه خانواده خود به این کشور مهاجرت کنند، می‌توانند برای اخذ ویزای آن‌ها در کنار ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند. همسر و فرزندان زیر 18 سال این افراد تحت پوشش قرار گرفته و حتی در صورت موافقت اداره کار می‌توانند در کنار دانشجو برای تامین هزینه‌های زندگی شغلی داشته‌ باشند. می‌توان گفت ارائه ویزای همراه یکی از بهترین حمایت‌های دولت از دانشجویان است.

تحصیل رایگان در هلند

علیرغم این‌که در این ‌کشور مراکز آموزشی زیادی به ‌زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، اگر دانشجویی موفق به فراگیری زبان هلندی بشود تا از موسساتی استفاده کند که به زبان اصیل این‌ کشور آموزش می‌دهند، تحصیل او کاملا رایگان خواهد بود.

اخذ ویزای تحصیلی هلند

اولین گام برای اخذ ویزای تحصیلی چیست؟

در راستای تهیه مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به هلند باید به این‌ نکته توجه کنید که بدون برقرار کردن ارتباط مناسب با اساتید و کارمندان‌ دانشگاه شانسی برای تحصیل نخواهید داشت. پس اولین شرط موفقیت یا به زبان بهتر گام ‌اول در تحصیلات آکادمیک در این کشور تسلط به بان انگلیسی است:

مدرک معتبر زبان

برای اخذ ویزا به حداقل نمره 6 در مدرک آیلتس خود نیاز است. البته دانشجویانی که تا نمره 5.5 گرفته ‌باشند، توسط موسسات آموزشی، وارد دوره‌های آموزش زبان ‌انگلیسی می‌شوند. البته این امکان در همه دانشگاه‌ها وجود ندارد و پایین بودن سطح تسلط دانشجو انتخاب‌های او را محدود خواهد ساخت. برای اخذ مدرک معتبر منابع آزمون آیلتس یا تافل باید به خوبی مطالعه شود تا سطح تسلط دانشجو افزایش یابد.

پاسپورت

داشتن گذرنامه معتبر با عکس ‌مناسب، گام بعدی در اخذ ویزای تحصیلی به هلند است. شناسنامه و کارت ‌ملی هم لازم است.

مدرک تحصیلی

بسته به مقطعی که تقاضای تحصیل در آن مطرح می‌شود، مدرک متفاوتی نیاز است. امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی، ارشد و پی‌اچ‌دی در موسسات این کشور فراهم است. ریز نمرات درسی باید در کنار آخرین مدرک‌ تحصیلی شما به انگلیسی ترجمه شود. در این ‌بخش به سوابق کاری مربوط به تحصیلات هم باید اشاره داشته باشید.

نامه پذیرش

بعد از انتخاب یک ‌دانشگاه و بررسی شرایط آن، ایمیل درخواستی به دانشگاه فرستاده شده و شرایط دانشجو در آن گفته ‌می‌شود. در این ایمیل بسیار مهم است که انگیزه تحصیل در این ‌دانشگاه مطرح شده و اقدامات و رزومه دانشجو ارائه شود. چنان‌چه شرایط دانشجو توسط این موسسه ارزیابی شود و نتیجه لازم را اخذ نماید، دانشگاه برای او نامه‌پذیرش می‌فرستد. برای اخذ پذیرش باید یک برنامه‌ مطالعاتی ارائه گردد تا ارتباط رشته دانشجو و مطالعات او با رشته‌ای که قصد تحصیل در آن را دارد، مشخص گردد.

پذیرش برای ویزا

اکنون دانشگاه برای دانشجو نامه پذیرش ویزا ارسال می‌کند. در صورتی‌که این ‌نامه دریافت نشده ‌باشد، باید پیگیری شود تا حتما اخذ ویزا تسریع گردد. ارسال ویزای تحصیلی منوط به پذیرش اولیه دانشگاه است و لازم خواهد بود که دانشگاه تمام مدارک دانشجو را بررسی کند. سپس خود دانشگاه درخواست شما را به مرکز مهاجرت و تابعیت هلند ارسال می‌کند. پذیرش ویزا منوط به پرداخت هزینه‌های آن است که شامل بیمه مسافرتی، بلیط رفت و برگشت و ترجمه مدارک لازم به زبان انگلیسی است.

توانایی مالی

هر چند تحصیل در هلند معمولا با امتیازاتی که از جانب دولت به دانشجویان ارائه می‌شود، هزینه‌های طاقت‌فرسایی ندارد، اما لازم است برای اخذ ویزا توانایی پرداخت حداقل هشتصد و هفتاد یورو در ماه، اثبات شود. برای اثبات این نکته گردش مالی سه ماه ‌اخیر لازم است در پرونده درج شود.

مدارک دیگر

ارائه گواهی سلامت و اخذ واکسن‌های کرونا (فایزر، آستارازانکا، سینوفارم) و همچنین گواهی عدم سوء‌پیشینه برای اخذ ویزا لازم است. در صورتی‌که تقاضای ویزای متاهلی درمیان باشد، ارسال مدارک ازدواج هم لازم است. دو قطعه عکس رنگی ‌جدید و گواهی اشتغال به تحصیل هم باید ارائه شود.

اقامت بعد از اتمام تحصیلات در هلند

وقتی دوره تحصیلات به انتها برسد، دانشجو موظف به ترک این‌ کشور خواهد بود. کسی که مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به هلند را را به‌دست آورد و بتواند تحصیلات خود را در این ‌کشور کامل و اقامت خود را تمدید کند. کشور هلند این ‌امکان را به دانشجویان می‌دهد که در صورت ‌تمایل به ادامه زندگی در هلند، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

برای این نوع ویزا در ابتدا باید در خواست تغییر ویزا به دانشگاه ارائه شود. دانشجو تا یک‌ سال فرصت دارد به دنبال کار بگردد. البته موسسات آموزشی دانشجویان را  به شرکت‌های چندملیتی معرفی می‌کنند. این شرکت‌ها در صورتی‎که توانمندی دانشجو را نیاز داشته‎‌ باشند، درخواست کار او را می‌پذیرند. در کشورهای دیگر اروپا هم امکان اشتغال به کار متناسب وجود دارد. اخذ ویزای کاری به دانشجو امکان ادامه تحصیل و اقامت طولانی‌مدت هم می‌دهد.

تحصیل خود را در هلند آغاز کنید

کشور هلند جاذبه‌های زیادی برای تبدیل‌ شدن به گزینه مهاجرت دارد. هزینه پایین ‌زندگی، موسسات معتبر آموزشی، طبیعت زیبا و جاذبه‌های گردشگری و مواجهات فرهنگی از سراسر اروپا از جمله این امتیازات هستند. همین ‌نکته باعث شده است برای کسب مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به هلند آموزش‌هایی طراحی شود.

هرچند نظام اقتصادی پویای این‌ کشور به شکل ‌گرفتن نظام آموزشی قدرتمندی منجر شده‌ است، اما تحصیل در این ‌کشور هزینه‌های بیشتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی دارد. این هزینه‌های گزاف با حمایت دولت از دانشجویان جبران می‌شود. دولت در قالب وام ‌دانشجویی، بورسیه تحصیلی، کار دانشجویی و تحصیل رایگان در صورت آموزش زبان‌ هلندی از تحصیل حمایت می‌کند.

برای آغاز مهاجرت در ابتدا داشتن مدرک زبان معتبر مهم است، پاسپورت و مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات به انگلیسی ترجمه می‎شود. نامه پذیرش دانشگاه به ضمیمه پذیرش ویزا لازم است. تمکن مالی متقاضی باید اثبات شده و گواهی سلامت و واکسن‌هایی که نیاز باشد، ارائه شود. برای اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ سوالات خود، به myarman.com مراجعه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان