7 علت سرد نبودن یخچال

یخچال یکی وسایل بسیار مهم و ضروری در خانه می باشد که اصلی ترین وظیفه آن سرد کردن و خنک نگه داشتن مواد غذایی درون آن می باشد. این دستگاه از قطعات و بخش های مختلفی تشکیل شده است که گاهی اوقات این قطعات با مشکلاتی مواجه شده و در عملکرد یخچال اختلالاتی را ایجاد می کنند. یکی از این اختلالاتی که ممکن است ایجاد شود، سرد نبودن و خنک نشدن محیط یخچال می باشد. در این مطلب قصد داریم به برسی دلایل سرد نبودن یخچال بپردازیم.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 برخی از دلایل و عوامل سرد نبودن یخچال

 1 . مسدود شدن مسیر گردش هوا

 در یخچال فریزر ها تعدادی فن وجود دارد که وظیفه آن منتقل کردن جریان هوا و گردش آن یخچال می باشد.گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلفی مانند زیاد بودن مواد غذایی و یا بزرگ بودن ظروف و بسته های درون یخچال عملکرد این فن ها دچار اختلال شود و مسیر گردش هوا مسدود شود.این موضوع باعث می شود هوا به خوبی در محیط یخچال جریان پیدا نکند و به خوبی خنک نشود.

 2 . خرابی برد الکتریکی

 خراب شدن برد الکتریکی نیز می تواند از دلایلی باشد که موجب سرد نشدن یخچال می شوند.برد الکتریکی در یخچال وظیفه کنترل عملکرد تمامی بخش های دستگاه را بر عهده دارد. در صورتی که این قطعه با مشکلی مواجه شود در عملکرد دستگاه اختلالات زیادی ایجاد می شود که سرد نشدن یخچال یکی از آن ها می باشد.

 

 3 . خرابی درب یخچال

 وجود مشکل در درب یخچال و یا به خوبی بسته نشدن آن از جمله دلایلی است که باعث سرد نشدن یخچال می شود. گاهی اوقات ممکن است قفل درب یخچال مشکل شود و به درستی بسته نشود. این امر باعث می شود هوای سرد از یخچال خارج شود و دمای آن افزایش یابد.علاوه بر قفل درب یخچال، واشر و لاستیک دور درب یخچال در صورتی که شل شوند و یا از درب جدا شوند، باعث ورود هوای گرم محیط به محیط یخچال می شوند. خرابی درب یخچال همچنین باعث می شود به تدریج در یخچال برفک ایجاد شود که عملکرد دستگاه را به طور کلی مختل می کند.

 4 . کثیفی کویل های کندانسور

 کویل های کندانسور در قسمت پشتی یخچال دارند و به طور طبیعی به علت وجود گرد و غبار دچار کثیفی می شوند.کثیف شدن کویل های کندانسور باعث می شود محیط داخلی دستگاه به خوبی خنک نشود. توصیه می شود کویل کندانسور یخچال خود را هر 6 ماه یک بار از دستگاه جدا کرده و سیم های آن ها را به طور کامل تمیز کنید. این کار به راحتی می تواند از کثیفی و اختلال در عملکرد کندانسور و همچنین یخچال جلوگیری کند.

 5 . نگهداری یخچال در مکان نامناسب

 توصیه می شود همیشه یخچال خود را در محیطی قرار دهید که دمای آن معتدل باشد.در صورتی که یخچال خود را در محیطی قرار دهید که دمای آن بسیار بالا یا پایین باشد؛ این امر ممکن است در خنک شدن یخچال اختلال ایجاد کند. به این صورت که اگر محیط خیلی سرد باشد، در یخچال حالتی شبیه به گیج شدن ایجاد می شود و به اندازه کافی سرما تولید نمی کند. از طرفی اگر محیط خیلی گرم باشد، در این شرایط فشار بیشتری به دستگاه وارد می شود که این فشار بیشتر خود نیز باعث ایجاد گرما شده و در عملکرد بسیاری از بخش های دستگاه اختلال ایجاد می کند. از این رو بهتر است یخچال را خود را در محیطی نگهداری کنید که نه خیلی سرد باشد و نه خیلی گرم.

 6 . عدم تنظیم دمای یخچال

 در بسیاری از موارد بالا به خرابی بخش های مختلف یخچال اشاره کردیم که هر کدام از آن ها می توانند عمال سرد نشدن یخچال باشند.اما گاهی اوقات ممکن است قطعات و قسمت های مختلف دستگاه کاملا سالم باشند و سرد نشدن آن به دلیل تنظیم نبودن تنظیمات مربوط به دما باشد. در یخچال های امروزی تنظیم دما با استفاده از صفحه دیجیتال و کلید هایی که بر روی یخچال قرار داده شده اند انجام می گیرند. این کار در یخچال های قدیمی تر با استفاده از ترموستات های ولومی صورت می گیرد.

شما باید دمای یخچال خود را با استفاده از این تنظیمات در فصول گرم و سرد سال و همچنین نسبت به محیطی که یخچال خود را در آن قرار داده اید تنظیم کنید. گاهی اوقات تنها با تنظیم صحیح دمای یخچال می توان از بسیاری از مشکلاتی که مربوط به دما می شوند جلوگیری کنید.

 7 . کمبود گاز مبرد

 گاز مبرد در سرد شدن یخچال نقش بسیار مهمی دارد. در واقع این گاز است که با انجام فرآیند هایی در بخش های مختلف یخچال به مایع تبدیل شده و موجب سرد شدن آن می شود. می توان گفت از رایج ترین دلایل سرد نشدن یخچال همین مورد می باشد. در صورتی که گاز مبرد در یخچال شما دچار کمبود و یا نشتی شد می توانید از یک تعمیرکار کمک گرفته و این مشکل را برطرف کنید.

 امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را با برخی از دلایل سرد نشدن یخچال آشنا کنیم.

عیب یابی و رفع مشکل سرد نبودن یخچال ، نیازمند تجربه و مهارت تعمیرکار مجاز است. برای تعمیر یخچال در شهریار ، با ماندگار سرویس تماس بگیرید. 09303030266

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان