کدام مرحله ایمپلنت دندان درد دارد ؟ بررسی مرحله به مرحله

یک مسئله مهم قبل از یک درمان برای افراد این است که درد آن چقدر و چگونه است ؟ ایمپلنت دندان نیز یک درمان شگفت انگیز برای جایگزین دندان از دست رفته است که به علت نیاز به جراحی بعد از کمی درد وجود خواهد داشت. در این مقاله به پاسخ سوال کدام مرحله ایمپلنت دندان درد دارد ؟ می پردازیم.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

آیا ایمپلنت دندان درد دارد ؟

در نظر داشته باشید که ایمپلنت دندان دارای متعددی می باشد اما معمولا مرحله جراحی یا قرار دادن پایه در استخوان برای افراد دلهره آور می باشد. نکته اول این است که شما در زمان جراحی ایمپلنت تقریبا دردی را احساس نخواهید کرد و به طور درد ایمپلنت بعد از چند ساعت بعد جراحی ایمپلنت آغاز می شود.

درد بعد از جراحی ایمپلنت معمولا در حدود کمتر از 3 روز تسکین پیدا می کند و درد در این طول مدت به حدی نمی باشد که نتوان آن را تحمل کرد. همچنین این درد را می توان با مسکن و مراقبت های صحیح ایمپلنت تا حد بسیار زیادی کاهش داد.

کدام مرحله ایمپلنت دندان درد دارد؟

به طور کلی اصلی ترین درد ایمپلنت در مرحله بعد جراحی ایمپلنت دندان می باشد. درد بعد این مرحله به علت نیاز به ترمیم محل زخم دارد و این درد ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد.

در نظر داشته باشید که مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت دندان هم مهمترین مرحله ایمپلنت نیز می باشد. مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت علاوه بر تسکین درد، بر موفقیت درمان تاثیر مستقیم دارد و حتما دستورالعمل های پزشک را مو به مو رعایت فرمایید.

6

درد ایمپلنت در هر مرحله ایمپلنت

در متن بالا با پر درد ترین مرحله ایمپلنت دندان آشنا شدید. اما اگر می خواهید بدانید هر مرحله از ایمپلنت دندان چه قدر درد دارد، با ما همراه باشید.

درد بعد از جراحی ایمپلنت

همانطور که گفته شد، این مرحله از ایمپلنت دارای دردی می باشد که غیر قابل تحمل نیست و می توان با مراقبت های ایمپلنت و مسکن ها آن را تسکین داد. البته این درد وابسته به تعداد ایمپلنت، شرایط جراحی، درمان های جانبی و میزان تحمل درد فرد به فرد متفاوت می باشد.

درد بعد از هیلینگ ایمپلنت

درد بعد از هیلینگ در فرد به فرد متفاوت می باشد. بسیاری از بیماران در این مرحله از ایمپلنت دردی احساس نخواهند کرد اما در برخی موارد نیاز به برش کوچکی از لثه وجود دارد تا بتوان هیلینگ را بر روی پایه بست و ممکن درد کمی وجود داشته باشد که اصلا غیر قابل تحمل نیست.

درد بعد از قالب گیری ایمپلنت

به طور کلی درد در مرحله بعد از قالب گیری ایمپلنت دندان نیز در فرد به فرد متفاوت می باشد و برخی در این مرحله کمی احساس ناخوشایند ممکن است داشته باشند و درد کمتر در بین آنها دیده میشود. در صورتی درد احساس کردید یا نسبت درد حساس هستید، می توانید از پزشک بخواهید که برای شما بی حسی استفاده کند.

7

همچنین منظور از احساس ناخوشایند در این مرحله این است که بعضی از افراد نسبت به مواد قالب گیری دارای احساس بدی نسبت به مزه آن هستند. در بعضی دیگر افراد ممکن است زمانی که تری های قالب گیری در درون دهان آنها قرار بگیرد، کمی حال تهوع داشته باشید.

در نظر داشته باشید درد این مرحله ایمپلنت به ندرت دیده می شود.

درد هنگام نصب روکش ایمپلنت

به طور می توان این مرحله از ایمپلنت را کم دردترین مرحله یاد کرد. در این مرحله روکش آماده شده توسط لابراتور بر روی روکش ایمپلنت بسته می شود و دردی در این مرحله احساس نخواهید کرد.

میزان درد ایمپلنت دندان چقدر است  ؟

به طور کلی باید در نظر داشته باشید میزان احساس درد به نسبت فرد به فرد وابسته به شرایط و میزان تحمل درد متفاوت است اما به ندرت دیده می شود فردی دردی بسیار غیر قابل تحمل را احساس کرد و معمولا این درد با مسکن ها قابل تسکین است. همچنین برخی از افراد در ایمپلنت دندان را کمتر از عصب کشی توصیف کرده اند.

درد درمان های جانبی ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان برای قرار دادن در استخوان نیاز به شرایط خاصی دارد که یکی از مهم ترین آنها استخوان با تراکم کافی می باشد. در صورتی استخوان کافی برای قرار دادن پایه ایمپلنت وجود نداشته باشد، نیاز به درمان های جانبی مانند سینوس لیفت و پیوند استخوان وجود دارد.

سینوس لیفت و پیوند استخوان را نمی توان به عنوان مرحله مستقیم ایمپلنت دندان یاد کرد زیرا بسیاری از افراد به این درمان نیاز پیدا نمی کنند. به طور درد این درمان ها ممکن است بیشتر از درد جراحی ایمپلنت دندان باشد و به مراقبت های خاص تری نیاز دارد. همچنین این دو درمان می توان قرار دادن پایه ایمپلنت را برای مدتی به تعویض انداخت.

به طور کلی سینوس لیفت جراحی حساس تری به نسبت ایمپلنت دندان می باشد و درد آن از ایمپلنت دندان بیشتر است. همچنین درد و خونریزی در این درمان بیشتر است و به مراقبت های ویژه تری نیاز دارد.

درد پیوند استخوان برای ایمپلنت وابسته به نوع و شدت آن متفاوت می باشد اما به نسبت سینوس لیفت از درد و خونریزی کمتری برخوردار می باشد. پیوند استخوان در صورتی که در وسعت آن کم باشد، دردی زیادی نخواهد داشت. همچنین پیوند استخوان نیز به مراقبت های خاص تری نیاز دارد.

برای اینکه درد کمتری بعد از ایمپلنت داشته باشیم چه کنیم ؟

  • دستورالعمل های پزشک را مو به مو رعایت فرمایید.
  • دارو های تجویز شده را منظم مصرف کنید و تا پایان دوره گفته شده ادامه دهید.
  • از کمپرس یخ استفاده کنید و به مدت یک ربع بر روی محل قرار داده و چندین بار اینکار را در روز تکرار کنید.
  • رعایت بهداشت دهان، دندان و استفاده از دهان شویه. همچنین در نظر داشته باشید هنگام مسواک محل زخم را در روز های اول مسواک نکنید و دهانشویه را به آرامی در دهان خود بچرخانید.
  • بعد از ایمپلنت دندان از غذای های نرم، مقوی و ولرم استفاده کنید.

منبع : درد ایمپلنت دندان ، dental implant pain

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان