پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

  بسیاری از اندام ها با اندازه های استاندارد موجود در بازار مطابقت ندارند. شلواری که خریداری می کنید ممکن است اندازه دقیق شما نباشد و باید تنگ شود. گاهی اوقات قسمت کمر پهن است، گاهی اوقات قسمت باسن پهن است. حتی ممکن است وزن کم کنید و شلوارتان برایتان خیلی بزرگ باشد.

شما می توانید با توجه به سایز خود از خیاط شلوار سفارش دهید، خیاط مدل مناسبی را برای شما طراحی می کند و شلوار مناسب شما را می دوزد. اما برای داشتن شلوار جین نمی توانید این کار را انجام دهید و باید از شلوارهای موجود در بازار استفاده کنید، با دانستن چند ترفند می توانید سایز شلوار را تغییر دهید و به شکلی بدوزید که مشخص نباشد. شما خیلی لاغر هستید.. شاید فکر کنید که تنگ کردن شلوار کار ساده ای است اما باید بدانید که این کار به نکات کوچکی نیاز دارد که باید به آن توجه کنید. بدون در نظر گرفتن این نکات، شلواری که می پوشید ظاهر خوبی نخواهد داشت.

اگر شلوار از قسمت کمر گشاد باشد

اگر فقط قسمت کمر برای شما گشاد است می توانید یکی دو تکه از قسمت کمر شلوار جدا کنید و از آن قسمت یکی دو عدد ساسون بگیرید. بعد از دوخت ساسون می توانید دوباره کمربند را به کمر بدوزید. به این ترتیب، کمر قوی تر خواهد شد و سست نمی شود. قبل از دوخت کمر را کوتاه کنید. ساسون باید به پشت شلوار دوخته شود. دوخت ساسون به جلوی شلوار باعث برآمدگی جلوی شلوار می شود.

روش دیگری که می توانید برای باریک کردن کمر شلوار استفاده کنید، دوخت کش پشت شلوار است. این روش برای شلوار بچه گانه بسیار مفید است. کش قابل تنظیم را می توان در شلوار بچه گانه استفاده کرد. این کش ها با استفاده از دکمه به پشت شلوار بسته می شوند. به این ترتیب می توانید سایز کمر شلوار را با تغییر سایز کمر کودک تغییر دهید.

برای بستن کش به شلوار بزرگسال ابتدا دو تکه از پشت کمر مشخص کنید و پس از چسباندن کش به کمر شلوار، دو طرف کش را به پشت شلوار بدوزید. اگر نمی توانید کش را به کمر شلوار وارد کنید، کش را از داخل شلوار به پشت کمر بدوزید.

 

اگر شلوار از قسمت کمر و باسن گشاد باشد

برخی از افراد دارای کمر گودی هستند و به همین دلیل پشت شلوار به اندازه کافی به کمرشان نمی خورد و در این قسمت گشاد می شود. این روش برای این دسته از افراد مناسب است. با سنجاق از شکاف کمر و درز پشت شلوار تا جایی که شلوار گشاد است علامت بزنید.

کمر شلوار را از قسمت مشخص شده جدا کنید.

قسمت مشخص شده را به بالای شلوار بدوزید.

درز دوخته شده قبلی را باز کرده و دوباره از بالای شلوار بدوزید. ابتدا درز را مطابق تصویر با سوزن کوتاه کنید. با استفاده از سوزن خیاطی و سوزن دوخت مانند قبل دو درز بدوزید.

در نهایت کمربندها را ببرید و کمر شلوار را دوباره ببندید. در اینجا می توانید ابتدا کمر را با سوزن درست کنید و سپس با کف و سوزن مخصوص بدوزید.

اگر کمر شلوار از پهلو گشاد باشد

افراد بدون گودی کمر نمی توانند با روش های قبلی شلوار خود را تنگ کنند. در عوض باید شلوار را از پهلوها تنگ کنند. شلوار را از پشت نخ بکشید و در پهن ترین قسمت کمر سنجاق بزنید و اضافات پارچه را بدوزید و برش بزنید.

اگر شلوار در قسمت باسن گشاد باشد

اگر شلوار شما در قسمت باسن گشاد و زیر باسن خمیده است. شما باید مانند قبل عمل کنید. با تفاوتی که باید به پایین سنجاق کنید. پین زدن تا زانو ادامه دارد. درز پهلو از کمر تا باسن را با سوزن علامت بزنید و بدوزید. هنگام دوخت شلوار، آن را کمی بکشید تا چین ها بیرون بیایند و به پاها بچسبند. این روش تنگ کردن شلوار برای افرادی که وزن کم کرده اند مناسب است.

تهیه بهترین و با کیفیت ترین لوازم خیاطی از فروشگاه دنیای نخ

یکی از مهمترین عوامل دوخت با کیفیت و کار راحت با چرخ خیاطی استفاده از نخ های با کیفیت خیاطی است. با تهبه لوازم خیاطی، انواع کش، انواع نخ های خیاطی و ... از فروشگاه دنیای نخ، تجربه یک دوخت و دوز متفاوت، با کیفیت و شیک را داشته باشید.

فروشگاه دنیای نخ یکی از معتبر ترین، قدیمی ترین و با کیفیت ترین فروشگاه آنلاین در حوزه لوازم خیاطی، خرازی و نخ است. با مراجعه به بخش فروشگاه میتوانید تمامی موارد مورد نیاز خود را به راحتی و با خیال راحت تهیه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان