پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

مایکروویو یک وسیله برقی خانگی است که برای یخ زدایی، گرم کردن یا پخت سریع مواد غذایی حاوی آب با استفاده از تابش الکترومغناطیسی با فرکانس بالا ، 45/2 گیگاهرتز طراحی شده است. خرابی این دستگاه ها نیز مانند تمام وسایل برقی دیگر امری بدیهی است که در این صورت ضروری است دستگاه توسط مراکز یا تعمیرکاران متخصص تعمیر شود.

یکی از ویژگی های دستگاه های مایکروویو این است که تمام قطعات آن به صورت سری به هم متصل می شوند. ابتدا باید به مگنترون فوق و مدار منبع تغذیه آن توجه کنید .  پس از برداشتن قاب محافظ، یک ترانسفورماتور با یک خازن بزرگ که در نزدیکی آن قرار دارد مشاهده می شود.  دیود نیز در اینجا قرار دارد.  مگنترون با ولتاژ بالا کار می کند..

برای بررسی دستگاه  پس از خاموشی کامل مایکروویو و از برق کشیدن آن، خازن ، ولتاژ باقیمانده را از دست می دهد و احتمال برق گرفتگی کاهش می یابد.

تعویض صفحه میکا مایکروویو چگونه انجام می شود؟

محتمل ترین خرابی ها در مایکروویو در ناحیه صفحه میکا رخ می دهد. انرژی در طول میله از مگنترون به موجبر تامین می شود.  موجبر حساسیت بالایی به حضور باقی مانده مواد غذایی مختلف دارد.  زیرا همه این آلاینده‌های باقی مانده در داخل مایکروویو مشتعل می شوند ، جرقه می‌زنند و در نتیجه عملکرد پایدار مایکروویو را مختل می ‌کنند. برای جلوگیری از موقعیت های پیش بینی نشده، سازندگان تصمیم گرفتند که موجبر را با صفحه میکا ببندند.  این صفحه دارای خواص نرم و انعطاف پذیر و قیمت نسبتا مقرون به صرفه است. تعمیر چنین خرابی با دستان خود دشوار نیست و ممکن است خودتان هم بتوانید این مشکل را رفع کنید اما اگر از امور فنی بی اطلاع هستید حتما از تعمیرکاران ماهر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید . ویژگی صفحه میکا این است که سطح فرکانس 45/2 گیگاهرتز را بدون مانع منتقل می کند و  در این فرکانس است که مایکروویو کار می کند.

همچنین صفحات میکا خیس نمی شوند که هنگامی که مایعات در داخل مایکروویو گرم می شوند، این یک عامل بسیار مهم است.  از این گذشته ، آب بسیار سریع فرکانس ساطع شده 45/2 گیگاهرتز را جذب می کند و خطر آسیب جدی وجود دارد. 

چه عواملی بر تخریب صفحه میکا مایکروویو تاثیر می گذارند؟ 

اکثر غذاهای گرم شده حاوی مقدار زیادی چربی، روغن و سایر مواد مشابه هستند.  به محض برخورد چنین قطره ای به صفحه میکا، یک پل سیمی کوچک ایجاد شده و به محض اینکه جرقه هایی در داخل دستگاه  وجود می آید، نشانه مطمئنی است که به زودی مایکروویو از کار افتاده و نیاز به تعمیر دارد.

خرابی های رایج مایکروویو و روش های رفع آنها

1 . عدم پاسخ دستگاه به دکمه پاور

در این مورد برای تشخیص مشکل و تعمیر دستگاه  باید از الگوریتم های زیر پیروی نمود:

- ابتدا باید وجود ولتاژ در منبع تغذیه را بررسی نمود. در صورت نبودد ولتاژ، مشکل منبع تغذیه را برطرف کنید، در غیر این صورت به مرحله بعدی بروید.

- منبع تغذیه ماژول کنترل را بررسی کنید و  برای این کار از فیوز شروع کنید . در صورت سوختن ، آن را تعویض کنید . پس از آن، دستگاه را روشن کنید و سعی کنید مثلا یک لیوان آب را گرم کنید. اگر همه چیز کار کند، تعمیر کامل است. اگر فیوز منفجر شد، مشکل در ماژول کنترل است و باید تعمیر یا تعویض شود.

2 . خاموش نشدن مایکروویو

در بیشتر موارد، این مشکل نشان دهنده خرابی میکروسوئیچ موقعیت درب است. برای رفع مشکل، سوئیچ را پیدا، بررسی و در صورت لزوم تعویض کنید.

اگر میکروسوئیچ ها نرمال باشند، ممکن است مشکل مربوط به رله ای باشد که ولتاژ را به ترانسفورماتور قدرت در مدار قدرت مگنترون می دهد. کنتاکت رله را با یک مولتی متر بررسی کنید، اگر آنها "گیر" هستند، کلید برق را به یک سوئیچ جدید تغییر دهید.

هنگامی که هیچ مشکلی در رله مشاهده نمی شود، به این معنی است که خرابی مربوط به واحد کنترل است که باید تعمیر یا تعویض شود .

3 . گرمایش ضعیف دستگاه

بیشتر اوقات، این نقص با افت ولتاژ در شبکه برق خانگی همراه است. اگر ولتاژ به زیر 0/205-0/210 ولت برسد، شدت شار مایکروویو به شدت کاهش می یابد. چنین مشکلی برای خانه هایی که در آن  افت ولتاژ بیش از حد شبکه برق به طور منظم رخ می دهد ، و در نتیجه، افت ولتاژ معمول است، رخ می دهد.

اگر مولتی متر سطح ولتاژ قابل قبول شبکه خانگی را نشان می دهد، باید مدار قدرت مگنترون را بررسی کنید ، اگر تشخیص مدار مگنترون نتیجه نداد، همه چیز به مشکلات ماژول کنترل اشاره می کند.

برخی دیگر از خرابی های رایج مایکروویو شامل عدم چرخش سینی گردان ، ایجاد جرقه داخل دستگاه ، کار نکردن نمایشگر دستگاه ، عدم وجود هیچ گونه پاسخ از کنترل پانل و... می باشند که نیاز به بررسی های تخصصی دارند.

تعمیر مایکروفر و مایکروویو در مشهد 

سامان سرویس یکی از مراکز نام آشنا در زمینه  مایکروویو و تعمیر مایکروفر در مشهد است که بدلیل برخورداری از نیروهای ماهر ، باتجربه و متخصص در زمینه تعمیر مایکروفر می تواند در کسری از زمان مشکلات دستگاه را تشخیص داده و برطرف کند.

تعمیر انواع مایکروویو ، تعمیر مایکروفر ال جی در مشهد و.. توسط سامان سرویس در منزل انجام می شود . 

برای درخواست تعمیرکار ، با سامان سرویس تماس بگیرید.

09152066168

www.samanserviceco.com

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان