تابلو چلنیوم

یکی از بروزترین و محبوب ترین تابلوهای تبلیغاتی،تابلو چلنیوم می باشد که تنوع ساخت آن باعث شده در هر صنفی از آن استفاده فراوان شود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

حروف چلنیوم چیست :

فلزی زیبا و براق که از ترکیب آلومینیوم و استیل در ضخامت 7 و 9 سانتی متری ساخته شده است و مقاومت و دوام آلومینیوم و زیبایی استیل را دارا میباشد.تابلو چلنیوم در حقیقت یک عنصر گرافیکی سه بعدی با ساختار جداگانه و روشنایی جداگانه است. به عبارت ساده تر ، حروف چلنیوم می تواند شامل حرف ، عدد یا کاراکتر دیگری باشد که وقتی با دیگر ترکیب شود ، یک تابلو زیبای چلنیوم را ارائه می دهد. هر حرف با استفاده از ورق چلنیوم ساخته شده است. حروف چلنیوم بسیار انعطاف پذیر هستند و می توانند با استفاده از طیف گسترده ای از فونت ها ، رنگ ها و اندازه ها ساخته شوند. پس با توجه به تم مغازه از رنگ قرمز تا سفیدرا­می­توانیدپوشش­دهید.

محبوب ترین حروف برجسته در حال حاضر بشمار می رود و طرفداران بسیاری دارد. جنس این حروف شامل لبه آلومینومی در اندازه ۷ و ۹ سانتی متری می باشد و رویه حروف چلنیوم از جنس ورق پلکسی گلاس می باشد و رنگ های بسیار متنوع ای دارد و جنس pvc برای زیر کار حروف چلنیوم استفاده می شود و برای نورپردازی و نوردهی حروف از لامپ های smd استفاده می شود. فلزی زیبا و براق که از ترکیب آلومینیوم و استیل در ضخامت ۷ و ۹ سانتی متری ساخته شده است و مقاومت و دوام آلومینیوم و زیبایی استیل را دارا میباشد.

مزایای استفاده از تابلو چلنیوم:

  • عمر و دام بالا

  • جذابیت و چشمگیری بالا

  • دارای طرح، اندازه و رنگهای گوناگون

  • نصب آسان

  • دارای مقاومت بالا در شرایط جوی مختلف

علارغم اینکه عمر این نوع تابلوها به بازار کوتاه هست ولی با توجه به شرایط خوبی که دارد باعث شده مورد استقبال بسیاری از مشتریان قرار بگیرد.

انواع تابلوهای چلنیوم:

  • چلنیوم ساده

  • چلنیوم پلکسی دوبل

  • چلنیوم هفت رنگ

  • چلنیویم فول کالر

  • چلنیوم فول اندریک

  • چلنیوم پانچ

  • چلنیوم کریستال

  • چلنیوم الماسی

  • چلنیوم ستاره ای

  • چلنیوم طلائی

  • چلنیوم تلفیقی

آشنایی با تابلو چلنیوم روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم

حروف برجسته چلنیوم در صنعت تابلوسازی یکی از کاربردی ترین نوع تابلو ها بشمار می رود.تابلو چلنیوم وزنی بسیار سبکی دارد و همین باعث شده که افراد زیاد طرفدار این تابلو در  صنعت تابلوسازی باشند . تابلو چلنیوم با داشتن ظاهری بسیار زیبا و حروف برجسته چلنیوم حروف سه بعدی و با قابلیت نورپردازی ، درخشش خاص به مغازه و فروشگاه شما می دهد.

آیا در مورد تابلو مغازه جدیدی برای ویترین کسب و کار خود فکر می کنید؟ مطمئن نیستید چه گزینه هایی وجود دارد یا حتی اصطلاحات مختلف تابلو سازی به چه معناست؟ به سایت تابلو سازی هخامنش خوش آمدید ، جایی که توضیح می دهیم تابلو چلنیوم چیست ، انواع مختلف تابلو چلنیوم را مرور می کنیم و قسمت های مختلف چلنیوم را توضیح می دهیم. قبل از خرید وقت بگذارید تا اصول نامه چلنیوم را یاد بگیرید .

تابلو چلنیوم و متدهای ساخت آن

یکی از بروزترین و محبوب ترین تابلوهای تبلیغاتی،تابلو چلنیوم می باشد که تنوع ساخت آن باعث شده در هر صنفی از آن استفاده فراوان شود. تابلو چلنیوم حاوی حروف سه بعدی جداگانه است که هر کدام دارای محفظه خاصی هستند. این حروف در ابتدا توسط نرم افزارهایی چون کرل دراو(Corel Draw) طراحی و سپس طرح مورد نظر با صفحه های فلزی و به صورت زاویه دار روی پلکسی گلس رنگی(نوعی ترموپلاستیک) حکاکی می شود و از لامپ های ال ای دی در آن برای نورپردازی استفاده می شود. رویه حروف سه بعدی با استفاده از پلکسی گلس و لبه های آن توسط رول چلنیوم طراحی می شود.

برای بدست آوردن قیمت تابلو چلنیوم فاکتورهای را باید در نظر گرفت، و بعد از محاسبه این فاکتورها به این نتیجه می رسیم که حدود قیمت تابلو چلنیوم چقدر می باشد. همینطور بعد از بدست آوردن حدود قیمت اینکه مدل تابلو ما چه نوعی باشد،کاملا متفاوت است،بطور مثال قیمت تابلو چلنیوم الماسی ،قیمت تابلو چلنیوم طلایی و قیمت تابلو چلنیوم ستاره ای کاملا از همدیگر متفاوت می باشد.

روش محاسبه قیمت تابلو چلنیوم به چه صورت می باشد؟

برای انجام این بدست آوردن قیمت چلنیوم سه چیز را هر تابلو سازی بی شک درنظر می گیرد.

  • ابعاد تابلو

  • اندازه فونت

  • پیچیدگی و سادگی

روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم

در ساخت و ساز تابلو چلنیوم دو روش به کار می رود. روش دستی و روش ماشینی. در روش دستی، افراد هنرمند و حرفه ای با برش های ظریف و کار شده ی دست به قطع بندی و ساخت تابلوهای چلنیوم می پردازند. در روش دوم با استفاده از دستگاههای خصوص، حروف و شکل ها برش داده می شود و در کنار هم قرار میگیرند.

روش دستی در میان بازار از جذابیت بیشتری برخوردار است. چون تمام مراحل با نظارت استاد کار انجام می شود اما هزینه های آن به مراتب بالاتر از روش دوم است.

ابتدا تابلو مورد نظر باید در برنامه کرل دراو از لحاظ فونت ، سایز و یا ضخامت طراحی شود سپس طرح مورد نظر بروی جنس پلکسی گلس که دارای رنگهای مختلف میباشد لیزر میشود.

پس از اینکه طرح مورد نظر توسط دستگاه لیزر برش داده شد. نوبت به چسباندن لبه چلنیوم به پلکسی میرسد در تابلوسازی هایی که از دستگاه چلنیوم ساز استفاده میکنند مراحل خم کردن ، قوس و شیار بروی لبه چلنیوم توسط دستگاه بصورت کامپیوتری طبق فایل طراحی شده انجام میپذیرد که خالی از اشکال هم نیست ، چون این دستگاه را چینی ها برای حروف لاتین طراحی کرده و ساخته‌اند و نه برای حروف فارسی؛ به همین دلیل، در بعضی از موارد اشکالاتی بوجود می آید ولی استاد کار ماهر می تواند با هنرخود دست خود با دقت بسیارزیادی بسازد ، پس از آماده شدن لبه حروف و لبه چلنیوم آن را روی میز آهنی با آهنرباهای مخصوص قرار داده و جذب یکدیگر میکنند و با چسب ۱ ۲ ۳ و اسپری لبه چلنیوم را به پلکسی میچسباند.

پس از ساخت حروف چلنیوم نوبت به زیرسازی این حروف میرسد که برای اینکار از ورقهای پی وی سی pvc با ضخامت ۸ و ۱۰ میلیمتر استفاده میشود که ابعاد این ورق ۱۲۰ ۲۴۰* سانتیمتر میباشد .این ورقها در مقابل آب ، آفتاب ،گرما و سرما مقاوم بوده و تغییر حالت نخواهد داد و به همین منظور جهت زیرسازی حروف چلنیوم بسیار کاربرد دارد حروف چلنیوم ساخته شده بروی ورق پی وی سی قرار گرفته و دور آنرا خط کشی مینمایند و توسط اره برقی برش خورده به نحوی که در داخل چلنیوم زیر نوار گردگیر به‌راحتی قرار بگیرد و سپس روی زیرسازی یا همان ورق پی وی سی لامپ های اس ام دی برای روشنایی حروف چلنیوم چسبانده می شود ودر آخر محل مورد نظر نصب می شود.

چلنیوم به حروف برجسته ای گفته می شود که با چند ترکیب حروف زیبایی را به وجود می آورد استادکار حروف ساز پلکسی بریده شده توسط لیزر را سوهان میکشد و روی میز آماده شده با پایه فلزی لبه ی چلنیوم را با چسب ۱،۲،۳ دور پلکسی می چرخاند پس از اتمام روی pvc طرح و حروف را کشیده و با عمود بر برش میدهد روی pvc را با smd های بلوکی پر کرده و سر سیم ها را متصل می نمایند و با مته سوراخ کرده تا سیم پشت pvc رفته و آماده نصب گردد.

قابل ذکر هست که کارشناسان شرکت هخامنش 24 ساعته و بدون تعطیلی و به صورت رایگان تمام مشاوره های لازم در این خصوص را به شما مشتریان عزیز ارائه می دهند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان