نقد و بررسی برلیانس 320

در ابتدا برلیانس شانس خود را با معرفی مدل V5 در بازار کشورمان امتحان کرد اما این محصول به دلیل عدم معرفی مناسب و قیمت نامناسب و همچنین بازار ضعیف موتور به وزن و مدل های کارکرده آن نتوانست در ایران موفق شود. هنوز هم فروش سختی است بازار مورد مذاکره است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

 اما در سال 1393 با شروع مونتاژ خانواده H300 توسط پارس خودرو، شاهد اعتماد بیشتر مشتریان به این برند چینی و فروش بسیار خوب آن در بازار کشور بودیم. در همین حال، نسخه هاچ بک یا H320 به دلیل طراحی جذاب تر، بیشتر از برادر صندوقدار خود مورد توجه قرار گرفت.

این خودرو در سال های اولیه با موتور ضعیف 1.5 لیتری تنفس طبیعی در بازار ما عرضه شد که به اندازه کافی قادر به پاسخگویی به نیاز جوانان نبود. به خصوص در نسخه اتوماتیک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک برلیانس به دلیل تعداد دنده کمتر و میزان اتلاف انرژی نسبت به مدل دستی این ضعف را بیشتر نشان داد.

 اما خوشبختانه پارس خودرو با علم به این مشکل، موتور ۱.۵ لیتری قدیمی را با مدل ۱.۶۵ لیتری قدرتمندتر جایگزین کرد تا با رقبای با قدرت و گشتاور بیشتر رقابت کند. نتیجه این اقدام مثبت که با تغییراتی در گیربکس نیز همراه بود، در نهایت منجر به بهبود شتاب اولیه و همچنین کشش در هنگام صعود شد.

شرکت خودروسازی برلیانس در سال 2013 به طور رسمی از خانواده سری H300 در مدل های هاچ بک H320 و H330 سدان رونمایی کرد و یک سال پس از معرفی آن موفق به فروش بیش از 53000 دستگاه در سال 2014 شد و به دنبال موفقیت این خودرو در بازار چین، برلیانس راهی بازار شد.

در سال 1394 به بازار ایران رفت و توانست با تکیه بر طراحی مناسب و امکانات قابل قبول نماینده خود فروش بسیار خوبی در بازار کشورمان داشته باشد و به رقیبی سخت در مدل های سدان تبدیل شود. B30، جیلی GC6، رنو تندر 90 اتوماتیک، جک J5 و خودرو پژو پارس اتوماتیک. مدل محبوب هاچ بک نیز رقابت تنگاتنگی را با ساندرو اتوماتیک، دانگ فنگ H30 کراس، پژو 206 تیپ 5 و بعداً 207i آغاز کرد.

از جمله ویژگی های مثبت برلیانس H320 می توان به مواردی چون طراحی خوب و هماهنگ بدنه، فرمان نرم، پایداری قابل قبول، استفاده از زنجیر تایم در موتور و شتاب و کشش کافی در نسخه 1.65، همگی اشاره کرد. که به گزینه های قابل قبول (در مدل اتوماتیک) اضافه می شود، نماینده پارس خودرو را به گزینه ای مناسب در بین رقبا تبدیل کرد.

البته در این بین می توان مواردی مانند عدم قطعیت ایمنی، بی کیفیت بودن مواد داخل کابین، عدم اطلاع رسانی صحیح از فرمان تا دست راننده و نبود آپشن در نسخه دنده ای را نیز برجسته کرد. . در حالی که از بیرون جذابیت خاصی ندارد، زشت و خشن به نظر نمی رسد. در واقع سادگی حرف اول و آخر را در اینجا می زند و به جز پشت آمپرهای اسپرت و شکل خمیده انتهای پشته مرکزی، هیچ خلاقیت دیگری در داخل اتاق دیده نمی شود.

می توان گفت کابین H320 کمی اقتصادی تر از نمای بیرونی خودرو به نظر می رسد، به خصوص که کیفیت پایین متریال به کار رفته آن احساس ارزان و اقتصادی را بیشتر به چشم می آورد.

البته با تمام این بحث ها، اگر بخواهیم آن را با رقبای در سطح رنو ساندرو مقایسه کنیم، باید اذعان کنیم که برلیانس کار خود را به خوبی انجام داده است، زیرا در اینجا از فرمان گرفته تا دسته دنده، کنسول و ... دریچه‌ها، تهویه، همه آنها از آنچه در ساندرو دیدیم آمده است. آنها شیک تر به نظر می رسند، اما در مقایسه با رقیبی مانند H30 Cross، کمی ساده تر به نظر می رسند.لوازم یدکی برلیانس 320 به راحتی در بازار تهران در دسترس می باشد و شما دارندگان این مدل از برلیانس می توانید فقط با یک سرچ در گوگل به فروشگاه های زیادی دسترسی داشته باشید فروشگاه دیجی کار شاپ با شماره های زیر در خدمت شما مصرف می باشد 09128389667 --- 02136058442

از نظر فضا و ارگونومی، وضعیت کلی خودرو در سطح قابل قبولی قرار دارد، یعنی فضای پا و سر و صندوق عقب مطابق انتظار یک خودروی هاچ بک است و از نظر دید اطراف و دسترسی به ابزارها مشکلی وجود دارد. ندارد. مطمئناً برلیانس از نظر راحتی صندلی و کیفیت سواری بهترین گزینه در این رده به حساب نمی آید، اما همچنان می تواند با کمی رفاقت مسافران را راضی کند.

 یکی از برگه های برنده اصلی سری H300، درخشندگی در طراحی ظاهری است. مدل بدنه H330 خودروی زیبایی است، اما هاچ‌بک H320 ظاهری جوان‌تر و جالب‌تر با مزیت فرم هماهنگ‌تر در انتهای آن دارد. البته تفاوت های جزئی بین دو مدل سدان و جعبه در جلو وجود دارد و شکل کلی سپر جلوی نسخه H320 از فضای اسپرت تری بهره می برد.

 

4

 

 در واقع می توان گفت برلیانس H320 از آن دسته خودروهای چینی است که از الگوی صحیح خودروسازان اروپایی پیروی می کند. مانند BMW) و استفاده منطقی از حجم ها و خطوط منطقی، به ظاهری هماهنگ و ظریف دست یافته است که پس از گذشت سال ها از معرفی اولیه آن، چندان قدیمی نشده است. البته اگر از طراحی این مدل خسته شده اید، می توانید با هزینه اضافی مدل کراس یا C3 برلیانس را انتخاب کنید.

در مدل C3، افزایش حدود 1.8 سانتی متری شاسی از سطح زمین در ترکیب با میله های سقف روی سقف، ظاهر چشمگیرتری به خودرو بخشیده است. همچنین در مدل کراس اضافه شدن زیر سپرها، فلپ ها و پدال های پلاستیکی اطراف و رینگ های متفاوت 16 اینچی در بهبود ظاهر خودرو موثر بوده و چهره برلیانس را اسپرت و همسو با مد روز می کند. . اگرچه این دو مدل تفاوت فنی خاصی با یکدیگر ندارند، اما مدل C3 به دلیل مرکز ثقل بالاتر کمی بدتر از مدل تک هاچ بک عمل می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان