6 نکته برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی بوش

قیمت بالای ماشین لباسشویی ، دلیل کافی برای دانستن راههای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی بوش می باشد. بدون شک شستن لباس ها با استفاده از ماشین لباسشویی بسیار راحت تر از شستن آن ها با دست است. امروزه ماشین لباسشویی از وسایل ضروری هر خانه ای به شمار می رود که نه تنها باعث راحتی در شستن لباس ها می شود ، بلکه در وقت افراد نیز صرفه جویی می کند. در این مطلب قصد داریم نکاتی را در رابطه با افزایش طول عمر ماشین لباسشویی بیان کنیم. ماشین لباسشویی مانند هر وسیله الکتریکی دیگری که در خانه وجود دارد، ممکن است دچار خرابی ها و مشکلاتی شود و از کار بیفتد. اما می توان با رعایت برخی نکات طول عمر آن را افزایش داد و از بروز این خرابی ها جلوگیری کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

راههای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی بوش : 

1.     انجام سرویس دوره ای ماشین لباسشویی بوش

توصیه می شود به صورت دوره ای ماشین لباسشویی خود را توسط تعمیرکاران و سرویس کاران حرفه ای سرویس کنید. 

سرویس دوره ای ماشین لباس شویی از ایجاد مشکلاتی مانند روشن نشدن دستگاه، تخلیه و آبگیری نشدن دستگاه، کار نکردن دکمه ها، قفل شدن درب دستگاه پس از شستشو و غیره جلوگیری می کند. 

سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی بوش در کرج توسط ماهان سرویس در کمترین زمان با گارانتی انجام می شود ( 09353001695 )

2.    ماشین لباسشویی را بیش از ظرفیت آن پر نکنید

بهتر است قبل از اینکه لباس های خود را با استفاده از ماشین لباسشویی بشویید، دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید و از ظرفیت استاندارد و معقول برای قرار دادن لباس در آن مطلع شوید.

در صورتی که بیش از حد ممکن لباس در ماشین لباسشویی قرار دهید، ممکن است در هنگام شستشو به موتور دستگاه فشار وارد شود و باعث خراب شدن آن شود.

3.    پس از اتمام شتسشو درب دستگاه را باز نگه دارید

یکی از نکاتی که علاوه بر این که باعث سالم ماندن ماشین لباسشویی می شود و همچنین سلامت افراد را نیز حفظ می کند، نبستن درب ماشین لباسشویی پس از اتمام شستشو می باشد.

در صورتی که بلافاصه پس از اتمام شستشو درب ماشین لباسشویی را ببنید، رطوبتی که در محیط داخل دستگاه قرار دارد، شرایط را برای رشد قارچ و باکتری ها فراهم می کند و باعث ایجاد بوی نامطبوعی در داخل دستگاه می شود. اما اگر درب را باز نگه دارید رطوبت به طور کامل خارج شده و هیچگونه قارچ و باکتری در درون دستگاه رشد نمی کند.

4.    استفاده از آب داغ جهت شستشوی محیط ماشین لباسشویی

در صورتی که قصد دارید محیط داخلی ماشین لباسشویی خود را جهت از بین بردن رسوبات و آلودگی ها بشویید، بهتر است این کار را با استفاده از آب داغ انجام دهید. برای این کار، بدون این که در دستگاه لباسی را قرار دهید، آن را فقط با آب و مواد جرم زدای مخصوص روشن کنید. این کار علاوه بر اینکه کثیفی و رسوبات را از بین می برد، باعث جلوگیری از رشد قارچ و باکتری ها نیز می شود. توجه داشته باشید که به تا حد امکان از آب داغ برای شستشوی لباس های خود استفاده نکنید زیرا استفاده از آب داغ باعث می شود رنگ و بافت لباس ها دچار آسیب شود.

5.    تمیز کردن فیلتر های دستگاه

تمیز کردن فیلتر های ماشین لباسشویی بوش یکی از موارد مهم در افزایش طول عمر آن می باشد. این فیلتر های به طور طبیعی ممکن است به دلیل وجود عواملی مانند خاک، گرد و غبار، آلودگی و غیره کثیف و مسدود شوند. 

این فیلتر ها را به راحتی می توان با استفاده از یک مسواک تمیز کرد. بهتر است که این کار هر چند وقت یک بار انجام دهید زیرا آلوده بودن فیلتر ها باعث ایجاد بوی بد در دستگاه می شود.

6.    استفاده از مواد شوینده با کیفیت

استفاده از مواد شوینده با کیفیت علاوه بر این که باعث بهتر تمیز شدن لباس ها می شود، در افزایش طول عمر ماشین لباسشویی بوش نیز موثر است. 

از آنجایی که همه این مواد ها شیمیایی هستند؛ در صورت استفاده از مواد بی کیفیت باعث ایجاد خوردگی در مخزن پودر لباسشویی می شوند.

با رعایت نکات فوق می توانید سالهای بیشتری از ماشین لباسشویی خود استفاده کرده و کمتر نیاز به تعمیر پیدا می کند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان