گرمترین شهرهای اسپانیا که ارزش دیدن دارند!

اسپانیا یکی از کشورهای بی نظیر برای گشت و گذار و گذراندن اوقات فراغت می باشد. این کشور که دارای انواع و اقسام شهرهای مختلف است، باعث می شود تا در سال هزاران توریست با توجه به سلیقه‌شان به انتخاب یکی از شهرهای این کشور بپردازند. روی سخن ما در این مطلب با توریستانی است که از هوای گرم لذت می برند. در این مطلب همراه ما باشید تا به معرفی گرمترین شهرهای اسپانیا بپردازیم.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

معرفی گرمترین شهرهای اسپانیا

حال در همین ابتدا بدون معطلی به سراغ معرفی گرمترین شهرهای اسپانیا می رویم. با شناخت این شهرها در انتها می توانید به رزرو تور اسپانیا 1402 بپردازید و سفری فوق العاده را به این کشور رقم بزنید.

سویا، زیباترین شهر اسپانیا

سویا احتمالا نه تنها زیباترین شهر در تمام اسپانیا است، بلکه می تواند این عنوان را برای جهان نیز از آن خود کند. این شهر گرم که از انواع بناهای تاریخی و معماری رنگارنگی برخوردار است، سالانه پذیرای صدها توریست می باشد. همان‌ طور که اهالی ال ریو می‌ گویند، « کسی که به سویا می آید، عاشق دنیا می شود، به خاطر نحوه‌ی وجودش، به خاطر گرمی ‌اش، به‌خاطر بناهای تاریخی و ... سویا بهترین در جهان است» و اشتباه هم نمی گویند!. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی سویا، پلازا د اسپانیا است که در سال 1929 ساخته شد و تا به امروز نیز پایدار باقی مانده است.

بارسلون، تاریخی ترین شهر اسپانیا

بارسلون، تاریخی ترین شهر اسپانیا

بارسلونا یک شهر همه چیز تمام است! فرهنگ، جاذبه های دیدنی، دریا، آب و هوای گرم و خوب، غذاهای خوش طعم و یکی دیگر از شهرهایی است که عنوان زیباترین شهر اسپانیا را به چالش می کشد. آثار شگفت انگیز گائودی، مانند ساگرادا فامیلیا، پارک گوئل، لاپدررا یا کازا باتلو، بارسلونا را به موزه ای روباز تبدیل کرده است!

سواحل مدیترانه ای آن، مانند بارسلونتای معروف، سالانه مورد بازدید هزاران گردشگر قرار می گیرد. همه اینها به جاذبه های گردشگری متعدد آن مانند Montjuic، Tibidabo یا El Born اضافه شده و زندگی شبانه پر جنب و جوش آن، پایتخت کاتالونیا را به یکی از شهرهای محبوب اسپانیا برای توریست ها تبدیل کرده است. بارسلونا یکی از گرمترین شهرهای اسپانیا و همچنین مهم ترین آن است.

کوردوبا، جذاب ترین شهر با زیباترین جاذبه های گردشگری در اسپانیا

کوردوبا اگرچه یکی از کوچکترین شهرهای این لیست است، اما یکی از زیباترین و مهم ترین شهرهای این کشور به حساب می آید. بسیاری از بناهای تاریخی این شهر مانند مسجد-کلیسای جامع یا مدینه ازهارا در فهرست میراث جهانی قرار گرفته اند.

اما چیزی که آن را واقعا جذاب می کند جشنواره پاسیو آن است که در آن خانه های کوردوبا هر ماه می دیوارهای خود را با گلدان های پر از گل های رنگارنگ می پوشانند تا برای جایزه زیباترین پاسیو در کوردوبا رقابت کنند. پس کوردبا علاوه بر این که به عنوان یکی از گرمترین شهرهای اسپانیا شناخته می شود، عنوان زیباترین را نیز می تواند از آن خود کند.

سن سباستین، جواهر کشور باسک و یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا

قدم زدن در امتداد Playa de la Concha، رسیدن به Peine del Viento، اندیشیدن به کاخ زیبای Miramar یا قدم زدن در خیابان‌ های مرکزی و تاریخی از بهترین چیزهایی است که می ‌توان در سن سباستین، که یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا به حساب می ‌آید، دید و انجام داد. اگر برایتان سوال پیش آمده است که سوغات اسپانیا چیست، باید به شما بگوییم که در یکی از گرمترین شهرهای اسپانیا یعنی سن سباستین می توانید به راحتی سوغات این کشور را خریداری کنید.

گرانادا، شهری با پربازدیدترین بنای تاریخی در اسپانیا

گرانادا یکی از پربازدیدترین شهرهای اسپانیا به لطف الحمرا، پربازدیدترین بنای تاریخی در کشور است که از شهر محافظت می کند. این بنای تاریخی شگفت ‌انگیز شایسته بازدید ویژه است و بدون شک حداقل باید نیمی از روز را برای بازدید از هر یک از مناطق آن اختصاص دهید، مانند آلکازابا، کا خ‌های ناصرید و جنرالیف.

علاوه بر این مکان تاریخی، کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید در گرانادا انجام دهید، مانند بازدید از آلبایسین، کلیسای جامع گرانادا، قدم زدن در Carrera del Darro، لذت بردن از تاپاس آن، خرید در Alcaicería، شرکت در یک نمایش فلامنکو در یکی از Cuevas del Sacromonte یا مشاهده غروب زیبای خورشید. گرانادا یکی از گرمترین شهرهای اسپانیا است که توریست های بسیاری را در خود جای می دهد.

والنسیا، شهری با بهترین آب و هوا و یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا

والنسیا، شهری با بهترین آب و هوا و یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا

والنسیا هر ماه مارس به پربازدیدترین شهر اسپانیا تبدیل می شود، زیرا علاوه بر آب و هوای گرم و دلچسب، مراسمی به نام فالاس در آنجا جشن گرفته می شود، جشنی عظیم که در آن می توانید در آتش بازی هایی مانند ماسکلت و سوزاندن نینوتس شرکت کنید.

دلایل دیگری که چرا والنسیا در فهرست گرمترین شهرهای اسپانیا را درج شده است، وجود شهر مدرن و آوانگارد هنر و علوم، شهر قدیمی آن، باغ های توریا، سواحل آن است. والنسیا در فهرست گرمترین شهرهای جهان نیست، اما به عنوان یکی از بهترین ها در اسپانیا شناخته می شود.

سالامانکا، شهری گرم مخصوص مهاجران!

سالامانکا نیز باید در این لیست قرار بگیرد و ما معتقدیم که این شهر باید در هر برنامه سفری، حتی در برنامه تورهای دور دنیا، جای گیرد. علاوه بر اینکه سالامانکا در سال 1988 به عنوان میراث جهانی اعلام شد، این شهر دارای دانشگاه های بی نظیری است که برای افرادی که قصد دارند به تحصیل در این کشور بپردازند، گزینه بسیار مناسبی است.

غرق شدن در زیبایی خیابان های سالامانکا، احساسی است که هر مسافری باید حداقل یک بار در زندگی خود آن را تجربه کند. مکان ‌های اصلی که می‌ت وانید در سالامانکا ببینید عبارت اند از: کلیسای جامع باشکوه، خانه صدفی، پلازا مایور، دانشگاه قدیمی سالامانکا و مناظر فوق ‌العاده شهر قدیمی از پل Tormes.

مادرید، شهری با بیشترین جاذبه های تفریحی در اسپانیا

چیزهای بی پایانی برای دیدن در مادرید وجود دارد. پایتخت اسپانیا پیشنهادهای فرهنگی گسترده ای برای ارائه به بازدیدکنندگان خود دارد که آن را به یکی از شهرهای مورد محبوب گردشگران تبدیل می کند. پلازا مایور، موزه پرادو، کاخ سلطنتی، قدم زدن در پارک رتیرو، معبد دبود، پوئرتا د آلکالا، موزه ‌های بی ‌نهایت آن یا قدم زدن در امتداد گران ویا از جمله مکان ‌هایی هستند که شما را در شهر شگفت ‌زده خواهند کرد. مهم نیست چند روز در ماندرید بمانید، همیشه کار جدیدی برای انجام دادن وجود خواهد داشت.

کاسرس، بهترین شهر قرون وسطایی حفظ شده در اسپانیا

کاسرس زیباترین شهر قدیمی قرون وسطایی اسپانیا است. قدم زدن در آن مانند سفر در زمان است. این شهر به قرون وسطی باز می‌ گردد و در میان کاخ ‌هایش، خانه ‌های باشکوه و خیابان ‌های سنگ ‌فرش‌ شده ‌اش، گویی انگار در یک مجموعه فیلم غوطه‌ ور است. شایان ذکر است که کاسرس توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی اعلام شده است. پس با سفر به کاسرس، علاوه بر بازدید از یکی از گرمترین شهرهای اسپانیا، به بازدید از تاریخ این کشور نیز می پردازید.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی بر این داشتیم تا به معرفی گرمترین شهرهای اسپانیا بپردازیم. با توجه به اطلاعاتی که در این مطلب برای شما عزیزان ارائه دادیم، می توانید سفری عالی را برای خود رقم بزنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان