پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

آیا می‌دانستید 70درصد سوله‌ها با استفاده از ساندویچ پانل ساخته می‌شوند؟

اگر هنوز با پدیده‌ای به اسم ساندویچ پانل آشنایی ندارید باید بگویم بخش بسیار بزرگ و مهمی از صنعت ساخت‌وساز را از دست داده‌اید. در دوره‌ای که تمامی امورات ما با ساندویچ پانل می‌گذرد، به نظر شما دیگر ساخت‌وساز با مصالحی همچون آجر و یا سیمان معنا دارد؟ قطعاً نه. چرا که پیشرفت‌های تکنولوژی ما را به سمت سرعت بیشتر در انجام امور سوق می‌دهد؛ اما ساخت‌وساز با مصالح سنتی همچون آجر یا سیمان نه‌تنها زمان‌بر است؛ بلکه به دلیل سرعت پایین ساخت ساز، صرفه اقتصادی نیز نخواهد داشت.

اما از زمانی که ساندویچ پانل‌ها روی کار آمدند استفاده از آن‌ها در بسیاری از صنایع باب شد. اما دلیل این‌همه محبوبیت چیست؟ یا بهتر بگویم اصلا ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل‌ها از دولایه همسان از جنس ورق فلزی و یک‌لایه فوم عایق در مابین ورق‌ها تشکیل شده است. ساختار سبک و یکپارچه ساندویچ پانل‌ها سبب افزایش سرعت ساخت‌وساز، کاهش هزینه‌های اجرای پروژه و دردسرها و موانع در این مسیر است.

مزایای ساندویچ پانل با نگاهی دقیق

در هنگام اجرای یک سازه با مصالح ساختمانی سنتی، نخاله و ضایعات ساختمانی زیادی تولید می‌شود؛ جالب است بدانید اثر تخریبی مواد و ضایعات ساختمانی بسیار خطرناک‌تر از زباله‌های شهری بوده است و برای محیط‌زیست بسیار مضر است. ضایعاتی مثل شن، ماسه، چوب، فلز، سنگ، آجر  از مهم‌ترین پسماندهای ساختمانی هستند که به‌صورت ناخواسته تولید می‌شوند.

اما دراین‌بین ساندویچ پانل‌ها جز مصالحی هستند که در هنگام اجرای آن‌ها ضایعات و نخاله تولید نمی‌شود به همین دلیل به این مصالح دوستدار محیط‌زیست می‌گویند. از دیگر مزایای ساندویچ پانل‌ها می‌توان به خاصیت عایق بودن آن‌ها در برابر رطوبت، صوت و حرارت اشاره کرد. دیگر اهمیت عایق بودن ساختمان‌ها بر کسی پوشیده نیست.

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که در این زمینه برای ساختمان‌ها ایجاد می‌شود، وجود رطوبت در ساختمان و رشد کپک و قارچ در این فضاست. قطعاً ساختمان‌هایی را در مناطق مرطوب به‌خصوص شمال یا جنوب کشور دیده‌اید که در کنج دیوارها یا سقف کپک ایجاد شده است، این به دلیل عایق نبودن دیوارها در برابر رطوبت است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که علی‌الخصوص در این مکان‌ها برای سازه‌های صنعتی و بعضاً مسکونی از ساندویچ پانل استفاده کنید.

نکته مهم دیگر مقاومت ساختمان در برابر حرارت و آتش‌سوزی است، قطعاً این مورد برای یک کارفرما که یک سوله صنعتی بزرگ احداث کرده است و مشغول تولید یا انبارکردن محصولات است، بسیار مهم است. باید بگویم ساندویچ پانل این مشکل را نیز حل کرده است.

بر اساس آزمایشی که بین فوم‌های مقاوم در برابر حرارت انجام شد، مشخص شد که ساندویچ پانل پشم سنگ بالاترین مقاومت را در برابر حرارت و آتش‌سوزی دارد تا جایی که این ساندویچ پانل تحمل دما تا +750 درجه سانتی‌گراد را دارد؛ بنابراین مانع از گسترش آتش‌سوزی شده و می‌توانید از کالا یا دستگاه‌های موجود در سازه محافظت کند.

مسئله بعدی نصب ساندویچ پانل‌هاست که به‌راحتی و با به‌کارگیری یک تیم حرفه‌ای و زبده در این زمینه در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. اما تا کید ما همیشه بر این است که از افراد مجرب در زمینه نصب کمک بگیرید چرا که اگر درزبندی و آب‌بندی پانل‌ها به‌درستی صورت نگیرد، طول عمر سازه کاهش پیدا کرده و آسیب جدی به ساندویچ پانل‌ها وارد می‌شود.

images_1673420570.jpg

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌‌ها به‌صورت کلی در دو نوع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی طراحی و تولید می‌شوند. اما ساندویچ پانل‌ها انواع گوناگونی نیز دارند که باتوجه‌به متریال به‌کاررفته و ویژگی‌ها این تقسیم‌بندی انجام می‌شود. در ادامه به چند نمونه از انواع ساندویچ پانل اشاره خواهیم کرد:

  • ساندویچ پانل آلوزینک
  • ساندویچ پانل پلی اورتان
  • ساندویچ پانل پلی استایرن
  • ساندویچ پانل xps
  • ساندویچ پانل پشم سنگ

اما شاید از خود بپرسید که از ساندویچ پانل در چه مکان‌هایی می‌توانیم استفاده کنیم؟ ساندویچ پانل‌ها بسیار سبک، کم‌وزن و درعین‌حال مقاوم هستند؛ بنابراین شما می‌توانید برای سازه‌هایی که بناست با سرعت اجرا شوند و مورد بهره‌برداری قرار گیرند، استفاده کرد.

این سازه‌ها شامل انواع سوله با کاربری سوله ورزشی، سوله صنعتی، سوله انبار، سوله نمایشگاه، سوله تره‌بار، سوله مرغداری است. همچنین برای ساخت انواع کانکس همچون کانکس امدادی، کانکس نگهبانی، کانکس کارگاهی، کانکس ویلایی، کانکس فروشگاهی، کانکس عابربانک، کانکس پلیس و... نیز از ساندویچ پانل استفاده می‌کنند.

ساخت اتاق حمل بار یخچالی، سردخانه و کلین روم نیز با ساندویچ پانل‌ها انجام می‌شود. در نتیجه اگر قصد احداث سازه‌ای با این نوع کاربری‌ها را دارید توصیه می‌کنیم اول راجع به تولیدکنندگان ساندویچ پانل تحقیق کنید، سپس یک برند معتبر که از مواد باکیفیت و تجهیزات به‌روز استفاده می‌کند را انتخاب کنید. استفاده از ساندویچ پانل در طول زمان برای شما صرفه اقتصادی خواهد داشت؛ بنابراین در این مورد، تنها آیتم قیمت ساندویچ پانل را مدنظر قرار ندهید. درصورتی‌که ساندویچ پانلی بی‌کیفیت برای سازه‌های خود تهیه کنید، این سازه در طول زمان کوتاه دچار مشکلاتی از جمله تبله کردن، پوسیدگی، جداشدن فوم از ورق و عدم آب‌بندی و درزبندی مناسب می‌شود در نتیجه شما مجبور به تعویض پانل‌ها خواهید شد.

نگفته نماند برای نصب ساندویچ پانل‌ها شما به یکسری لوازمات جانبی از جمله پیچ، فیتر، گاتر، فلاشینگ و رانر دارید که باید به‌صورت جداگانه تهیه کنید. جالب است بدانید حتی کیفیت این متریال نیز باید مرغوب باشد چرا که ممکن است ساندویچ پنل‌هایی باکیفیت تهیه کنید؛ اما پیچ‌های اتصال از  کیفیت قابل قبولی برخوردار نباشد در نتیجه ممکن است در اثر یک طوفان یا باد شدید ساندویچ پنل‌ها از یکدیگر جدا شوند و اتصالات بین آن‌ها از بین برود.

images_1673420667.jpg

خرید ساندویچ پانل تونیکس

قصد دارم در این مقاله یکی از برندهای محبوب در زمینه تولید ساندویچ پانل را به شما معرفی کنم. پانل تونیکس یکی از برندهایی است که تا کنون توانسته پروژه‌های مهم و کلیدی بسیاری را با موفقیت و رضایت کارفرمایان به ثمر برساند.

اما چرا پانل تونیکس؟ پانل تونیکس تنها برندی است که از فوم فولکسر ترکیه در ساندویچ پانل‌های خود استفاده می‌کند و بر روی محصولات خود ضمانت‌نامه ۵ساله ارائه می‌کند. اگر قصد خرید ساندویچ پانل را دارید و یا در صورت داشتن هرگونه سؤال در مورد مشخصات ساندویچ پانل‌ها به آدرس سایت پانل تونیکس مراجعه نمایید و مقالات مرتبط را مطالعه کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های ذیل تماس حاصل نمایید. 26421776-021 و 09205005308

 

 

برچسب ها : ساندویچ پانل,ساندویچ پانل دیواری,ساندویچ پانل سقفی,قیمت ساندویچ پانل,خرید ساندویچ پانل,پانل تونیکس,نصب ساندویچ پانل

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان