پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

18 سالگی مرحله ای بین کودکی و بزرگسالی است. در دوران نوجوانی تغییرات هورمونی زیادی در بدن انسان رخ می دهد. خبر خوب این است که حتی بعد از 18 سالگی، فرد 5 تا 15 سانتی متر قد می کند. دانشمندان کشف کرده اند که بدن انسان قادر به رشد و تکامل بیشتر است. بنابراین افزایش قد بعد از 18 سالگی با کمک برخی عوامل خارجی امکان پذیر است.

چگونه بعد از 18 سالگی قد را افزایش دهیم؟

اگرچه افزایش قد بعد از 18 سالگی امکان پذیر است، اما کسب نتایج مثبت نیاز به تلاش بیشتری دارد، زیرا رشد بدن پس از این سن به تدریج کاهش می یابد. این یک واقعیت شناخته شده است که تغذیه برای رشد و تکامل بیشتر، مهمتر از همه افزایش قد طبیعی، ضروری است. علاوه بر این، برای افزایش رشد قد پس از رسیدن به سن 18 سالگی باید عوامل دیگری را در نظر گرفت.

نکاتی برای افزایش قد در بزرگسالی

1. افزایش قد بعد از 18 سالگی با یک صبحانه سالم

توصیه می شود همیشه صبحانه سالم بخورید. نخوردن صبحانه اصلا گزینه خوبی برای رشد و در نتیجه قد شما نیست. خوردن یک صبحانه مناسب سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد و در نتیجه تاثیر مثبتی بر افزایش قد شما دارد.

2. افزایش قد بعد از 18 سالگی با تغذیه مناسب

تغذیه مناسب برای داشتن بدنی سالم بسیار مهم است. اکثر افراد در سن 18 سالگی به دلیل تغذیه ناکافی نمی توانند به حداکثر رشد قد خود برسند. یک رژیم غذایی متعادل برای تغذیه مناسب ضروری است. مصرف مواد مغذی ضروری محرک های مورد نیاز برای افزایش قد را هم به صورت طبیعی و هم از نظر درمانی فراهم می کند. جدای از این نکات، غذاهای سرشار از روی، منگنز و فسفر نیز برای افزایش قد مفید هستند.

3. افزایش قد بعد از 18 سالگی با خواب و استراحت کافی

خواب و استراحت مناسب نقش مهمی در رشد و تکامل کلی بدن دارد. نوجوانان حداقل به 8.5 تا 11 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند. این به این دلیل است که بافت های بدن در طول خواب رشد و بازسازی می شوند. علاوه بر این، هورمون رشد انسانی که مسئول افزایش قد است، در هنگام خواب تولید می شود. بنابراین خواب و استراحت کافی و مناسب برای افزایش قد ضروری است.

4. افزایش قد بعد از 18 سالگی با وعده های غذایی مکرر و کوچکتر

برای افزایش متابولیسم به جای 3 وعده، 6 وعده غذایی کوچک در روز بخورید. نتایج برنامه افزایش قد شما حتی بعد از 18 سالگی و میزان تولید هورمون رشد انسانی بستگی به آنچه می خورید دارد. بنابراین، مهم است که مطمئن شوید ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین مورد نیاز برای رشد طبیعی را دریافت می کنید.

5. افزایش قد بعد از 18 سالگی با ورزش و یوگا

ورزش عامل مهمی برای افزایش قد پس از 18 سالگی است. ورزش های ساده مانند جک های پرش، آویزان شدن از میله بالای سر و کشش با ایستادن روی انگشتان پا باید بخشی از برنامه ورزشی روزانه شما باشد. علاوه بر این، فعالیت های ورزشی مانند بسکتبال، فوتبال و شنا نیز برای افزایش قد مفید است. یوگا نیز یک ورزش بسیار موثر است.

نکته: شما می توانید برای رشد قد بیشتر از حرکات کششی افزایش قد هم استفاده کنید. کافی است به سایت مستر قد مراجعه کنید.

6. افزایش قد پس از 18 سالگی با حفظ وزن ایده آل بدن

چاقی می تواند تأثیر نامطلوبی بر قد شما داشته باشد. علاوه بر این، چاقی می تواند مشکلات زیادی برای سلامتی شما ایجاد کند. بنابراین، حفظ وزن ایده آل با رعایت یک رژیم غذایی متعادل و یک رژیم ورزشی مناسب مهم است.

7. افزایش قد پس از 18 سال با نوشیدن آب فراوان

آب سموم را از بدن شما دفع می کند و به هضم غذا کمک می کند. بنابراین برای سلامتی بهتر نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز توصیه می شود.

8. افزایش قد در بزرگسالی با پرهیز از مصرف داروهای بازدارنده رشد

نوجوانان اغلب عادت سیگار کشیدن و نوشیدن الکل را انتخاب می کنند بدون اینکه متوجه اثرات نامطلوب آن بر رشد خود شوند. آنتی بیوتیک ها، داروها، سیگار کشیدن و الکل به عنوان مهارکننده های رشد عمل می کنند. بنابراین برای داشتن رشد طبیعی قد حتی بعد از 18 سالگی از مصرف آنها خودداری کنید.

9. با تمرین وضعیت بدنی خوب، قد را در بزرگسالی افزایش دهید

برای افزایش قد حتی بعد از 18 سالگی، یک وضعیت خوب می تواند نقش حیاتی در رشد و افزایش قد داشته باشد. همیشه سعی کنید سر و گردن خود را در وضعیت صاف نگه دارید. خم شدن باعث می شود که ستون فقرات قد طبیعی شما را پنهان کند و قد شما را کوتاه تر نشان دهد.

10. افزایش قد در بزرگسالی با پرهیز از سیگار و الکل

سیگار کشیدن و نوشیدن بیش از حد باعث سرکوب رشد اولیه شما می شود. زمانی که در مرحله بعدی رشد هستید، این موارد روی رشد قد شما تاثیر منفی می گذارد. بنابراین بهتر است از مصرف این اقلام خودداری کنید.

منبع: مقاله راه های افزایش قد مستر قد

https://mrghad.ir/blog/ways-to-improve-height

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان