پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی یکی از سودآورترین خطوط تولید در دنیای مدرن است. درست است که خط تولید دستمال کاغذی یکی از پردرآمدترین مشاغل است، اما راه اندازی خط تولید همچنان چالش هایی دارد که برای یک مبتدی می تواند طاقت فرسا باشد. بسیاری از مسائل مانند سرمایه در گردش، خرید دستگاه، استخدام، بازاریابی و فروش ممکن است برخی از این چالشهایی باشند که در طول زمان با آنها مواجه خواهید شد. خط تولید دستمال کاغذی و سرمایه گذاری در آن یک تجارت پر ریسک است که باعث ایجاد اختلال در کارخانه و کارکنان آن و همچنین این مشکلات می شود. در زیر بیشتر در مورد این خط تولید صحبت خواهیم کرد.

تجهیزات لازم برای راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی

برای راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی، خرید و تهیه تجهیزات زیر ضروری است:

  • دستگاه پرس
  • دستگاه برش دستمال کاغذی
  • دستگاه جعبه زن دستمال کاغذی
  • دستگاه بسته بندی کارتن دستمال کاغذی
  • دستگاه تولید دستمال کاغذی اتوماتیک

مراحل صدور مجوز برای ایجاد یک کارخانه دستمال کاغذی

برای دریافت این مجوز ابتدا باید به بهین یاب رفته و تمامی اطلاعات خود را در آنجا ذخیره کنید. پس از انجام این کار و بارگذاری تمامی اطلاعات و پرکردن فرم بررسی شده، باید منتظر بمانید تا اطلاعات شما با یکدیگر مطابقت داشته باشد. در صورتی که اطلاعات شما صحیح باشد و تمامی نکات را در هنگام راه اندازی خط تولید رعایت کرده باشید، به سرعت از سوی این سازمان ها مجوز تایید برای شما ارسال می شود. موارد دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام دریافت مجوز داشته باشید:

  • فرم درخواست ایمیل
  • شماره موبایل از طرف مدیر عامل شرکت
  • کپی اصل پروانه بهره برداری و جواز تاسیس واحد تولیدی یا کارگاه
  • تصویر و آخرین تغییرات آگهی ثبت شرکت
  • عکس شناسنامه و شناسنامه مدیرعامل
  • آگهی رسمی ثبت علامت تجاری در روزنامه رسمی و تصویری که نشان می دهد فرم علامت تجاری پر شده است
  • تصویر بررسی فنی
  • اطلاعات آزمایشگاهی واحد تولیدی
  • گواهی معتبر تایید کننده صلاحیت افسر کنترل کیفیت
  • مدارک دریافت ایران کد
  • تصویر فیش واریزی سامانه

 

مشکلات راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی

شروع به کاری مانند راه اندازی و ساخت کارخانه دستمال مرطوب شامل خطرات و چالش هایی است که قبلاً توضیح داده شد و بعداً در این مقاله مورد بحث قرار خواهد گرفت.

ریسک مالی بالا

تبلیغات برای کارخانه ها، تولید کار  اولیه، خرید مواد، تجهیزات و ماشین آلات به سرمایه بالایی نیاز دارد. اگر قصد راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی را دارید  توصیه می شود که با وام های بسیار کلان اقدام نکنید زیرا همیشه مشخص نیست که خط تولید شما شروع کار می کند یا نه و ممکن است حداقل پنج سال طول بکشد تا راه اندازی شود. زمان زیادی طول می کشد و باید وام هایی را که در این پنج سال به شما می دهند، پرداخت کنید. سرمایه گذاری بخش اصلی ساخت یک کارخانه است زیرا حتی پس از تولید انبوه ممکن است مجبور شوید برای مدتی هزینه هایی را خودتان بپردازید. اگر تا به حال سرمایه گذاری نکرده اید و نمی توانید آن را به درستی انجام دهید، مشورت با مشاوران مالی فعال در این زمینه مفید است.

زمان بالا  در هنگام دریافت مجوز

یکی از موانع این کسب و کار گرفتن مجوز است که شما را با مشکل مواجه می کند. یکی از اساسی ترین وظایف تاسیس کارخانه اخذ جواز تاسیس از اداره کل صنعت استان است. پس از اخذ این مجوز، مجوزهای دیگری مانند پروانه نظارت بر مواد غذایی، پروانه اداره استاندارد، پروانه بهره برداری از اداره کل استان نیز قابل بررسی است.

تامین مواد اولیه

همانطور که می دانید متاسفانه یا خوشبختانه به سختی می توان چوب مورد استفاده کارخانه های کاغذسازی و دستمال کاغذی زرد را تهیه کرد زیرا تنها راه تهیه این چوب ها جنگل های شمال است و واردات چوب از خارج ممنوع است.

بدون استانداردهای ثابت

در حالی که امروزه تولید دستمال کاغذی در تمامی کشورها کاملاً قاب بندی شده است، تاکنون استانداردی در ایران ارائه نشده است، بنابراین ممکن است در ابتدا با چنین مشکلاتی مواجه شوید.

4

جای مناسب

هنگام خرید یا اجاره سوله  نباید به موقعیت مکانی آن توجه زیادی کرد و تنها نکته مهمی که باید به آن توجه کرد عواملی مانند موقعیت استراتژیک محل، سهولت جابجایی کارکنان، حمل و نقل مواد اولیه است. یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید سوله باید در نظر گرفت این است که همه تجهیزات به اندازه کافی بزرگ باشند تا در فاصله مشخصی از یکدیگر کار کنند. اگر قصد تولید 200 تن دستمال کاغذی در سال را دارید، زمینی به مساحت 2000 متر مربع و زیربنای 340 متر بسیار مناسب است.

 

 

 

 

هزینه اولیه راه اندازی خط تولید  دستمال کاغذی

برای شروع کار به سرمایه زیادی نیاز دارید. سرمایه مورد نیاز بخش کوچکی از سرمایه گذاری شما خواهد بود، زیرا فقط برای خرید دستگاه های بسیار ساده در مناسب است. در صورت موفقیت، می توانید سرمایه گذاری خود را در 6 سال کاری آینده برگردانید. با این سرمایه هم هزینه دستگاه ها و هم هزینه اولیه کامل کسب و کار باید پرداخت شود.

  • خرید یا اجاره زمین
  • ساخت سالن زیر نظر اداره امور غذایی
  • ساخت انبار
  • نصب تاسیسات اداری و امنیتی
  • خرید دستگاه های خط تولید
  • کارگران استخدام شده
  • هزینه های مجوز

این هزینههای مربوط به تجهیزات، بخش کوچکی از هزینههای واقعی شما هستند و بهتر است با سرمایه در گردش شما پس از تولید، خریداری شوند.

گروه فنی تاپ ماشین

مجموعه تاپ ماشین با سالها تجربه در زمینه طراحی و تولید ماشین آلات صنعتی مورد استفاده در کارخانه های مواد غذایی به کمک مهندسان و کارشناسان با تجربه در این زمینه توانایی تولید کارآمد ترین دستگاه ها را با کیفیت بسیار بالا داشته و سعی بر هرچه بهتر کردن خدمات خود دارد.

در این مجموعه انواع دستگاه های قالب زن فلافل، دستگاه چسب زن کارتن ، سرخکن صنعتی،  ردیف کن بطری ، میکسر و چرخ گوشت صنعتی، نوار نقاله و میز ترافیک گردان  با ظرفیت های مختلف تولید می شود که پاسخگوی هرگونه نیاز کارخانه ها هستند.

تمامی دستگاه های تولید شده در این مجموعه و قطعات مورد استفاده در انها در بالاترین کیفیت ممکن ساخته شده اند و دارای دفترچه راهنمای نصب و راه اندازی و سرویس های دوره ای و همچنین خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر می باشند.

علاوه بر این می توانید به کمک مشاوره های رایگان پیش از خرید در این مجموعه دستگاه هایی مناسب با ظرفیت تولید کارخانه خود خریداری کرده و باعث افزایش سرعت تولید و کیفیت محصولات تولیدی شده و در پی آن سود اوری و بهره وری بیشتری برای کارخانه داشته باشید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان