پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

هر ساله دانش آموزان زیادی از سراسر کشور برای قبولی در مدارس برتری همچون تیزهوشان، نمونه دولتی و غیرانتفاعی‌های ممتاز آزمون می دهند. یکی از موارد مهم در این آزمون‌ها مبحث هوش و یا همان استعداد تحلیلی است. با توجه به جدید بودن این مبحث بسیاری از دانش آموزان در این بخش مشکل دارند و این سوالات برایشان سخت به نظر می رسد. امروز در این مطلب قصد داریم نکات مفید و جالبی در رابطه با هوش ششم و نهم دانش آموزان متقاضی برای آزمون تیزهوشان را به شما آموزش دهیم؛ همچنین در رابطه با کلاس‌ها و دوره‌های تیزهوشان که می توانید ثبت نام کنید، نکات مفیدی را به شما خواهیم گفت و در پایان بهترین دوره برای آزمون تیزهوشان را به شما معرفی خواهیم نمود. اگر شما هم متقاضی شرکت در آزمون تیزهوشان و یا مدارس برتر هستید، مطالعه این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

آشنایی با سوالات آزمون استعداد تحلیلی تیزهوشان!

هوش یا استعداد تحلیلی یکی از مهم ترین مباحث در آزمون ورودی تیزهوشان و برخی دیگر از مدارس برتر است که به منظور سنجیدن هوش، استعداد و سرعت عمل دانش آموزان گرفته می شود. برای دانش آموزان ورودی هفتم تیزهوشان، تمامی سوالات و برای دانش آموزان ورودی دهم نیمی از سوالات آزمون مربوط به استعداد تحلیلی است، به همین دلیل اهمیت زیادی در آزمون تیزهوشان دارد. با توجه به سطح سوالات، بدیهی است اگر شما به کتاب و جزوه مدرسه بسنده کنید، شانسی برای قبولی نخواهید داشت.

موسسات زیادی هستند که در زمینه آزمون هوش و استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی دوره ها و کلاس‌هایی برگزار می کنند. این موضوع باعث شده است که برخی از افراد برای ثبت نام در این کلاس‌ها دچار سردرگمی شوند و انتخاب بین موسسات مختلف برایشان سخت شود. در ادامه این مقاله راهکارهایی را که برای انتخاب بهترین دوره و کلاس تیزهوشان به شما خواهیم گفت.

بررسی آزمون تیزهوشان سال‌های ششم به هفتم و نهم به دهم!

بررسی آزمون تیزهوشان سال‌های ششم به هفتم و نهم به دهم! - چرا دوره هوش موسسه موفقیت بهترین دوره برای آزمون تیزهوشان است - موسسه موفقیت

دانش آموزانی که از پایه ششم میخواهند به پایه هفتم بروند و یا از پایه نهم می خواهند به پایه دهم بروند، برای ثبت نام و تحصیل در مدارس برتر همچون تیزهوشان، باید در آزمون شرکت نمایند. در این خصوص باید بدانید که آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شامل هوش و استعداد تحلیلی است و هیچ مبحث ای به طور مستقیم از کتاب درسی بیان می شود و همچنین برای دانش آموزان ورودی نهم به دهم بخشی از سوالات مربوطه به هوش و یا همان استداد تحلیلی و بخش دیگر را استعداد تحصیلی در بر می گردد. شما با برنامه ریزی صحیح و اصولی و انجام تمرین و تست زنی منظم می توانید به تسلط کامل برای قبولی در آزمون تیزهوشان دست یابید. همچنین شرکت در امتحان هایی که برای شبیه سازی آزمون تیزهوشان ششم و نهم برگزار می شود نیز مفید خواهید بود.

چه راهکارهایی برای تقویت استعداد تحلیلی وجود دارد؟

برای تقویت استعداد تحلیلی در ابتدا باید تعریف آن را در نظر بگیریم. در این خصوص باید بدانید که استعداد تحلیلی به طور کلی به مواردی ارتباط داده می شود که شیوه مدیریت و تحلیل کارها را به ما می آموزد؛ به طوری که بتوانیم نسبت به دیگران از شرایط طاقت فرسا بگذر کنیم و بهتر بتوانیم برای امور مختلف برنامه ریزی را به انجام برسانیم. برای تقویت استعداد تحلیلی راهکارهایی وجود دارد که در زیر آن ها را بیان می کنیم:

برای تقویت استعداد تحلیلی جهت شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم می توانیم از منابع مختلف استفاده کنیم و با الگوهای مختلف آشنایی زیادی به دست بیاوریم. مثلاً بتوانیم طرح‌های مختلفی را در ریاضی به کار ببندیم. ترکیب اشکال مختلف را بر مبنای استعداد تحلیلی در نظر بگیریم به طوری که تجزیه و تحلیل و ارزیابی ایده ها در اولین قدم راه کار ما باشد. افزایش قدرت تمرکز نیز یکی دیگر از مواردی است که می‌توانیم به آن توجه داشته باشیم.

حل معما و انجام بازی های فکری نیز در تقویت استعداد تحلیلی تاثیر گذار است. به طور کلی برای تقویت استعداد تحلیلی باید هوش خود را در جهات مختلف به کار ببندید تا بتوانید در آزمون های تیزهوشان موفقیت زیادی به دست آورید. اما شاید بهترین راهکار برای تقویت و آمادگی برای آزمون تیزهوشان را بتوان شرکت در دوره ها و کلاس های هوش و استعداد تحلیلی دانست که به طور اختصاصی و ویژه برای آمادگی شما برای آزمون تیزهوشان در نظر گرفته شده اند.

ویژگی های بهترین دوره هوش و استعداد تحلیلی چیست؟

ویژگی های بهترین دوره هوش و استعداد تحلیلی چیست - چرا دوره هوش موسسه موفقیت بهترین دوره برای آزمون تیزهوشان است - موسسه موفقیت

همانطور که پیش تر بیان شد، دوره‌ها و کلاس‌های زیادی در ایران تحت عنوان آمادگی تیزهوشان برگزار می شود و این موضوع انتخاب را برای اولیا و دانش آموزان سخت کرده است. برای اینکه بتوانید در بهترین دوره هوش و استعداد تحلیلی تیزهوشان شرکت نمایید، ویژگی‌های زیر را در نظر داشته باشید:

  • اساتید و دبیران دوره باید جز اساتید خوب و به نام در زمینه تیزهوشان باشند.
  • داشتن مشاوره و پشتیبان کمک شایانی به دانش آموزان خواهد کرد.
  • پوشش تمامی سرفصل‌های هوش آزمون
  • برگزاری آزمون‌های شبیه ساز برای آمادگی بیشتر دانش آموزان
  • قیمت مناسب در ازای خدمات ارائه شده
  • تعداد قبولی‌های سال‌های گذشته
  • امکان انتخاب دوره حضوری، آنلاین و آفلاین
  • و ...

بهترین دوره برای آزمون تیزهوشان توسط کدام موسسه برگزار می شود؟!

با در نظر گرفتن معیارهای فوق و همچنین بررسی نتایج و نظرات دانش آموزان سال‌های قبل به این نتیجه رسیدیم که در حال حاضر یکی از بهترین کلاس‌ها و دوره های آمادگی تیزهوشان، توسط موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت واقع در خیابان پاسداران شهر تهران برگزار می شود.

تمامی دوره‌ها و کلاس‌های این موسسه را را می توان جزء کامل ترین دوره هوش و استعداد تحلیلی و منطبق بر آخرین تغییرات آزمون تیزهوشان دانست. حل تست های سال گذشته یکی دیگر از موارد مثبت دوره هوش موسسه موفقیت است. علاوه بر این دوره هوش ششم آموزشگاه موفقیت در برگیرنده مطالب ۵ کتاب برتر آزمون تیزهوشان در بازار است. وجود آزمون و تکالیف جهت یادگیری بهتر دانش آموزان و بیش از ۷۰ ساعت تدریس و حل بیش از از ۱۰۰۰ عدد مثال مختلف می تواند جزو ویژگی‌های مثبت دوره های آزمون تیزهوشان موسسه موفقیت باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره‌های موسسه موفقیت می توانید به سایت این آموزشگاه به نشانی آموزش سنتر (www.amoozeshcenter.com) مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن 22891840-021 تماس بگیرید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی شد تا به معرفی هوش و استعداد تحلیلی که در آزمون تیزهوشان و برخی دیگر از مدارس برتر، مطرح می شود، پرداخته شود و سپس راهکارهایی برای تقویت این موضوع مطرح شد که بهترین آن شرکت در دوره هوش و استعداد تحلیلی بود. در پایان نیز با توجه به بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که موسسه موفقیت جز برترین موسساتی است که توانسته بهترین دوره های آمادگی هوش تیزهوشان در ایران را به افراد ارائه کند. با استفاده از دوره های موسسه موفقیت می توانید به راحتی در استعداد تحلیلی تیزهوشان و آزمون های مربوط به هوش و استعداد تحصیلی در سال های ششم به هفتم و هشتم و نهم شرکت نمایید. لطفا نظرات خود را در رابطه با این مطلب در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان