پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

مهندس نورالدین هاشمی فرد Hashemi fard با اختراع میکسر پوسته های معدنی با شفت یکپارچه موفق شد در مسابقات مخترعین سوئیس 2022 موفق شد مدال برنز این مسابقات را از آن خود کند .

 

 

به گزارش رستانیوز، در ادامه این مخترع جوان و با پشتکار در ارتباط با اختراع و نیز این مسابقات توضیحات کامل ارائه خواهند داد .  

بنده سید نورالدین هاشمی فرد متولد 1360 از شهر تهران هستم . بنده از سن کم به کارهای فنی علاقمند بوده و ازینرو بعد از کنکور در رشته برق قدرت مدرک کاردانی و در رشته مهندسی تکنولوژی الکترونیک مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه شهاب دانش دریافت نموده ام . از همان سنین جویای علم و تجربه های جدید در زمینه برق و انجام کارهای خارق العاده و تولید دستگاه های جدید بودم و در ادامه بدلیل علاقه بسیار و فعالیت مداوم در این زمینه ، موفق شدم لوح تقدیر از هشتمین کنگره ملی تازه های مهندسی برق ایران ، پنجمین کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در مهندسی برق را کسب کنم . در این میان دوره های بسیاری را در زمینه های مهندسی برق ، تابلوهای برقی و .... در وزارت نیروی ایران سپری کنم که در ارتقا توانمندی های اینجانب بسیار موثر واقع شد . در آخر نیز بواسطه اختراع خود در زمینه میکسرهای پوسته های معدنی با شفت های یکپارچه ، موفق شدم مدال برنز مسابقات جهانی مخترعین 2022 که در کشور سوئیس برگزار شده است ، از آن خود کنم . لذا کسب این عنوان جهانی برای کشورمان افتخار بزرگی محسوب میشود . از اعتبار بالای مسابقات باید این مساله را نیز عنوان کنم که این مسابقات با همکاری سازمان مالکیت معنوی جهانی WIPO و همچنین فدراسیون بین المللی مخترعین WIIPO با حضور 35 کشور از کل دنیا برگزار شده است .

در ادامه بخواهم در ارتباط با اختراعم توضیح دهم باید بگویم در صنایع مختلف از دستگاه هایی بنام میکسر جهت اختلاط مواد گوناگون استفاده می شود از جمله در معادن ، کارخانه ها و .... در چنین مکان هایی عملیات اختلاط بدلیل نوع فعالیت ، بسیار مهم است اما این میکسرها بعد از چندین سال ، هنوز معایب بسیاری دارند مثل هزینه بالای نگه داری ، قطعات مصرفی آنها پرهزینه بوده و مستمر نیاز به تعمیر دارند و در عملکرد نیز گاها دچار مشکل هستند که منجر به ته نشین شدن مواد در مخزن شده و باعث می شوند که فرد به غلظت مطلوب و مناسب دسترسی نداشته باشد از طرفی نمونه های خارجی این دستگاه نیز هزینه هنگفتی دارد .

این اختراع در صنعت دندانسازی نیز کاربرد های بسیاری دارد و برای ساخت پروتزهای دندانی در دندانپزشکی ها مورد استفاده دارد و باعث استحکام و یکپارچگی بیشتر مواد و ایمپلنت ها می شود . از جمله اثرات سودمند این اختراع در صنعت دندانپزشکی که فقط یکی از صنایع مورد استفاده ی این نوع میکسر است باید بگویم اختلال هر چه بیشتر و بهتر مواد باعث می شود :

  1. افزایش قدرت ایمپلنت های اولیه
  2. کاهش زمان اختلاط و کاهش زمان بارگزاری نهایی
  3. افزایش استحکام نهایی استخوان بواسطه یکپارچه سازی استخوان
  4. کاهش احتمال شکسته شدن ایمپلنت

این موارد فقط موارد اندکی از فواید این میکسر در اختلاط مواد در صنعت دندانسازی می باشد و در صنایع مختلف باید جداگانه اعلام شود .

در آخر باید از همراهی خانواده و دوستان خود در این مسیر تشکر ویژه بعمل بیاورم از مشوقان اصلی من در این مدت بودند . در شکست هایی که خوردم من را حمایت کردند .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان