پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

تاثیر ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب

ورم و التهاب یکی از عوارض طبیعی بعد از جراحی لیپوماتیک است. با انجام ماساژ به صورت درست و اصولی، می توانید از ورم ایجاد شده در ناحیه جراحی شده کم کنید. علاوه بر این بعد از لیپوماتیک، بافت ها و اعصاب ناحیه مورد جراحی در حال بازسازی خود هستند و به همین دلیل ممکن است بعد از عمل احساس درد کنید.

هنگامی که با توصیه پزشک ماساژ را شروع می کنید، از اعصاب و بافت هایی که در حال ترمیم و بازسازی هستند حساسیت زدایی می شود. با این کار از درد این ناحیه کاسته می شود؛ به نحوی که پس از مدت زمان مشخصی ماساژ دادن ناحیه جراحی شده، دیگر دردی حس نخواهید کرد. در نهایت روند بهبودی شما با انجام ماساژ بعد از لیپوماتیک، سرعت می گیرد و راحت تر می توانید به زندگی معمول و فعالیت روزمره خود برگردید. 

اهمیت ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب

بعد از لیپوماتیک غبغب مانند سایر جراحی های پیکرتراشی، باید مراقبت های ویژه ای انجام شود تا بهترین نتیجه را از عمل به دست آورید. یکی از مواردی که جراح به بیمار خود توصیه می کند در کنار استفاده از گن، ماساژ مداوم و اصولی ناحیه جراحی شده است.

علاوه بر این اگر مراقبت های لازم صورت نگیرد و ماساژ انجام نشود، ممکن است پدیده این به نام فیبروز ایجاد شود. در این حالت مجاری لنفاوی و ناحیه جراحی شده متورم و سفت می شوند و ممکن است برای رفع آن نیاز باشد تا جراحی دیگری انجام دهید. با ماساژ می توانید به راحتی از بروز این وضعیت جلوگیری کنید.

از طرفی دیگر همان طور که اشاره شد، ماساژ لیپوماتیک در خارج کردن ترشحات بعد از عمل نقش تعیین کننده ای دارد و اگر بخواهید که سریع تر بهبود پیدا کنید حتما باید ماساژ را جدی و اصولی شروع کنید.

نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب

البته توجه داشته باشید که حتما باید زیر نظر پزشک و با مشورت جراح خود ماساژ را شروع کنید. این نوع ماساژ را می توانید زیر نظر یک ماساژور حرفه ای انجام دهید یا خود اقدام به ماساژ دادن ناحیه جراحی شده کنید. البته همان طور که گفته شد باید روش کار را به دقت از پزشک خود بپرسید و نحوه انجام آن را یاد بگیرید.

ماساژ کاری ساده و راحت نیست و باید بدانید که به کجا فشار وارد کنید، چه مقدار ناحیه مورد نظر را فشار دهید و کجا را دقیق انتخاب کنید. نکته دیگر این است که یکی از اهداف شما، هدایت ترشحات به مجاری لنفاوی و خارج کردن آن ها با این روش از بدن است.

در ادامه نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب را توضیح می دهیم:

  • در اولین روش می توانید پوست ناحیه غبغب (چانه و گردن) را با احتیاط و به آرامی بدون فشار بر رد بخیه، جمع کرده و به سمت پایین ماساژ دهید. با این کار ترشحات و لنف را به سمت غدد لنفاوی بزرگ تر هدایت می کنید.
  • در روش دیگر می توانید از ماساژ دایره ای استفاده کنید. در این نوع ماساژ با انگشتان خود و به آرامی در ناحیه های کوچکی از محل جراحی شده، دایره وار پوست و بافت را ماساژ دهید. حرکات شما در این روش به صورت دایره های کوچک فرضی است. دفعات حرکات دایره وار دست را افرایش دهید، تا تمام ناحیه های مورد نظر ماساژ داده شوند.
  • از روش نیشگون گرفتن نیز می توانید برای ماساژ ناحیه غبغب و گردن استفاده کنید. در این شیوه به آرامی ناحیه مورد نظر خود را بین انگشتان اشاره و شست خود قرار دهید و به آن فشار وارد کنید. بعد از مدتی انگشتان خود را باز کنید تا پوست رها شود و به حالت اولیه خود باز گردد.

علاوه بر این می توانید به آرمی پوست فشرده شده در انگشتان خود را به سمت بیرون بکشید و پس از چند ثانیه رهایش کنید. این حرکت را می توانید در نقاط مختلف تکرار کنید. این روش ماساژ بعد از لیپوماتیک به بهبود تورم حاصل از جراحی و به گردش درآوردن خون در آن قسمت از بدن کمک می کند.

زمان شروع ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب

زمانی که بعد از اتمام جراحی لیپوماتیک غبغب می توانید ماساژ دادن را شروع کنید از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به شرایط و محیط زندگی، شرایط جسمانی و میزان خروج چربی بستگی دارد. خیلی مهم است که در این زمینه با جراح خود مشورت کنید تا زمان دقیق ماساژ مشخص شود. معمولا ماساژ سبک تر را بعد از 3 تا 4 روز شروع می کنند و ماساژهای سنگین تر را بعد از دو هفته از عمل جراحی باید شروع کنید.

چه کسانی نباید ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک را انجام دهند

توجه داشته باشید که ماساژ بعد از لیپوماتیک به همه افراد توصیه نمی شود و به همین دلیل است که در این مقاله تاکید داشتیم که حتما باید زیر نظر پزشک و با مشورت او این کار ار انجام دهید. اگر فردی هر یک از شرایط زیر را داشته باشد بهتر است تا ماساژ لنفاوی را انجام ندهد. در این شرایط معمولا جراح ماساژ جایگزینی پیشنهاد می دهند.

  • افرادی که سابقه بیماری و نارسائی های قلبی دارند.
  • افرادی که سابقه لخته شدن خون دارند.
  • افرادی که سابقه سکته مغزی دارند.
  • افرادی که مشکلات کلیوی و کبدی دارند.
  • کسانی که دچار عفونت بعد از عمل شده اند.

8

جمع بندی نکات ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب

اگر بخواهید که لیپوماتیک غبغب نتایج مطلوب و کاملی داشته باشد، باید توصیه های بعد از جراحی را مو به مو و به دقت رعایت کنید. یکی از کارهایی که باید انجام دهید، ماساژ دادن ناحیه جراحی شده است. با ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب به روند بهبودی سرعت می دهید و از عوارض این نوع جراحی به میزان قابل ملاحظه ای کم می کنید.

البته ماساژ لیپوماتیک با ماساژهای معمولی تفاوت دارد و به همین دلیل علاوه بر عمل کردن به توصیه های پزشکی، باید اطلاعات دقیق و جامعی در مورد آن کسب کنید. در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم که به تمام سوالات شما در رابطه با ماساژ بعد از لیپوماتیک پاسخی جامع و کامل دهیم. اگر این متن را کامل بخوانید با کلیه فواید، نحوه انجام، نکات و تاثیر این نوع ماساژ در بهبودی لیپوماتیک غبغب آشنا خواهید شد.

اگر نیاز به مشورت بیشتر دارید، دکتر کامبیز ایزدپناه فوق‌تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی از روزهای شنبه تا سه شنبه در ساعات کاری 14 الی 17 پاسخگوی شما عزیزان است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی، مقالات سایت را مطالعه نموده و یا در ساعات مشخص با ما تماس بگیرید. همچنین در پیج اینستاگرام دکتر کامبیز ایزدپناه می توانید نمونه عمل های ایشان را ببینید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان