پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

لنوو یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکنندۀ لپ‌تاپ است که در چند سال اخیر لپ‌تاپ‌های جدیدی وارد بازار کرده‌است. یکی از مسائلی که بیشتر کاربران این دستگاه دارند، بوت کردن لپ‌تاپ لنوو است. زمانی که کاربران بخواهند ویندوز یا همان سیستم‌عامل دستگاه خود را تغییر دهند، نیاز دارند که وارد تنظیمات بوت کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود شوند. برای واردشدن به قسمت بایوس این لپ‌تاپ‌ها مانند سایر لپ‌تاپ‌ها نمی‌توان از کلید del استفاده کرد. نمایندگی لنوو برای وارد شدن به قسمت بایوس یا بوت لپ‌تاپ‌های خود، از کلیدهای متفاوتی استفاده کرده‌است. به همین دلیل برخی از افراد با این کلید آشنایی ندارند و در زمان نصب ویندوز با مشکل مواجه می‌شوند. ما در ادامۀ این مقاله قصد داریم روش‌های وارد شدن به تنظیمات بوت لپ‌تاپ‌های لنوو را از طریق کلیدهایی که شرکت لنوو تعیین کرده‌است به شما آموزش دهیم.

چگونه به صفحۀ بوت و بایوس لپ‌تاپ لنوو بریم؟

لپ تاپ‌های لنوو یکی از انواع لپ‌تاپ‌های رایج در ایران هستند که طرفداران زیادی نیز دارند. یکی از مشکلاتی که افراد در زمان نصب ویندوز با آن مواجه می‌شوند، این است که نمی‌دانند از کلید باید استفاده کنند. در بیشتر کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های دیگر کاربران از کلیدهایی مانند del، Esc یا f2 استفاده می‌کنند، اما در لپ‌تاپ‌های لنوو با زدن این دکمه‌ها نمی‌توان وارد تنظیمات بایو شد. اگر قصد رفتن به تنظیمات بایوس لپ‌تاپ لنوو را دارید، باید ابتدا سیستم خود را خاموش کنید و به دنبال کلیدی به نام NOVA بگردید. معمولاً این کلید در کنار جک شارژر و دریچه فن لپ‌تاپ قرار گرفته‌است. البته ممکن است باتوجه‌به مدل لپ‌تاپ شما محل قرارگیری این کلید متفاوت باشد. به همین دلیل باید باتوجه‌به مدل لپ‌تاپ خود، این کلید را پیدا کنید. در برخی از مدل‌های لپ‌تاپ لنوو، این کلید کنار دکمۀ پاور قرار گرفته‌است. در صورتی که سیستم شما خاموش باشد، با زدن این کلید لپ‌تاپ روشن می‌شود و وارد تنظیمات بایوس می‌شوید. چنانچه نتوانستید خودتان کلید مربوطه را پیدا کنید و وارد تنظیمات بایوس شوید، می‌توانید به نمایندگی لنوو مراجعه کنید. در نمایندگی لپ تاپ لنوو کارشناسان حرفه‌ای وجود دارند که می‌توانند در هر زمینه‌ای به شما کمک کنند.

 

خدمات نمایندگی لپ تاپ لنوو

از آنجایی که لپ‌تاپ‌های لنوو در کشور ما طرفداران زیادی دارند، شرکت لنوو برای ارائه بهتر و بیشتر به مشتریان خود در کشور ما نمایندگی دارد. نمایندگی لنوو خدمات زیادی را به مشتریان این شرکت ارائه می‌دهد. افرادی که لپ‌تاپ لنوو دارند، برای دریافت خدمات پس از فروش و تعمیرات می‌توانند به نمایندگی لنوو مراجعه کنند. در این نمایندگی‌ها افراد و کارشناسان باتجربه و متخصصی وجود دارند که مشکلات لپ‌تاپ‌های لنوو را به‌خوبی برطرف می‌کنند. ازجمله خدمات نمایندگی این شرکت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تعمیر انواع مدل‌های لپ‌تاپ لنوو؛
  • فروش لپ‌تاپ‌های لنوو؛
  • تعویض و فروش قطعات یدکی لپ‌تاپ‌های لنوو؛
  • حل مشکلات مربوط به کارکرد نرم‌افزارهای لپ‌تاپ.

 

نمایندگی تعمیرات لنوو چه خدماتی به مشتریان ارائه می‌کند؟

همان‌طور که می‌دانید، همۀ وسایل الکترونیکی بعد از مدتی استفاده به دلایل مختلفی دچار خرابی می‌شوند. این خرابی در قسمت‌های مختلف یک وسیله به‌وجود می‌آید. برای تعمیرات وسایل الکترونیکی بهترین کار مراجعه به نمایندگی شرکت سازندۀ آن‌هاست. اگر از لپ‌تاپ لنوو استفاده می‌کنید می‌توانید برای تعمیر قطعات مختلف لپ‌تاپ خود به نمایندگی لنوو مراجعه کنید. نمایندگی تعمیرات لنوو با ارائه بهترین خدمات به مشتریان، به آن‌ها در رفع مشکلاتشان کمک می‌کند. در این نمایندگی‌ها افراد کارشناس باتجربه‌ای وجود دارد که به‌راحتی می‌توانند انواع قطعات لپ‌‌تاپ شما را تعمیر کنند. به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که خدمات نمایندگی تعمیرات لپ‌‌تاپ لنوو عبارت است از:

  • تعمیر کارت گرافیک لپ‌تاپ‌های لنوو

کارت گرافیک یکی از بخش‌های مهم در هر سیستم کامپیوتری و لپ‌تاپ است که گاهی اوقات به دلایل مختلفی ممکن است دچار خرابی شود. یکی از علائم خراب‌شدن کارت گرافیک در لپ‌تاپ‌های لنوو، عدم نمایش تصاویر بر روی صفحه‌نمایش است. زمانی که این قطعه آسیب ببیند، لپ‌تاپ به‌خوبی روشن می‌شود ولی هیچ‌گونه تصویر گرافیکی را نشان نمی‌دهد. علاوه‌بر این مورد علائم دیگری مانند به‌هم‌ریختگی رنگ‌ها، تصاویری درهم‌ریخته و یا صفحه‌نمایش تیره نشان‌دهندۀ مشکل در کارت گرافیک لپ‌تاپ است. چنانچه با این مشکل در لپ‌تاپ خود مواجه شدید، می‌توانید به نمایندگی لنوو در شهر خود مراجعه کنید. درصورتی‌که کارت گرافیک لپ‌تاپ شما آسیب جدی ندیده باشد، امکان تعمیر آن وجود دارد و کارشناسان می‌توانند آن را تعمیر کنند. گاهی اوقات کارت‌های گرافیکی به‌گونه‌ای آسیب می‌بینند که تنها راه چاره، تعویض آن‌هاست. معمولاً کارت‌های گرافیکی که سوخته‌اند باید با کارت‌های گرافیکی جدید عوض شوند. بعد از تعمیر یا تعویض این قطعه، لپ‌‌تاپ به روال عادی خود باز می‌گردد و مشکلی در تصاویر و عملکرد لپ‌‌تاپ وجود نخواهد داشت. گفتنی است که تعمیر و تعویض این قطعه نیاز به تخصص زیادی دارد و برای تعمیر آن حتماً از افراد متخصص در نمایندگی لنوو کمک بخواهید.

 

  • تعویض ال‌سی‌دی لپ‌تاپ لنوو

صفحه‌نمایش همۀ لپ‌تاپ‌ها دارای یک ال‌سی‌دی هستند که تصاویر بر روی آن نمایش داده می‌شود. گاهی اوقات به دلایل مختلفی ال‌سی‌دی لپ‌تاپ دچار آسیب می‌شود. زمانی که ال‌سی‌دی آسیب ببیند، صفحه‌نمایش لپ‌تاپ تصاویر را به‌طور واضح نشان نمی‌دهد یا رنگ‌ها به‌هم‌ریخته می‌شوند. از علائم آسیب به ال‌سی‌دی لپ‌تاپ‌ها می‌توان به مواردی همچون ایجاد ترک روی صفحه‌نمایش، تغییر رنگ ال‌سی‌دی، ایجاد خطوط افقی و عمودی رویال سی‌دی، ایجاد نقاط سیاه بزرگ و کوچک بر روی صفحه‌نمایش و... اشاره کرد. با دیدن هرکدام از این نشانه‌ها باید ال‌سی‌دی لپ‌تاپ خود را تعویض کنید. برای تعویض ال‌سی‌دی لپ‌تاپ باید به نمایندگی لنوو مراجعه کنید.

در نمایندگی، ال‌سی‌دی لپ‌تاپ شما با یک ال‌سی‌دی جدید و اصل تعویض می‌شود. با تعویض این قطعه، کلیۀ مشکلات مربوط به صفحه‌نمایش برطرف شده و تصاویر با کیفیت بهتری نمایش داده می‌شوند. در نمایندگی تعمیرات لنوو، کارشناسان می‌توانند هرگونه مشکل صفحه‌نمایش لپ‌تاپ شما را برطرف کنند

  • تعویض کیبورد لپ‌تاپ‌های لنوو

قسمت کیبورد لپ‌تاپ‌ها یکی از قسمت‌های مهم و پراستفاده در یک لپ‌تاپ است که معمولاً زیاد دچار آسیب می‌شوند. معمولاً رد اثر ضربه، فشار زیاد، خیس شدن و... کیبورد لپ‌تاپ‌ها آسیب می‌بیند. این آسیب ممکن است تنها به یک یا چند کلید وارد شود یا گاهی اوقات به همۀ کلیدهای کیبورد آسیب جدی وارد شود.

شایان ذکر است که گاهی اوقات مشکلات رایج در صفحه‌کلیدها مربوط به نرم‌افزار و سیستم‌عامل نصب‌شده بر روی لپ‌تاپ است. زمانی که سیستم‌عامل به‌خوبی روی لپ‌تاپ شما نصب نشده باشد، باعث ایجاد اختلال در عملکرد صفحه‌کلید لپ‌تاپ شما می‌شود. به همین دلیل قبل از اقدام به تعویض کیبورد، باید از نصب صحیح ویندوز خود مطمئن شوید. در صورتی که مشکل از سیستم‌عامل لپ‌تاپ باشد، می‌توان با حذف ویندوز و نصب دوبارۀ آن مشکل کیبورد را حل کرد. چنانچه مشکل از سخت‌افزار صفحه‌کلید باشد، باید برای تعمیر یا تعویض آن به نمایندگی لنوو مراجعه کنید. در نمایندگی لنوو در صورتی که یک یا چند کلید مشکل داشته باشند، آن را تعمیر می‌کنند اما اگر تعداد زیادی از کلیدها یا کل صفحه‌کلید مشکل داشته باشد، باید آن را تعویض کرد. در نمایندگی تعمیرات لنوو صفحه‌کلید لپ‌تاپ شما با یک صفحه‌کلید اصل تعویض می‌شود.

نمایندگی تعمیرات لنوو

  • تعمیر فلت لپ‌تاپ‌های لنوو

فلت یکی از اجزای مهم و کاربردی در لپ‌تاپ‌هاست که به دلیل فشار زیاد بر آن ممکن است دچار آسیب شود. در صورتی که این قطعه از لپ‌تاپ آسیب ببیند، عملکرد صفحه‌نمایش و ال‌سی‌دی دچار مشکل می‌شود. به همین دلیل در صورت خرابی این قطعه، عملکرد لپ‌تاپ مختل می‌شود. چنانچه فلت لپ‌تاپ شما دچار آسیب شده‌است، حتماً باید به نمایندگی لنوو مراجعه کنید. خوشبختانه امکان تعمیر یا تعویض این قطعه وجود دارد و کارشناسان سخت‌افزار به راحتی می‌توانند مشکل ایجادشده در این قطعه را برطرف کنند. اگر فلت دچار آسیب جدی شده باشد، نیاز به تعویض دارد اما اگر آسیب آن جزئی باشد، می‌توان آن را تعمیر کرد. این قطعه در مدل‌های مختلف لپ‌تاپ لنوو شکل‌های متفاوتی دارد و به همین دلیل تعویض یا تعمیر آن نیاز به هزینۀ متفاوتی دارد.

 

  • تعمیرات تاچ پد لپ‌تاپ‌های لنوو

یکی دیگر از قسمت‌های مهم و حساس هر لپ‌تاپ، قسمت تاچ پد آن است. تاچ پد که همان قسمت موس یک لپ‌تاپ است در اثر عوامل مختلف ممکن است دچار آسیب شود. در صورت مشکل یا خراب شدن این قسمت، لپ‌تاپ نمی‌تواند موقعیت انگشت کاربر را به‌خوبی تشخیص دهد و همین باعث ایجاد اختلال در عملکرد آن می‌شود. معمولاً تاچ پد لپ‌تاپ‌هایی که کاربرد از موس استفاده نمی‌کند بیشتر دچار آسیب می‌شود. در صورت خراب‌شدن این قسمت، می‌توانید به نمایندگی لنوو مراجعه کنید. گقتنی است که گاهی اوقات ویروس‌ها یا نرم‌افزارهای مخرب می‌توانند باعث اختلال در عملکرد تاچ پد شوند. کارشناسانی که در نمایندگی تعمیرات لنوو فعالیت می‌کنند، با شناسایی مشکلات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری لپ‌تاپ شما این قطعه را تعمیر می‌کنند.

  • تعمیرات مادربورد لپ‌تاپ لنوو

مادربورد یکی از اجزای اصلی و مهم هر سیستم کامپیوتری است که در صورت خراب‌شدن این قطعه کل سیستم از کار می‌افتد. البته گاهی اوقات ممکن است لپ‌تاپ روشن شود ولی صفحه‌نمایش چیزی را نشان ندهد یا چراغ لپ‌تاپ روشن شود و بعد از چند ثانیه خاموش شود. همۀ این علائم نشانۀ خراب شدن و مشکل در مادربورد لپ‌تاپ است. معمولاً این قطعه در اثر عوامل مختلفی همچون نفوذ گردوخاک، وارد شدن ضربه به لپ‌تاپ، نوسانات جریان الکتریکی، آب خوردگی و... دچار خرابی شود. گاهی اوقات آسیب واردشده به مادربورد خیلی جدی نیست و می‌توان آن را تعمیر کرد؛ اما گاهی اوقات آسیب واردشده بسیار جدی است و باعث ازکارافتادن این قطعه می‌شود در چنین مواردی باید آن را تعویض کرد. برای تعمیر و تعویض این قطعه بهترین راه مراجعه کردن به نمایندگی لنوو است، زیرا این قطعه بسیار حساس است و عملکرد آن بر روی همه قسمت‌های مختلف لپ‌تاپ تأثیر می‌گذارد و باید توسط متخصصان تعمیر یا تعویض شود. در نمایندگی تعمیرات لنوو، کارشناسان باتجربه‌ای وجود دارند که می‌توانند به‌طور تخصصی لپ‌تاپ شما را تعمیر کنند.

نمایندگی لپ تاپ لنوو

هزینۀ تعمیر لپ‌تاپ لنوو در نمایندگی چقدر است؟

یکی از سؤالات متداول که در خصوص تعمیرات لپ‌تاپ لنوو زیاد مطرح می‌شود، قیمت آن است. در این‌ خصوص باید به شما بگوییم که هزینه و قیمت تعمیرات لپ‌تاپ به عوامل مختلفی بستگی دارد و قیمت ثابتی ندارد. هزینه و قیمت تعویض و تعمیر هر قطعه از لپ‌تاپ متفاوت است. به همین دلیل بسته به دلیل خرابی لپ‌تاپ شما، هزینۀ تعمیر آن ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل باید به نوع قطعه و دلیل خرابی لپ‌تاپ خود توجه کنید تا بتوانید هزینۀ تعمیر آن را حساب کنید. قیمت تعویض قطعات لپ‌تاپ به‌مراتب از تعمیر آن‌ها بیشتر است و هر قطعه قیمت خاصی دارد. برخی از قطعات اصلی لپ‌تاپ مانند سی‌پی‌یو، رم، مادربورد و... از قیمت بیشتری برخوردار هستند.

خلاصه

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که نمایندگی لپ‌ تاپ لنوو خدمات متنوعی را به مشتریان این شرکت ارائه می‌دهد. افرادی که از لپ‌تاپ‌های لنوو استفاده می‌کنند، می‌توانند برای تعمیرات و رفع مشکلات آن به نمایندگی این شرکت مراجعه کنید. ازجمله مشکلات موجود در لپ‌تاپ‌های لنوو می‌توانیم به مواردی همچون خراب‌شدن کیبورد، مادربورد، فلت لپ‌تاپ، کارت گرافیکی و... اشاره کنیم. برای تعمیر یا تعویض هرکدام از این قطعه‌ها، می‌توانید به نمایندگی لپ‌ تاپ لنوو مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصانی که در نمایندگی فعالیت می‌کنند، می‌توانند هرگونه مشکل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لپ‌تاپ شما را برطرف کنند. هزینه و قیمت نهایی تعمیر یا تعویض قطعات به نوع قطعه بستگی دارد. به همین دلیل نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن‌ها در نظر گرفت و بسته به تعداد قطعه‌های معیوب و مشکلات لپ‌تاپ، این هزینه می‌تواند بیشتر شود.

 

برچسب ها : نمایندگی لنوو,نمایندگی لپ تاپ لنوو,تنظیمات بایوس لنوو,نمایندگی تبلت لنوو

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان